  • 1. Data: 2013-10-28 18:34:01
    Temat: Czy należy się odszkodowanie
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Ciekawą opowieść usłyszałem dzisiaj od znajomego. Jako że to historia z
    co najmniej trzeciej ręki, to potraktujmy to jako akademickie
    rozważanie, bo i tak nie jestem w stanie dodać więcej szczegółów.

    Szedł sobie ulicą pan Jan. Pan Jan jest osobą bezrobotną i co więcej, w
    związku ze spóźnieniem się do odhaczenia w UP, Pan Jan nie ma ważnego
    ubezpieczenia (można by powiedzieć, że w tym momencie zaczyna się nasza
    groza (tutaj przydałaby się odpowiednia ścieżka dźwiękowa)).
    Pan Jan zauważył, że rozwiązał mu się but, podszedł do pobliskiej wnęki,
    w której były zamontowane drzwi,postawił stopę na stopniu (a jakże! :P),
    pochylił się nad problemem i rozpoczął procedurę zawiązywania buta.
    Niestety w tej samej chwili po drugiej stronie ściany, właścicielka
    sklepu postanowiła wyjść z budynku. Energicznie otworzyła drzwi,
    rozbijając czoło biednemu Janowi i przewracając go. W wyniku
    przewrócenia, Pan Jan uderzył tyłem głowy w chodnik.
    Konieczna była pomoc medyczna i skończyło się na szwach zarówno na czele
    jak i tyle głowy.
    Tutaj niestety dałem plamę (a jakże! :P) i nie dopytałem się o
    szczegóły. Niemniej sens opowieści był taki, że Pan Jan nie miał
    ubezpieczenia, więc za zszycie głowy musiał zapłacić z własnej kieszeni.

    Jeżeli to prawda to czy należy mu się odszkodowanie od mimowolnej
    sprawczyni wypadku? A może wina leży jednak w Panu Janie, który
    niewłaściwie użytkował stopnie przy drzwiach?

    Co Wy na to?

  • 2. Data: 2013-10-28 18:41:37
    Temat: Re: Czy należy się odszkodowanie
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-28 18:34, PlaMa pisze:

> [...]
    > sprawczyni wypadku? A może wina leży jednak w Panu Janie, który
    > niewłaściwie użytkował stopnie przy drzwiach?

    Rozsądzi sąd po powołaniu biegłego, który oceni, czy p. J. mógł być
    widoczny będąc schylony i chowając się za dolną, nieprzejrzystą częścią
    drzwi. Próbować wysądzić - należałoby. Jako bezrobotny może zostać
    zwolniony z opłaty sądowej, a sklepikarz pewno ma OC.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 3. Data: 2013-10-28 20:00:42
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprawczyni wypadku? A może wina leży jednak w Panu Janie, który
    > niewłaściwie użytkował stopnie przy drzwiach?

    Historyjka wyssana z palca, ponieważ drzwi nie mogą się otwierać na
    zewnątrz, tym bardziej jeżeli są schody. Jeżeli jednak się otwierają na
    zewnątyrz to znaczy, że właściciel dokonał samowolnej zmiany, niezgodnej
    z prawem. Tym samym jeżeli taka sytuacja miała miejsce to pan Jan może
    na drodze postępowania cywiolnego dochodzić odszkodowania.

  • 4. Data: 2013-10-28 20:06:42
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Historyjka wyssana z palca, ponieważ drzwi nie mogą się otwierać na zewnątrz,
    > tym bardziej jeżeli są schody.

    Jakiś dowód? U mnie w bloku do klatki otwierają się na zewnątrz (tak jak w
    innych miejscach w mieście).

  • 5. Data: 2013-10-28 20:40:42
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    > sprawczyni wypadku? A może wina leży jednak w Panu Janie, który
    > niewłaściwie użytkował stopnie przy drzwiach?

    Należy mu się ubezpieczenie na podstawie odpowiedniiej ustawy, o czym mało
    kto wie, a dopominanie się tego jest kłopotliwe.
    Praktycznie każdemu obywatelowi Polski należy się.
    Należy szukać w paragrafah ustawy o opiece społecznej itp. ale nie tylko.
    Np wystarczy być mieszkać z członkiem rodziny ubezpieczonym, a jak
    prowadzi samodzielne to też, ale paragraf inny.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 6. Data: 2013-10-28 21:14:16
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Np wystarczy być mieszkać z członkiem rodziny ubezpieczonym, a jak
    > prowadzi samodzielne to też, ale paragraf inny.

    Dokładnie.
    Kiedyś słuchałem wypowiedzi jednego z polskich polityków, który
    stwierdził, że głupotą było tworzenie systemu ewuś, którego zadaniem
    było wyeliminowanie mniej jak 2% społeczeństwa, któremu nie przysługuje
    ubezpieczenie medyczne. Stwierdził, ze o wiele tańszym rozwiązaniem
    byłoby wprowadzenie nowej ustawy, na mocy której wszyscy obywatele
    Polski byliby objęci ubezpieczeniem medycznym. Niestety teraz już nie
    pamiętam, który to z polityków mówił.

  • 7. Data: 2013-10-28 22:23:57
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 28.10.2013, 21:14, uzytkownik pisze:
> [...]
    > byłoby wprowadzenie nowej ustawy, na mocy której wszyscy obywatele
    > Polski byliby objęci ubezpieczeniem medycznym. Niestety teraz już nie

    Zagwarantuję Tobie, że to byłaby najlepsza droga, aby po następnych
    pięciu latach procent urósł z 2 do co najmniej 10.

    Pozdr.!
    (D)

  • 8. Data: 2013-10-28 22:58:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    uzytkownik wrote:

    > Historyjka wyssana z palca, ponieważ drzwi nie mogą się otwierać na
    > zewnątrz,

    Chyba wszystkie drzwi na klatkach schodowych (nie do mieszkania tylko
    te zewnetrzne) otwierają się na zewnątrz.
    W kazdym razie jak odwrotnej sytuacji nie znam.

  • 9. Data: 2013-10-28 23:05:32
    Temat: Re: Czy nale?y si? odszkodowanie
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 28 Oct 2013 20:00:42 +0100, "uzytkownik" <a...@s...pl>
    wrote:

> [...]
    >z prawem. Tym samym jeżeli taka sytuacja miała miejsce to pan Jan może
    >na drodze postępowania cywiolnego dochodzić odszkodowania.

    NA czlym swiecie (byc noze z wyjatkiem Polski) drzwi od pomieszczen
    publicznych otwieraja sie na zewnatrz. Wymog pochodzi stad, aby w
    razie wypadku nie blokowac ewakuacji

    A.L.

  • 10. Data: 2013-10-28 23:09:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > Chyba wszystkie drzwi na klatkach schodowych (nie do mieszkania tylko
    > te zewnetrzne) otwierają się na zewnątrz.
    > W kazdym razie jak odwrotnej sytuacji nie znam.

    Rozejrzyj się dokładniej.