  • 41. Data: 2013-05-29 10:59:25
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-29 02:23, Użytkownik witek napisał:

    > zdziwilbys sie ile listonosz wie.
    > oczywiscie jak nie wie to nie wie i nie bedzie sie wydurniał oczywiscie,
    > Ale nie wiesz co zrobi jak go zmusza.

    Ale piszesz o dużym mieście i listonoszu z blokowiska czy
    takim z małej wioski ?

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2013-05-29 16:05:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:

    > Ale piszesz o dużym mieście i listonoszu z blokowiska czy
    > takim z małej wioski ?

    Bez znaczenia
    listonosz zna ludzi i tu i tu.

  • 43. Data: 2013-05-29 16:36:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-29 16:05, Użytkownik witek napisał:

    > Bez znaczenia
    > listonosz zna ludzi i tu i tu.

    Ma znaczenie.
    O ile na wiosce może znać wszystkich, zwłaszcza jak sam jest
    miejscowy to w blokowiskach będzie znał tylko emerytów i
    rencistów którzy nie założyli RORów, niektóre gospodynie
    domowe do których często przychodzą polecone i nieletnie
    dzieciaki bawiące się przed blokiem. Innych nie będzie znał
    nawet z widzenia bo też pracują i kiedy on łazi po osiedlu
    to oni są w pracy często w miejscu oddalonym o kilkanaście
    kilometrów.

    Ale zamiast pisać głupoty wyjaśnij mi jak listonosz który
    nie widział mnie na oczy rozpozna mnie i skojarzy z numerem
    mieszkania i marką samochodu który stoi schowany w garażu.

    Pozdrawiam

  • 44. Data: 2013-05-29 16:38:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:

> [...]
    > nie widział mnie na oczy rozpozna mnie i skojarzy z numerem
    > mieszkania i marką samochodu który stoi schowany w garażu.

    nie potrafie ci wytlumaczyc skoro nie rozumiesz tego co do tej pory
    napisalem.

  • 45. Data: 2013-05-29 17:40:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-29 16:38, Użytkownik witek napisał:

    > nie potrafie ci wytlumaczyc skoro nie rozumiesz tego co do tej pory
    > napisalem.

    To może zamiast pisać bzdury w stylu potrafi czy da radę
    napisz wreszcie w jaki sposób to zrobi.

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2013-06-01 00:16:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 May 2013, witek wrote:

    > okólnik nie stanowi przepisów.

    Nie stanowi.
    Choć "prawo powielaczowe" nadal ma wielkie poważanie :>

    > w której ustawie?

    Z braku laku wrzucę 193KC.
    Przepis o "częściach przyłączonych" do przedmiotu ruchomego,
    czyli wersję która zakłada, że skoro ustawa wyróżnia przedmioty
    BĘDĄCE TV oraz przedmioty NIE BĘDĄCE TV, "przedmiot mieszany"
    nalezy zaliczyć do jednej z grup, i jeśli tylko istnieje,
    należy użyć kryterium ustawowego.
    193KC marnie bo marnie, ale pasuje.

    - nie ma przepisu szczegółowego (a przynajmniej wszyscy tak twierdzą)
    - nie ma definicji odbiornika TV/radio
    - nie jest dostatecznie jasne, czy 193KC można stosować dla przypadku
    *funkcji* części składowych
    - niemniej faktycznie, PEWNE elementy komputera są dedykowane do
    spełniania konkretnej funkcji, bez wyłączania z rozważań oprogramowania,
    fakt ich dostępności/konieczności zdjęcia plomb gwarancyjnych IMVHO
    jest bez znaczenia

    > czyli jak zamiast telewizora postawie sobie monitor komputerowy i do tego
    > podlacze tuner po hdmi to co?

    To patrzysz na kwitki z cenami poszczególnych "funkcji" ;)
    (nie, nie mam pojęcia co zrobić jeśli przedmiot został już
    nabyty jako "wielofukcyjny", ale IMVHO rada słusznie uznała,
    że "komputerowość" stanowi istotną składową wertości
    monitora zintegrowanego z telewizorem).

    Jeszcze raz - skoro wychodzi, że nie ma przepisów szczegółowych, to
    nie można ignorować przepisów najbardziej ogólnych, choćby zasady
    w nich wyrażone wydawały się zdecydowanie "mało szczegółowe" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2013-06-01 01:15:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > BĘDĄCE TV oraz przedmioty NIE BĘDĄCE TV, "przedmiot mieszany"
    > nalezy zaliczyć do jednej z grup, i jeśli tylko istnieje,

    Co najmniej dwa razy nie.

    Art 193 określa podział podział własności, a nie funkcjonalności.
    I nie wdaje mi sie aby go można było stosować roszerzajaco od czegoś
    innego niż określenie procentowego udziału we współwłasnosci.
    W zaden sposob nie widzę zastosowania tego przepisu do określania
    przenikania się cech.

    a dwa, że w takim razie dlaczego radio nie jest traktowane jak czesc
    skladowa samochodu i ktos domaga sie sie abonamentu od czesci skladowej
    samochodu?

    odpowiesz, ze istnieje przepis szczegolowy okreslaljacy, ze ta czesc
    skladowa samochodu podlega abonamentowi.

    Skoro tak, to inne przedmioty "tej samej rangi" powinny rowniez posiadac
    przepis szczegolowy aby mozna bylo pobierac od nich abonament.
    Skoro nie ma przepisu szczególowego nie ma abonamentu.

    czy jesli radio jest wbudowane w mikorfalowke to abonament sie nalezy
    czy nie?
    a w telefon komórkowy ?

    w ten sposbo dojdziemy do wniosku, ze albo nalezy sie od wszystkiego
    albo tylko od tego co ma przepis szczegolowy jasno okreslajacy od
    jakiego urzadzenia abonament sie nalezy.

    narazie obowiazuje zasada, ze "od wszystkiego " abonament sie nie nalezy
    co "okolnikiem" potwierdzila sama rada.

> [...]
    > nabyty jako "wielofukcyjny", ale IMVHO rada słusznie uznała,
    > że "komputerowość" stanowi istotną składową wertości

    czyli jak kupie drozszy monitor a tanszy tuner to jest tu urzadzenie
    komputerowe, a jak tanszy monitor a droszy tuner to odbiornik tv ?

    sliskie to i mysle, ze zaden sedzia sie na taki numer nie odwazy.

    > Jeszcze raz - skoro wychodzi, że nie ma przepisów szczegółowych, to
    > nie można ignorować przepisów najbardziej ogólnych, choćby zasady
    > w nich wyrażone wydawały się zdecydowanie "mało szczegółowe" :)

    ale nie mozna stosowac tych przepisow do czegos innego niz zostaly one
    przeznaczone.

    a art 193 sluzy do "dzialania" na pieniadzach a nie na funkcjonalnosci

    Moim zdaniem narazie mamy bubel prawny i totalna samowolke.

  • 48. Data: 2013-06-01 09:25:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 May 2013, witek wrote:

> [...]
    > samochodu i ktos domaga sie sie abonamentu od czesci skladowej samochodu?

    I to jest dobre pytanie.

> [...]
    > Skoro nie ma przepisu szczególowego nie ma abonamentu.
    >

    > czy jesli radio jest wbudowane w mikorfalowke to abonament sie nalezy czy

    Nie wiem czy się mylę, ale KRRiTV chyba wywodzi że nie.

> [...]
    > urzadzenia abonament sie nalezy.
    >
    > narazie obowiazuje zasada, ze "od wszystkiego " abonament sie nie nalezy co

    No i to się zgadza.

    Natomiast nie wiem czy istnieje przepis szczegółowy rozwikłujący
    powyższe założenia wobec 191KC :>

    > czyli jak kupie drozszy monitor a tanszy tuner to jest tu urzadzenie
    > komputerowe, a jak tanszy monitor a droszy tuner to odbiornik tv ?
    >
    > sliskie to

    W zupełności się zgadzam :)

    > Moim zdaniem narazie mamy bubel prawny i totalna samowolke.

    Nie pierwszy :|

    pzdr, Gotfryd