  • 1. Data: 2004-03-08 10:15:39
    Temat: Wyrok nakazowy ?
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Witam !!

    Dziś dostałem z Sądu Rejonowego (Wydział Grodzki) wyrok nakazowy w imieniu
    RP.

    Oskarżony byłem o czym z art. 286 paragraf 1 kodeksu karnego (wyłudzenie
    kwoty 140zł.)

    Sąd uznał mnie winnego popełnienia zarzucanego mi czynu (wybrany materiał
    dowodowy był wystarczający, aby to stwierdzić). Na podstawie art. 286
    paragraf 3 kodeksu karnego wymierzył mi kare grzywny w wymiarze 50 stawek
    dziennych po 10zl kazda. Dodatkowo koszty sadowe w wysokosci 50zl.

    Mam teraz pytanie. O co chodzi, z tymi stawkami dziennymi? Czy chodzi o to,
    ze mam zaplacic grzywne w wysokosci 500zl, czy tez odpracowac gdzies 50 dni
    (po 8 godzin), za takie smieszne pieniadze?

    Czy wg was wyrok jest adekwatny do popelnionego czynu? Czy jest sens skladac
    sprzeciw do sądu?

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 2. Data: 2004-03-08 11:16:44
    Temat: Re: Wyrok nakazowy ?
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kovalek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (po 8 godzin), za takie smieszne pieniadze?
    >
    > Czy wg was wyrok jest adekwatny do popelnionego czynu? Czy jest sens

    Masz zapłacić grzywnę 50 stawek dziennych po 10 złotych. Radzę z
    doświadczenia zapłacić i zapomnieć.
    Nie rozwodzić się nad zasadnością, bo przyjdzie komornik, a jak nie będzie
    miał co zająć, to pójdziesz siedzieć.

  • 3. Data: 2004-03-08 11:41:47
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    > Masz zapłacić grzywnę 50 stawek dziennych po 10 złotych. Radzę z
    > doświadczenia zapłacić i zapomnieć.
    > Nie rozwodzić się nad zasadnością, bo przyjdzie komornik, a jak nie będzie
    > miał co zająć, to pójdziesz siedzieć.

    Hmmmmm... A czemu w wyroku nie jest napisane wprost "grzywna 500zł", tylko
    50 dniówek po śmiesznej stawce?
    Czy za wyłudzenie 140zł., adekwatne jest dostać 500zł grzywny, z której
    zapewne poszkodowany nie zobaczy ani grosza?

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 4. Data: 2004-03-08 12:56:10
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Grzywna jest karą dla Ciebie, a nie zadośćuczynieniem dla poszkodowanego.
    Poszkodowany jak będzie chciał, to wytoczy Ci proces cywilny.
    Dla czego tak jest - nie wiem, ale ja bym nad tym przeszedł do porządku
    dziennego.

  • 5. Data: 2004-03-08 18:44:53
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    kovalek wrote:
    > Hmmmmm... A czemu w wyroku nie jest napisane wprost "grzywna 500zł", tylko
    > 50 dniówek po śmiesznej stawce?

    spytaj się ustawodawcy...

    > Czy za wyłudzenie 140zł., adekwatne jest dostać 500zł grzywny, z której
    > zapewne poszkodowany nie zobaczy ani grosza?

    tak

    KG

  • 6. Data: 2004-03-08 23:11:39
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    To jeszcze sie spytam, czy w przypadku gdy sie od wyroku odwolam; to
    ponownie zaplace koszty sadowe?

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 7. Data: 2004-03-10 21:15:26
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    kovalek wrote:
    > To jeszcze sie spytam, czy w przypadku gdy sie od wyroku odwolam; to
    > ponownie zaplace koszty sadowe?

    odbędzie się rozprawa, a w orzeczeniu sąd rozstrzygnie o kosztach
    można przypuszczać że zapłacisz

    KG