  • 61. Data: 2013-11-02 22:48:06
    Temat: Re: 0,8 sekundy
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Dokładnie mam takie odczucia.
    > Młodzi powinni odczuc swoj idiotyczny czyn do konca zycia płacąc
    > odszkodowanie rodzinie.

    A co ta rodzina straciła poza bliskim że miałaby dostawać odszkodowanie ?

  • 62. Data: 2013-11-02 22:52:58
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com>

    > Środkiem, który PRZEDE WSZYSTKIM ma ochronić społeczeństwo przed
    > przestępcą i jego działaniami. Wolny i dorosły człowiek ponosi
    > odpowiedzialność za swoje czyny. A więc kara ma:
    > 1) odizolować sprawcę do czasu, aż "zmądrzeje"

    To jest resocjalizacja. Zasadniczo jedyny cel jaki można sobie stawiać w
    takich sprawach.

    > 2) dążyć do naprawienia krzywd ofiar

    Kara to nie zadośuczynienie.

    > 3) oddziaływać wychowawczo, aby szybciej zmądrzał

    Kara nigdy nie działa wychowawczo. Rodzi żal i uczy migania.

    > (żaden ze mnie teoretyk. Piszę z głowy.)
    >
    > , a więzienia powinny być obozami pracy. Więzień ma zarobić najpierw na
    > czynsz, potem na pensje klawiszy, na odszkodowanie dla ofiar, a potem
    > dopiero na swoje papu. Papu może przynosić (lub fundować) mu rodzina albo
    > inni dobroczynni.

    To już lepsza byłaby gilotyna

  • 63. Data: 2013-11-02 22:53:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-02 22:48, John Kołalsky pisze:
    > A co ta rodzina straciła poza bliskim że miałaby dostawać odszkodowanie ?

    Dochody i pomoc.

    --
    Liwiusz

  • 64. Data: 2013-11-02 22:57:04
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    > Kara (ze strony państwa) to nie *tylko* zemsta (dla poszkodowanych).
    > Jeśli twierdzisz że zemsty w karach cywilizowanego społeczeństwa nie ma
    > być zupełnie nic to dopraszasz się żeby ciężko poszkodowani (lub ich
    > bliscy) brali zemstę we własne ręce. Częścią każdego porządnego systemu
    > prawnego jest zapewniania poczucia że "sprawiedliwości staje się zadość",
    > tworzenie poczucia "u niemal wszystkich" że nie trzeba wymierzać
    > sprawiedliwości (należytej kary) własnoręcznie.

    Tu w ogóle nie ma miejsca na zemstę. Ofiara mogła następnego dnia potknąć
    się i zejść.

  • 66. Data: 2013-11-02 23:15:52
    Temat: Re: 0,8 sekundy [tylko 2-3 lata "do odsiadki" za spowodowanie śmierci?]
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@k...invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A co, rodzina ma jakieś udziały ?

    Udziały w czym?
    Jest poza ofiarą najbardziej poszkodowana, to chyba jasne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 65. Data: 2013-11-02 23:15:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@k...invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A co ta rodzina straciła poza bliskim że miałaby dostawać
    > odszkodowanie ?

    A to juz bywa bardzo róznie, ale załóżmy, szukając tylko materialnych
    aspektów, np. jedynego zywiciela rodziny.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 67. Data: 2013-11-02 23:25:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    np. jedynego żywiciela rodziny.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 68. Data: 2013-11-02 23:47:47
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Udziały w czym?

    W ofierze ! Kawałek ręki, nogi ...

    > Jest poza ofiarą najbardziej poszkodowana, to chyba jasne.

    W ogóle nie jest poszkodowana. Utraciła tylko bliskiego.

  • 69. Data: 2013-11-02 23:55:49
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Dochody i pomoc.

    Przyszłe ?

  • 70. Data: 2013-11-02 23:58:22
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > A to juz bywa bardzo róznie, ale załóżmy, szukając tylko materialnych
    > aspektów, np. jedynego zywiciela rodziny.

    Ale, że ofiarę jedli ?