  • 21. Data: 2004-03-09 10:43:54
    Temat: Re: A jednak
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Hanso" <H...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Podejrzewam, że zostałeś ukarany nie za posiadanie, tylko za nabycie. A
    > paserstwo jest karalne.

    A co to jest "paserstwo" ?

    Boguslaw

  • 22. Data: 2004-03-09 10:49:18
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Tristan Alder wrote:

    [...]
    > Tak, typowa śpiewka. Są wersje edukacyjne, są wersje demo, są wersje o
    > ograniczonej funckjonalności. Poza tym, to o czym piszesz to pojedyncze,
    > sporadyczne przypadki w całym rynku oprogramowania.

    Nie o to chodzipanie Alderze....

    Nie o to chodzi czy sa wersje demo, czy tez nie ma, lecz o to,
    ze prawa te (prawo do decydowania o warunkach i sposobie uzytkowania
    programow) sa im (tzw "tworcom") moralnie nienalezne.
    Wywalczyli je jak wywalczyli - maja.
    nie stosowanie sie do nich jest naruszeniem prawa.

    Lecz obraza rozumu jest wmawianie nam, ze lamanie tych praw to kradziez.

    Boguslaw

  • 23. Data: 2004-03-09 10:58:30
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    s...@r...com news:Xns94A7759A3457Draf256com@213.180.128.20

    > Przykro mi arku ale cos ci sie popieprzylo.
    > Po pierwsze nigdy nie wspolpracowalbym z takim smieciem[1] jak ty.

    A i przy okazji, widzisz buzdygan, nawet klamac nie umiesz,
    na pewno jako jedna z glownych osob zajmujacych sie PovRAY'em w Polskim
    Usenscie i jako "przeciwnik" max'a - na pewno bym pracowal na maxie ;)

    http://www.raf256.com/3d/

    > [1] http://www.raf256.com/arnold/
    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 24. Data: 2004-03-09 12:33:54
    Od: "pioootr" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c2jvrm$eps$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > >

    > Paserem jest ten kto nabywa, a nie ten kto posiada.
    > Jeżeli udowodnią, że kupił lub przyjął piracki program będzie paserem.
    > Natomiast samo posiadanie i używanie kradzionych rzeczy jako takie nie
    jest
    > karalne.
    [..]

    Pytanie na wszelkie wypadek, jak mogę być posiadaczem (i użytkownikiem)
    nielegalnego oprogramowania (gry, filmu, etc.) bez kupienia lub przyjęcia
    tegoż?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 25. Data: 2004-03-09 13:59:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan Alder wrote:

    > Tak, typowa śpiewka. Są wersje edukacyjne,

    Zawsze?

    > są wersje demo, są wersje o ograniczonej funckjonalności.

    Ano właśnie - o ograniczonej funkcjonalności.

    > Poza tym, to o czym piszesz to pojedyncze,
    > sporadyczne przypadki w całym rynku oprogramowania.

    Wiem. Chyba to zaznaczyłem, nie? Nie umiesz czytać?

    > BTW: Tia, i potem jak przyjdzie pracy szukać i go spytają, czy potrafi taki
    > dźwig obsługiwać, bo akurat firma na takim 'chodzi', to co odpowie? Że nie
    > miał dźwigu w domu?

    Dlaczego uporczywie przy rozmowie o PROGRAMACH wyjeżdżasz z jakimiś
    pojazdami i innym sprzętem mechanicznym?

    > A właśnie, czemu nie? Nie raz właśnie takie podejście ma sens. Powiedzmy
    > zamiast MSO gość ma wykute OOo. Przychodzi do pracy, instaluje sobie OOo i
    > używa, a szef się cieszy, że nowy pracownik nie przylazł po 2000zł na MSO.

    To ma sens przy tworzących się firmach. Firmy już działające na pewno
    tego nie zrobią - przynajmniej nie od razu.

    Coś ci myślenie ostro szwankuje...

    [ciach]

    > Dobrze misiaczku, ale to jest akurat powiedzmy mocno wyjątkowe. Np. student
    > kradnie AutoCada, bo na uczelni go wałkują i musi zaliczyć. Albo przyszły
    > pracownik studia graficznego kradnie Adobe w celu poznania tegoż (choć
    > akurat znajomość GIMP-a mu nie zaszkodzi). Ale to są sporayczne przypadki,

    Wiem. I o takich pisałem. To ty hurtwem WSZYSTKICH wyzywasz od złodzei.
    Masz jakiś problem ze zrozumieniem prostych i poprawnych zdań pisanych w
    języku polskim?

    > a zawzwyczaj ludzie kradną jak podleci, nawet gierki za 20zł. I wtedy
    > powstaje spory brak.

    A u was biją Muryznów.

    > Niestety nie znam tego drugiego słowa. Czy to określenie dewiacji seksualnej
    > osób odczuwających popęd seksualny na tle osób świętych, a może opis modelu
    > życia płciowego, w którym czynności prokreacyjne dokonuje się wyłącznie w
    > święta?

    Termin ten oznacza 'świętszy od Papieża', tylko ze znacznie podkręconą
    'głośnością'.

    Albo i nie dają.

  • 26. Data: 2004-03-09 15:55:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > A co to jest "paserstwo" ?

    W tym wypadku nabycie programu pirackiego.

  • 27. Data: 2004-03-09 18:40:58
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 9. marca 2004 11:49 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane bosz:

    > Nie o to chodzi czy sa wersje demo, czy tez nie ma, lecz o to,
    > ze prawa te (prawo do decydowania o warunkach i sposobie uzytkowania
    > programow) sa im (tzw "tworcom") moralnie nienalezne.

    No właśnie! Taki twórca napisał program i chce skurwysyn za to kasę. A
    dokopać gadowi, ma przecież pracować ku dobru niepodległej ojczyzny i ku
    chwale klasy użytkowników. A jak nie ma za co źreć, niech chodzi pod
    kościół.

    Szanowny Panie Anonimie, chciałem zwrócić uwagę, że jestem popularyzatorem
    myśli socjalistycznej, członkiem różnych organizacji z okolic OpenSource i
    bardzo popieram oprogramowanie niewłasnościowe, ale dobrowolnie. Mogę
    namawiać i przekonywać autorów, mogę wskazywać użytkownikom inne
    możliwości, ale nie upodlę się twierdzeniem, że jeśli ktoś, wycenia własną
    pracę na określoną kwotę, to jest moralnie naganny.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 28. Data: 2004-03-09 19:00:48
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 9. marca 2004 14:59 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Andrzej Lawa:

    > Zawsze?

    Nie. Ale mówiłem, że określone, rzadkie przypadki, nie są dowodem całości.

    > Ano właśnie - o ograniczonej funkcjonalności.

    Tak... Na przykład na wydrukach pojawia się napis DEMo, albo działają
    określony czas itp. Bez przesady, ,,darmowa'' edukacja w szkołach Cię
    rozpuściła. Nie każdemu na świecie się wszystko należy. Jeśli autorzy
    uznają, że nie ma wersji edukacyjnej, że mają taki model biznesu, to nie
    należy pchać się po złodziejsku. Jeśli władze Harwardu Cię nie przyjmą na
    studia, będziesz się tam pchał potajemnie?

    > Wiem. Chyba to zaznaczyłem, nie? Nie umiesz czytać?

    Nie. napisałeś to tak, jak zwykle usprawiedliwiają się złodzieje i paserzy.
    Mają stos kradzionych nagrań i kradzionych filmów, bo te paskudne
    indywiduła bezwzstydnie żądają kasę za filmy zamiast rozdawać za darmo,
    więc trzeba dokopać paskudnym wyzyskiwaczom z firm produkujących te
    nagrania/filmu. No i poza tym, ,,nie mam kasy na zakup, a przecież nie mogę
    żyć bez muzyki''

    > Dlaczego uporczywie przy rozmowie o PROGRAMACH wyjeżdżasz z jakimiś
    > pojazdami i innym sprzętem mechanicznym?

    Bo wartości intelektualne są specyficzne i nagle ludziom się wydaje, że im
    się one należą z definicji. A twórcy są wrogami, którzy próbują zabrać im
    te należności. Więc odnoszę to do świata wartości materialnych, żeby
    uzmysłowić, że nie wszystkim się wszystko należy z definicji. Tak już na
    tym świecie jest.

    > To ma sens przy tworzących się firmach. Firmy już działające na pewno
    > tego nie zrobią - przynajmniej nie od razu.

    Ja wiem? Zależy gdzie i jaka firma.

    > Wiem. I o takich pisałem. To ty hurtwem WSZYSTKICH wyzywasz od złodzei.

    Nie hurtem. Po prostu wiem jak wygląda rynek oprogramowania i z wieloma
    złodziejami się spotkałem. Widziałem gościa, co zarabiał kasę na programach
    pisanych w kradzionym Delphi, do zestawu z programem dorzucał kradzionego
    arjta narażając użytkowników na nieświadome (większość jego klientów to
    lamerzy) korzystanie z nielegalnego oprogramowania, zaś jeżdżąc na
    wdrożenia wszystkim instalował jak leci Nortona Commandera. Nóż się w
    kieszeni otwiera, jeśli ktoś bierze kasę za licencje za swoje programy, a
    jednocześnie jest przestępcą wielowarstwowym.

    Widziałem przypadek gościa z Gliwic, który sprzedał klientce nagranego po
    chamsku na płytkę Samsung Windowsa 98 za 350zł mówiąc, że legalny Windows
    jest na złotej płytce (ten Samsung jest od góry złoty). Co ciekawe, miała
    ona legalnego Windowsa kupionego z komputerem, ale na srebrnej płytce (98
    tak sprzedawano, jeszcze nie było złotych z hologramami).

    Widuję wielu złodziei i paserów, ludzi, którzy nie mają ani kawałka
    legalnego oprogramowania, widuję sklepy sprzedające komputery z kradzionym
    oprogramowaniem lub namawiające ludzi do kradziejstwa. Byłem świadkiem, gdy
    pracownik sklepu namawiał klienta do zakupu DVD OEM zamiast BOX, bo ,,w
    boksie to pan masz tylko program dodatkowo, a to przecież mogę panu
    nagrać''.

    Przypadki posiadania kradzionego oprogramowania w celach, o jakich piszesz
    to tak znikoma część całości problemu, że jej wyciąganie na wierzch tylko
    daje argumenty złodziejom i paserom.

    > Termin ten oznacza 'świętszy od Papieża', tylko ze znacznie podkręconą
    > 'głośnością'.

    Wskaż słownik, który je tak definiuje, bo nie znam niestety. Słownik Onetu,
    którym się posiłkuję, nie zna:
    http://slowniki.onet.pl/index.html?tekst_old=%A6wi%E
    Atojebliwy&tekst=%A6wi%EAto%2A&tr=pol-slo&loc=1
    http://slowniki.onet.pl/index.html?tekst_old=%A6wi%E
    Atojebliwo%B6%E6&tekst=%A6wi%EAtoj%2A&tr=pol-slo&loc
    =1

    > Albo i nie dają.

    Albo i nie. Producenci szamponów też dają próbki albo nie. Sprzedawcy
    kosmetyków też.

  • 29. Data: 2004-03-09 19:00:52
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:
    [..]
    > Masz, znaczy kupiłeś/ukradłeś. Kwestia udowodnienia czy to kradzież czy
    > paserstwo.

    Doprawdy? A co niby ukradł?

    Tak na marginesie - nie zobaczyłem ani Twoich przeprosin ani danych do
    pozwu. Dlaczego?

    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 30. Data: 2004-03-09 19:03:12
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 9. marca 2004 09:38 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Falkenstein:

    > Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Paserem jest ten kto nabywa, a nie ten kto posiada.

    Niedawno chyba tu ustalono, że ten co posiada też. Poza tym, skoro posiada,
    to skąd je ba? Przecież mówię, że albo sam ukradł albo kupił kradzione.

    > Jeżeli udowodnią, że kupił lub przyjął piracki program będzie paserem.

    A co tu udowadniać? Amerykanie to zrzucają z samolotów ze stonką?