  • 221. Data: 2020-10-07 18:37:41
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5f7dda14$0$17365$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 07.10.2020 o 15:37, J.F. pisze:

    >No pewnie, że nie zabrania.
    >Tak tylko niechcący niszczy dokumenty,

    Jakie dokumenty ?

    >przenosi pedofila z parafii do parafii,

    Przenosi, co akurat uprawnionym organom nie powinno utrudniac
    sledztwa.

    >powołuje się na tajemnicę spowiedzi

    No, tradycja taka, i nie dotyczy tylko ksiedzy pedofilow

    >i zabrania donosić o przestępstwach prokuratorom.

    Ale przeciez drugi ksiadz nie widzial tych przestepstw, wiec to
    zahacza o "nie mow falszywego swiadectwa" ...

    >Nie byłem również na Księżycu, ale ten przynajmniej widziałem.
    >Za to nie widziałem elektronów biegających w kablach.
    >Pewnie istnienie elektronów to "fakty prasowe" i nie powinienem dawać
    >im wiary.

    Kwestie naukowe to jednak troche inna waga tych "faktow prasowych" ...
    ale cos w tym jest ...

    >Przyznam ci się, że nie widziałem również czynnego wulkanu - tylko na
    >zdjęciach i filmach. Ale to przecież fotomontaże, więc byłbym idiotą
    >gdybym wyciągnął wnioski, że wulkany istnieją.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Szar%C5%BCa_w_w%C4%85w
    ozie_Somosierra
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Bitwa_pod_Somosierr%C4
    %85
    https://www.youtube.com/watch?v=NcwJj3ouZ2A

    Czasem warto pojechac i zobaczyc, alebo na dobre zdjecia popatrzec, na
    te wąską kretą sciezke w wysokim wąwozie ...

    P.S.
    https://www.gosc.pl/doc/1848717.Ksiadz-skazany-za-pe
    dofilie-niewinny
    https://tvn24.pl/polska/ksiadz-buzan-skazany-za-mole
    stowanie-odprawia-msze-kuria-milczy-ra938450-2306969

    Ktos tu klamie ... ale kto? Obie strony ? :-0

    J.

  • 222. Data: 2020-10-07 19:46:37
    Od: Kviat

    W dniu 07.10.2020 o 18:37, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Jakie dokumenty ?

    Srakie.

    Olin już raz zapodał linka z przykładem jakie i miałeś szansę zapoznać
    się z nim zamiast w kółko powtarzać idiotyczne pytania. Ale nie
    skorzystałeś, bo wolisz zadawać głupie pytania.

    https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,26
    376095,wiezienie-dla-ksiedza-za-zgwalcenie-dziewczyn
    y-na-plebanii-kosciola.html

    "Po zatrzymaniu księdza Michała kuria gdańska starannie usunęła wszelkie
    ślady świadczące, że taki duchowny kiedykolwiek istniał. Ze strony kurii
    wykasowano informacje o kolejnych miejscach, do których przenosił go abp
    Sławoj Leszek Głódź."

    "Następnie metropolita gdański przenosił go do parafii Wniebowzięcia NMP
    w Żukowie, do św. Antoniego w Gdańsku-Brzeźnie, do św. Mikołaja w Gdyni
    i do św. Józefa i Judy Tadeusza w Rumi. W aktach kościelnych zachowały
    się notki o drobnych kradzieżach dokonywanych przez duchownego."

    Ciach reszta głupich pytań.

    > Kwestie naukowe to jednak troche inna waga tych "faktow prasowych" ...

    Serio? Czyli sądy bez sensu rozpatrują dowody.
    Powinny rozpatrywać tylko dowody naukowe, bo mają inną wagę.

    Ja pierdolę.

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Szar%C5%BCa_w_w%C4%85w
> [...]

    Co ty mi tu wyjeżdżasz z faktami prasowymi? Mam ci uwierzyć na słowo?

    > Czasem warto pojechac i zobaczyc,

    No pewnie. Fundnę sobie wycieczkę na wysoką orbitę żeby zobaczyć na
    własne oczy kształt Ziemi, bo "faktom prasowym" nie można ufać.

    > alebo na dobre zdjecia popatrzec,

    Ale jak to? Dobre zdjęcia cię przekonują, a dowody na ochronę pedofilów
    przez kościół już nie?
    To jak ty rozróżniasz, które "fakty prasowe" są wiarygodne, a które nie?

    > P.S.
    > https://www.gosc.pl/doc/1848717.Ksiadz-skazany-za-pe
    dofilie-niewinny

    Użyję "argumentów" obrońców kościelnej ochrony pedofilów:
    to źródło jest niewiarygodne. Piszą jakieś głupoty o działających
    różańcach i inne takie bzdury, więc wielokrotnie się skompromitowali.
    Nie można im wierzyć, bo wielokrotnie skłamali i są tubą propagandową
    kościelnego katotalibanu, nawet jeżeli to co napisali w tym artykule to
    prawda.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 223. Data: 2020-10-07 20:36:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2020 o 12:09, Kviat pisze:

    > Jest wiele dowodów, że kościół chroni pedofilów.

    Tylko ich nei podasz, bo jest ich wiele :-)

    > Czyli twierdzisz, że te dowody nie istnieją?

    A gdzie coś takiego napisałem? Ja napisałem, że ich nie podałeś.

    > To nawet nie jest głupota...

    > Że co?
    > Chyba tylko twój bóg raczy wiedzieć, co chciałeś tu napisać.

    Chciałem napisać, ze trudno dyskutować z argumentami, których nie ma.

    --
    Robert Tomasik

  • 224. Data: 2020-10-07 20:50:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2020 o 15:47, Olin pisze:

    > Przecież właśnie żadnymi śledztwami się nie trudzą.

    Ale pytamy, z jakiego powodu miałby je prowadzić w ogóle.

    > Najwyżej ofiara dowie się, że prowokowała, a kolegę przenosi się na nowe
    > łowisko, żeby mógł sobie poużywać.

    Wskaż, czemu i w oparciu o jakie przepisy Kościół powinien w takiej
    sprawie prowadzić? Jedyne, do czego jest zobowiązany na mocy prawa
    świeckiego, to zadenuncjować podejrzanego, o ile dysponuje wiarygodnymi
    informacjami o popełnieniu przez niego przestępstwa. No i tu pozostaje
    kwestią otwartą wiarygodność danej konkretnej informacji.

    --
    Robert Tomasik

  • 225. Data: 2020-10-07 20:54:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2020 o 15:52, Olin pisze:

    > Sam se odpowiem, bo tu widać jakie są procedury:

    Czyli przenoszenie niespecjalnie utrudniło postępowanie. A, i
    denuncjacji dokonał duchowny, gdy się dowiedział o podejrzeniu
    przestępstwa. Czego jeszcze oczekujesz?

    --

    Robert Tomasik

  • 226. Data: 2020-10-07 21:00:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2020 o 15:55, J.F. pisze:

    > No, a jak sie obywatelowi kler tak bardzo nie podoba, to czy powinien
    > patrzec na prawo kanoniczne ?

    Jeśli ktoś chce zrozumieć, to jednak powinien sobie zadać trochę trudu.

    > W Polsce mieszkaja, to polskiego prawa karnego i innych musza przestrzegac.
    > No moze dalbym wyjatek dla tajemnicy spowiedzi - ale na szczescie jest
    > dany.

    Oczywiście, że powinni się dostosować do polskiego prawa. Ale czy taki
    Watykan musi się dostosować do wszystkich praw we wszystkich krajach?

    > Ale ale .. mowisz, ze w Afryce roznie bywa ... to moze przenosiny do
    > Afryki nie sa takie glupie ...

    Ja sądzę, że są przemyślane.

    > Z tym "rozsadnie" to bym nie przesadzal.
    > Rozwiniete sa niektore fizycznie.

    W Średniowieczu małżeństwa w wieku 12~13 lat w Polsce nie były jakimś
    wyjątkiem. Przypominam, że nieskonsumowane małżeństwo nie jest dokonane.

    --
    Robert Tomasik

  • 227. Data: 2020-10-07 21:18:42
    Od: Kviat

    > Tylko ich nei podasz, bo jest ich wiele :-)

    A spodziewasz się, że przytoczę ci wszystkie istniejące dowody, czy
    wystarczy jeden?

    Napisz, które dowody z tych powszechnie dostępnych są nieprawdziwe, bo
    nie wiem który mam ci podać. Jest ich tak wiele...

    Co za dzban...

    - Ziemia nie jest płaska
    - Jest płaska
    - Są dowody na to, że nie jest płaska. Powszechnie dostępne.
    - Ale ich nie podasz, bo jest ich wiele :) Hahaha.

    > A gdzie coś takiego napisałem? Ja napisałem, że ich nie podałeś.

    Po kiego grzyba mam ci je tu powtarzać, skoro wiesz że istnieją?
    Mam ci tu w treści posta wkleić wszystkie istniejące dowody na ochronę
    podofilów w kościele? Pogorszyło ci się?

    Wskaż jeden dowód z tych wielu istniejących o których wiesz, że
    istnieją, który cię przekona, a chętnie ci go przytoczę. Skoro te
    istniejące o istnieniu których wiesz cię nie przekonały, to ten jeden,
    który sam wybierzesz i który ci przytoczę cię przekona?

    Jak ci dostępny powszechnie dowód powtórzę w treści posta, to ten dowód
    nabierze większej mocy?

    I skoro wiesz, że istnieją dowody na ochronę pedofilów przez kościół, to
    z czym ty tak właściwie polemizujesz?

    > Chciałem napisać, ze trudno dyskutować z argumentami, których nie ma.

    Podyskutuj z dowodami o których wiesz, że istnieją, a których ci nie
    przytoczyłem.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 228. Data: 2020-10-07 21:25:20
    Temat: Re: A (tylko) w KRK pedofile szaleją! :-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > informacjami o popełnieniu przez niego przestępstwa. No i tu pozostaje
    > kwestią otwartą wiarygodność danej konkretnej informacji.

    Ależ Amerykańska Akademia Sztuki Filmowej przeprowadziła własne śledztwo
    w sprawie Polańskiego a przemysł filmowy nie przyjął go do pracy po
    zmianie kraju! ;-)

    --
    A. Filip

  • 229. Data: 2020-10-07 21:27:15
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Czyli przenoszenie niespecjalnie utrudniło postępowanie. A, i
    > denuncjacji dokonał duchowny, gdy się dowiedział o podejrzeniu
    > przestępstwa. Czego jeszcze oczekujesz?

    Dopełnienia obowiązku samooskarżenia? :-)

    --
    A. Filip

  • 230. Data: 2020-10-07 21:41:59
    Od: Kviat

    > A, i denuncjacji dokonał duchowny, gdy się dowiedział o podejrzeniu
    > przestępstwa. Czego jeszcze oczekujesz?

    Może tego, żeby to stało się normą, a nie świętem państwowym, gdy jakiś
    klecha zrobi coś, co każdy normalny człowiek zrobiłby bez instrukcji
    otrzymanej na piśmie od szefa szefów.

    Bo widzisz, ten przypadek nie spowodował, że nagle zniknęły wielokrotnie
    częstsze przypadki ochrony pedofilów przez kościół.
    I tym bardziej nie jest dowodem na to, że ochrona pedofilów w kościele
    nie istnieje.

    To znamienne, że gdy jakiś klecha zrobi coś normalnego, to niemalże od
    razu prawie święty (za coś normalnego, podkreślam) i stawiany jest jako
    przykład tego, jaki ten kościół jest dobry, prawie święty i
    męczennik..., ale jak reszta robi coś złego, to już nie wina kościoła,
    lecz wina tego konkretnego klechy i kościół nie ma z tym nic wspólnego.
    Logika religiantów.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr