  • 1. Data: 2013-10-28 16:08:30
    Temat: Podatek od sprzedaży wykupionego mieszkania?
    Od: barasa <b...@w...pl>

    Brat w 2007 przekształcił mieszkanie lokatorskie w spółdzielcze
    własnościowe wyodrębnione (wpis do KW). Akt notarialny datowany jest na
    07.2007. Wpis do KW datowany jest na 04.2008.

    Brat zmarł w 2013 a ja odziedziczyłam mieszkanie które chce teraz
    sprzedać jeszcze w tym roku.

    Jeżeli zgłoszę sprzedaż do 14 dni w US i przeznaczenie na inne cele
    mieszkaniowe to nie zapłacę podatku ALE czy czy 5 letni okres
    obowiązujący brata liczy się od daty aktu notarialnego wyodrębnienia czy
    daty wpisu do KW???

    proszę o pomoc
    Basia

  • 2. Data: 2013-10-28 17:26:44
    Temat: Re: Podatek od sprzedaży wykupionego mieszkania?
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-28 16:08, barasa pisze:
> [...]
    > mieszkaniowe to nie zapłacę podatku ALE czy czy 5 letni okres
    > obowiązujący brata liczy się od daty aktu notarialnego wyodrębnienia czy

    Uważaj, bo jeśli brat przy wykupie skorzystał ze zniżki, to sprzedaż <5l
    pociągnie konieczność zwrotu zniżki i to nie w związku z podatkami, a
    zniżką właśnie. Sprawdź.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 3. Data: 2013-10-28 18:02:23
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-28 17:26, sqlwiel pisze:

    > Uważaj, bo jeśli brat przy wykupie skorzystał ze zniżki, to sprzedaż <5l
    > pociągnie konieczność zwrotu zniżki i to nie w związku z podatkami, a
    > zniżką właśnie. Sprawdź.

    Nie doczytałem dat - wygląda na to, że 5 lat minęło, więc spoko. Moim
    zdaniem liczy się data AN.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 4. Data: 2013-10-28 20:40:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Oct 2013, barasa wrote:

> [...]
    > jeszcze w tym roku.
    >
    > Jeżeli zgłoszę sprzedaż do 14 dni w US i przeznaczenie na inne cele

    Czyli tu mamy jasność.

    > ALE czy czy 5 letni okres obowiązujący brata
    > liczy się od daty aktu notarialnego wyodrębnienia czy daty wpisu do KW???

    Czekaj.
    O który "okres obowiązujący brata" Ci chodzi?
    Przecież brat zmarł.
    Czyli jego ani podatki ani jakieś "zwroty ulg" już nie ruszają.

    To co jak rozumiem MOŻE mieć znaczenie, to okres obowiązujący CIEBIE.
    Skoro z podatkami mamy jasność, z tego wniosek, że pewnie o "ulgowy
    wykup" o którym pisze sqlwiel.
    I zazwyczaj są tam jakieś ograniczenia dla nabywcy lokalu, który
    nabył go "rodzinnie", co jest dozwolone bez żądania zwrotu
    ulgi (na ogół zabezpieczanej hipoteką na lokalu).

    A tu jest niesłychanie prosto: to gmina udziela ulgi i to gmina
    ustala zasady.
    Gmina ma pewne ograniczenia wynikłe z różnych ustaw, ale są one
    z tak szerokimi rozrzutami, jak wysokość ulgi, od zera do 95%
    Nie ma jednej "ogólnoplskiej" odpowiedzi :D
    (jak rozumiem, z Twojego p. widzenia: ":(", ale dura lex, sed lex)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2013-10-28 23:48:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    sqlwiel wrote:
    > Uważaj, bo jeśli brat przy wykupie skorzystał ze zniżki, to sprzedaż <5l
    > pociągnie konieczność zwrotu zniżki i to nie w związku z podatkami, a
    > zniżką właśnie. Sprawdź.

    to zalezy od lokalnych przepisów, bo znizki daja gminy.
    po za tym bardzo wątpliwe, bo spadkobierca raczej umowy z gminą nie
    miał. Ale dla swietego spokoju poczytałbym co było w umowie.

  • 6. Data: 2013-10-29 10:49:38
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 28.10.2013 23:48, witek pisze:

    > to zalezy od lokalnych przepisów, bo znizki daja gminy.
    > po za tym bardzo wątpliwe, bo spadkobierca raczej umowy z gminą nie
    > miał. Ale dla swietego spokoju poczytałbym co było w umowie.

    Gminy dają zniżki za przekształcenie spółdzielczego mieszkania
    lokatorskiego we własnościowe? A co gminie do spółdzielni?

    MJ

  • 7. Data: 2013-10-29 14:46:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał Jankowski wrote:

    > Gminy dają zniżki za przekształcenie spółdzielczego mieszkania
    > lokatorskiego we własnościowe? A co gminie do spółdzielni?
    >
    > MJ

    to zaraz mówimy o wykupie mieszkania komunalnego czy przekształceniu
    mieszkania lokatorskiego we własnościowe w spółdzielni?
    Bo to dwie różne rzeczy. sqlwiel pisze o wykupie.

  • 8. Data: 2013-10-29 15:33:28
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.10.2013 14:46, witek pisze:

    > to zaraz mówimy o wykupie mieszkania komunalnego czy przekształceniu
    > mieszkania lokatorskiego we własnościowe w spółdzielni?
    > Bo to dwie różne rzeczy. sqlwiel pisze o wykupie.

    Od początku jest mowa o mieszkaniu spółdzielczym.

    MJ

  • 9. Data: 2013-10-29 22:05:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Oct 2013, witek wrote:

    > to zalezy od lokalnych przepisów, bo znizki daja gminy.

    Zgadza się.

    > po za tym bardzo wątpliwe, bo spadkobierca raczej umowy z gminą nie miał.

    Nie miał. Ale nie ma również "wartości mieszkania" i w tym tkwi hak :)

    > Ale dla swietego spokoju poczytałbym co było w umowie.

    Pomijając offtopiczność jak widzę tego składnika :), to wcale nie
    jest "wątpliwe".
    Wszystko jest lege artis, bo to nie nabywca jest obciążony zobowiązaniem
    w umowie, lecz mieszkanie ma obciążoną hipotekę, a nabywca w umowie
    uzyskuje warunki zwolnienia z obciążenia.
    Podobnie brzmiące prawo uzyskuje spadkobierca, już obojętnie czy
    z mocy forwardowania umowy (w roli "prawa zbywalnego") czy z mocy
    przepisu (prawa lokalnego).
    Faktycznie, spadkobierca ma pełne prawo nie przyjmować do wiadomości
    istnienia "jakiejś tam nie jego" umowy, najzwyczajnie w świecie zostanie
    z mieszkaniem obciążonym na 95% wartości w hipotece :D
    Jak będzie grzeczny i przyjmie do wiadomości warunki umowy, to mu
    hipotekę zwolnią (po upływie ustalonego czasu) :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2013-10-30 09:17:24
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > Jak będzie grzeczny i przyjmie do wiadomości warunki umowy, to mu
    > hipotekę zwolnią (po upływie ustalonego czasu) :)

    Dlaczego upieracie się dyskutować o przypadku niemającym nic wspólnego z
    pierwotnym pytaniem?

    MJ