  • 1. Data: 2013-10-28 07:53:38
    Temat: Składki ZUS należy płacić nawet za pracę za darmo
    Od: z <...@...pl>

    Wiem, że tytuł dość "brukowy" ale sedno sprawy kuriozalne.

    "Przedsiębiorcy, którym w prowadzeniu firmy pomagają małżonek czy
    rodzice, powinni zapłacić za nich składki ZUS - nawet wtedy, gdy
    najbliższa rodzina wspiera firmę swoją pracą bezpłatnie. "

    http://finanse.wp.pl/kat,1033759,title,Skladki-ZUS-n
    alezy-placic-nawet-za-prace-za-darmo,wid,16103033,wi
    adomosc.html?ticaid=111900&_ticrsn=3

    http://tiny.pl/qm8mg

    Obiecuję że już w tym tygodniu nie czytam netu ani nie oglądam TV bo
    wieje grozą. Muszę dbać o zdrowie. :-)

  • 2. Data: 2013-10-28 08:46:16
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > "Przedsiębiorcy, którym w prowadzeniu firmy pomagają małżonek czy
    > rodzice, powinni zapłacić za nich składki ZUS - nawet wtedy, gdy
    > najbliższa rodzina wspiera firmę swoją pracą bezpłatnie. "

    News jak z kiepskiego brukowca, to fakt.
    Ten przepis funkcjonuje już co kilkanaście lat. Aż nagle jakiś twórca
    sensacji na wp postanowił zabłysnąć...

  • 3. Data: 2013-10-28 08:48:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-28 08:46, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > News jak z kiepskiego brukowca, to fakt.
    > Ten przepis funkcjonuje już co kilkanaście lat. Aż nagle jakiś twórca
    > sensacji na wp postanowił zabłysnąć...

    Czy to źle, że pokazuje się absurdy socjalistycznego państwa?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2013-10-28 09:36:22
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Czy to źle, że pokazuje się absurdy socjalistycznego państwa?

    Źle, że ktoś robi to w formie odkrycia stulecia. Nie wiedział o tym 5
    lat wcześniej? Nie była to wiedza "ukryta" i pojawiająca się na skutek
    dziury lub głupoty w przepisach - jak np. obowiązkowe szkolenia p.poż.
    dla pracowników, który mieli być odpowiedzialni za ewakuację w
    2-osobowej firmie. ZUS o tym pisze wyraźnie i od lat. Więc po co pismak
    odgrzewa sensację sprzed lat?
    Założyciel wątku miał raczej na myśli stale obniżający się poziom
    portali z informacjami (typu wp i onet). Gdzie poziom podobnych
    artykułów jest nieraz żenujący pod względem znajomości faktów, gramatyki
    i wyciągania "nibysensacji" pod przykrywka krzykliwych tytułów.
    I do tego ja też się odniosłem.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2013-10-28 10:01:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-28 09:36, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > Źle, że ktoś robi to w formie odkrycia stulecia.

    Bo to ma trafić do mas. Masy nie czytają dzienników ustaw, czy nudnych
    monografii.

    > portali z informacjami (typu wp i onet). Gdzie poziom podobnych

    Dzięki temu ileś-tam osób zostanie uświadomiona, jakaś część z nich może
    zacznie trochę myśleć itd. itd.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2013-10-28 10:39:32
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-28 10:01, Liwiusz pisze:
    > Dzięki temu ileś-tam osób zostanie uświadomiona, jakaś część z nich może
    > zacznie trochę myśleć itd. itd.

    Dokładnie. Jako szukający pracy i innych możliwości zatrudnienia
    zacząłem wnikać w otworzenie działalności gospodarczej, ew. dotacje i
    ten wszechmiar debilizmu naszego państwa. (wcześniej nie było mi to
    potrzebne) Zewsząd tylko słyszę zachęty żeby brać sprawy w swoje ręce...
    Mógłbym, dałbym radę, może nawet zatrudniłbym ludzi...
    Ale... Jak czytam takie "kfiatki" to mi się odechciewa pchać w to gu...

    PS. Nie nie jestem na zasiłku dla bezrobotnych. Nie dostąpiłem takiego
    zaszczytu i nie wyciągam ręki do państwa. Chciałbym tylko uczciwie
    pracować. :-)

  • 7. Data: 2013-10-28 10:55:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-28 10:39, z pisze:

> [...]
    > ten wszechmiar debilizmu naszego państwa. (wcześniej nie było mi to
    > potrzebne) Zewsząd tylko słyszę zachęty żeby brać sprawy w swoje ręce...

    Znajomy starał się o dotację urzędu do rozpoczynających działalność.
    Urząd powiedział, że owszem, jest dotacja, ale należy otworzyć
    działalność a potem pół roku czekać na decyzję, czy dadzą dofinansowanie
    na przykład do komputera czy samochodu. Przez te pół roku nie można
    kupić tego komputera czy samochodu - inaczej dofinansowanie nie przysługuje.

    Wyobrażacie sobie? Pół roku! Kumpel oczywiście olał dotację, bo sprzęt
    potrzebował "na jutro".

    --
    MN

  • 8. Data: 2013-10-28 11:32:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-28 10:55, Marcin N pisze:

> [...]
    > przysługuje.
    >
    > Wyobrażacie sobie? Pół roku! Kumpel oczywiście olał dotację, bo sprzęt

    I tak to jest, kto chce otworzyć biznes, musi się obejść bez dotacji,
    kto chce "wyłudzić dotację", grzecznie poczeka pół roku. Polska.
    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2013-10-28 11:38:41
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 28.10.2013 10:01, Liwiusz pisze:
    > Bo to ma trafić do mas. Masy nie czytają dzienników ustaw, czy nudnych
    > monografii.

    Urządnicy też nie. Z innej beczki Ja zmusiłem GUM do przeczytania ustawy
    Prawo o miarach i rozporządzeń wykonawczych, Sławek zmusił Policję, aby
    w końcu przeczytali instrukcję urządzenia, które uzywają od blisko 10
    lat. Smutne, że potrzebne były do tego wyroki sądowe. A masy, które nie
    czytają same sobie winne.

    > Dzięki temu ileś-tam osób zostanie uświadomiona, jakaś część z nich może
    > zacznie trochę myśleć itd. itd.

    Może tak, może nie.

    --
    anacron
    aba/

  • 10. Data: 2013-10-28 13:20:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Oct 2013, Marcin N wrote:

> [...]
    > czy samochodu. Przez te pół roku nie można kupić tego komputera czy samochodu
    > - inaczej dofinansowanie nie przysługuje.

    Wyobrażamy sobie.
    Liwiusz objaśnił dla kogo dotacja.
    Na pewno nie dla tych, którzy chcą ZACZĄĆ. Bo ci muszą zarabiać.

    pzdr, Gotfryd