  • 1. Data: 2004-03-08 09:41:00
    Temat: jak sprawdzić czy nie przewłaszczony?
    Od: "gregor" <g...@p...onet.pl>

    Witam!
    Kupując np samochód na rynku wtórnym, jak sprawdzić czy nie jest on
    przewłaszczony czy w rej. zastawów czu jakoś inaczej obciążony?
    Chodzi o szybkie działanie podczas np kupna na giełdzie.
    Pozdr.
    Gregor

  • 2. Data: 2004-03-08 11:21:25
    Temat: Re: jak sprawdzić czy nie przewłaszczony?
    Od: "INFOBROK biuro" <b...@i...k1.pl>

    Witam!
    Jeżeli nie ma adnotacji w dowodzie rejestracyjnym (a być powinna) to w
    umowie kupna - sprzedaży wystarczy zaznaczyć w jednym z punktów umowy
    oświadczenie sprzedającego, że przedmiot sprzedaży nie jest obciążony prawe
    zastawu, zastawu rejestrowego lub innymi prawami osób trzecich.
    Kupując samochód z takim oświadczeniem działa się w dobrej wierze a osoba
    któej prawa są zabezpieczone np. zastawem ma roszczenie o odszkodowanie do
    sprzedającego

  • 3. Data: 2004-03-08 11:37:47
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    INFOBROK biuro wrote:

    > Witam!
    > Jeżeli nie ma adnotacji w dowodzie rejestracyjnym (a być powinna)

    No ja mam samochod na kredyt i nic w dowodzie nie wpisali,
    a wpisali samochod do rejestru zastawow..
    Poprzednio jak nie byo rejestru -mialem wpis w dowodzie..

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-03-08 16:15:00
    Od: Kuba <k...@z...pl>

    Użytkownik gregor napisał:

    > Kupując np samochód na rynku wtórnym, jak sprawdzić czy nie jest on
    > przewłaszczony czy w rej. zastawów czu jakoś inaczej obciążony?

    Przy przewłaszczeniu właściciel nie ma karty pojazdu. Jest
    zdeponowana w banku - przynajmniej u mnie tak jest.

    K.