  • 211. Data: 2020-10-07 15:52:18
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 7 Oct 2020 15:47:03 +0200, Olin napisał(a):

    > Przecież właśnie żadnymi śledztwami się nie trudzą.
    > Najwyżej ofiara dowie się, że prowokowała, a kolegę przenosi się na nowe
    > łowisko, żeby mógł sobie poużywać.

    Sam se odpowiem, bo tu widać jakie są procedury:

    https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,26
    376095,wiezienie-dla-ksiedza-za-zgwalcenie-dziewczyn
    y-na-plebanii-kosciola.html?_ga=2.64566060.269149147
    .1601880871-1609251266.1595588080#a=190&c=8000

    "Ksiądz Michał L., przenoszony z parafii na parafię przez abpa Sławoja
    Leszka Głódzia, został prawomocnie skazany na 10 lat pozbawienia wolności
    za zgwałcenie dziewczyny na plebanii kościoła Matki Boskiej Bolesnej w
    Gdańsku.
    Sprawa dotyczy księdza Michała L., który na początku września zniknął z
    parafii św. Józefa i Judy Tadeusza w Rumi na Pomorzu. Nie pożegnał się z
    parafianami, a proboszcz nie powiedział wiernym, co się z nim stało. Jak
    się okazało, Michał L. został aresztowany i oskarżony o dokonanie dwóch
    gwałtów. Po zatrzymaniu księdza Michała kuria gdańska starannie usunęła
    wszelkie ślady świadczące, że taki duchowny kiedykolwiek istniał. Ze strony
    kurii wykasowano informacje o kolejnych miejscach, do których przenosił go
    abp Sławoj Leszek Głódź.
    Po sygnałach o gwałcie ks. Michał został przeniesiony przez arcybiskupa
    Głódzia do parafii Trójcy Świętej w Wejherowie. Następnie metropolita
    gdański przenosił go do parafii Wniebowzięcia NMP w Żukowie, do św.
    Antoniego w Gdańsku-Brzeźnie, do św. Mikołaja w Gdyni i do św. Józefa i
    Judy Tadeusza w Rumi. W aktach kościelnych zachowały się notki o drobnych
    kradzieżach dokonywanych przez duchownego.

    Śledztwo w sprawie gwałtów rozpoczęło się w 2018 r. Poszkodowana kobieta,
    osoba głęboko wierząca, uczestniczyła w spotkaniach modlitewnych wspólnoty
    i podczas jednego z nich - gdy zebrani mieli wyznać - co im leży na sercu,
    ona opowiedziała o zdarzeniach z roku 2011. Zawiadomienie w sprawie gwałtów
    na kobiecie złożył duchowny opiekujący się wspólnotą.

    Podczas procesu zeznawał abp Sławoj Leszek Głódź. Zasłonił się niepamięcią,
    gdy padły pytania, czy dostawał sygnały o zachowaniu księdza."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 212. Data: 2020-10-07 15:55:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 06.10.2020 o 20:18, J.F. pisze:
    >Przemyślałem i jeszcze się do tego odniosę.

    >Trzeba również zwrócić uwagę na rozbieżność pomiędzy prawem
    >kanonicznym,
    >a karnym. Prawo kanoniczne generalnie ściga wszelkie przejawy
    >kontaktów
    >seksualnych duchownych. Duchowni są zobowiązani do celibatu. I tu już
    >nie ma większego znaczenia, na ile te kontakty mają miejsce za
    >obopólną
    >zgodą.

    No, a jak sie obywatelowi kler tak bardzo nie podoba, to czy powinien
    patrzec na prawo kanoniczne ?

> [...]
    >uznane
    >za niewystarczająco dorosłe, by mogły podjąć taką decyzje
    >samodzielnie.
    >W Polsce przyjęto 15 lat, ale tu różnie bywa. W takiej Rumunii ze
    >względu na kulturę Romów mieszkających w północnej części kraju nie
    >ma
    >sztywnej granicy. W Szwecji - z tego co słyszałem - to granicą jest
    >18
    >lat. Ale w Afryce często nie chroni się tylko i wyłącznie na
    >podstawie
    >wieku. Teraz pytanie, jak do tego podejść. Owo 15 lat jest taką

    W Polsce mieszkaja, to polskiego prawa karnego i innych musza
    przestrzegac.
    No moze dalbym wyjatek dla tajemnicy spowiedzi - ale na szczescie jest
    dany.

    Ale ale .. mowisz, ze w Afryce roznie bywa ... to moze przenosiny do
    Afryki nie sa takie glupie ...

    >Zwłaszcza w wypadku kobiet, to w okolicach tego wieku różnie bywa.
    >Jedne
    >są już na tyle rozwinięte, że mogą rozsądnie podjąć decyzję, inne
    >nie.

    Z tym "rozsadnie" to bym nie przesadzal.
    Rozwiniete sa niektore fizycznie.

    J.

  • 213. Data: 2020-10-07 16:00:37
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-) [Olin: GW (2004) "minęła się z prawdą"]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Pojawił się świadek, a za nim następni, którzy opowiedzieli o wyczynach
    > Jankowskiego, kiedy jeszcze był wikarym.

    Świadek pojawił się dopiero po śmierci Jankowskiego bo mógł się obawiać
    "medialnej nagonki *z udziałem GW" za życia Jankowskiego?
    IMHO Gazeta Wyborcza w praktyce była częścią "medialnego parasola
    ochronnego" "pedofila Solidarności" (pod rządami SLD). IMHO w praktyce
    to (także) Gazeta Wyborcza zapewniła Jankowskiemu bezkarność aż do
    śmierci (6 lat bezkarności).

    > Nawisem mówiąc, ciągle powołujesz się na tytuł z 2004, ale nie dajesz
    > szansy zapoznać się ani z artykułem, ani nawet z samym tytułem w dokładnym
    > brzemieniu.

    Sam GW artykuł z 2004 w treści był (całkiem) wyważony tyle że "wrażenie
    wstępne" *nachalnie* ustawione tytułem z góry przesądzało jak wielu
    czytelników go odebrało.

    > W kółko wyskakujesz z Polańskim i jakimiś bzdurnymi argumentami, typowymi
    > dla ormowców ideologii rzymsko-pedofilskiej.

    Ależ ja ci powiedziałem: Jeśli "artyści" mieli prawo "stać za Polańskim"
    to wystękaj wprost że takie prawo (moralne) mają tylko artyści.
    AFAIR Trzaskowski poleciał po PO linii "rozgrzeszające zasługi".

    Ja _świeckie_ karanie księży pedofilii (trafiają się) według standardów
    jednakowych dla wszystkich popieram w 200%. Mnie ostro ruszają dopiero
    *bezwstydne* skurwysyny ze specjalnie ekstra wyśrubowanymi standardami
    *wyłącznie* na księży i KRK ale już nie na
    + Wielkich Polskich Reżyserów Ocalałych z Holocaustu
    + artystów którzy za nim stanęli murem
    + państwo Francuskie które zagwarantowało pedofilowi i seksualnemu
    drapieżnikowi dziesięciolecia bezkarności (są po mediach oskarżenia o
    inne/kolejne "wyczyny seksualne")
    + amerykański przemysł filmowy/rozrywkowy z kulturą seksualnego
    wykorzystywania i dziesięcioleciami niewyrzucania Polańskiego z Akademii
    Filmowej (od Oskarów)

    Tu jest grupa *prawo* (świeckie).

    --
    A. Filip

  • 214. Data: 2020-10-07 16:04:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Do tego jeszcze trzeba trafić na podatny grunt. Mnie przykładowo by
    >do
    >głowy nie przyszło, że fotografowanie dzieci na placu zabaw jest
    >przejawem pedofilii.

    Brakuje ci policyjnej duszy
    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/wroclaw/wrocla
    w-pedofil-nagrywal-dzieci-na-placu-zabaw-uslyszal-wy
    rok/c9chm7t

    >Oczywiście, gdy głębiej się nad tym zastanowić, to
    >coś w tym może być. Lubię robić foty, a dzieciom na placu zabaw zdjęć
    >nie robię.

    Po prostu masz inne poczucie estetyki.
    Zobacz jaki tu pedofil
    https://www.akademia-fotografii-dzieciecej.pl/blog/w
    skazowki-fotograficzne-fotografia-dziecieca/fotograf
    iczne-pytania-i-odpowiedzi/plac-zabaw-raj-odzyskany/

    A tu to chyba miliony
    https://www.google.pl/search?q=playing+children&tbm=
    isch

    P.S. pedofil w zrodloslowie to chyba "lubiący dzieci". Tez lubie ...

    J.

  • 215. Data: 2020-10-07 16:08:45
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A dlaczego cech ksiezy powinien przeprowadzac jakies sledztwa ?

    <pół-ironia> Bo ministerstwo szkolnictwa i odpowiedni samorząd
    przeprowadza gruntowne śledztwa w sprawie każdego
    nauczyciela/nauczycielki pedofila? </pół-ironia>

    Niech Kviat wystęka co inne organizacje/firmy robią (i od kiedy),
    kogo KRK powinien brać za wzór w tych sprawach.

    --
    A. Filip

  • 216. Data: 2020-10-07 16:44:41
    Od: Kviat

    W dniu 07.10.2020 o 15:17, J.F. pisze:

    > A dlaczego cech ksiezy powinien przeprowadzac jakies sledztwa ?

    A kto twierdzi, że powinien?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 217. Data: 2020-10-07 16:52:25
    Od: Kviat

    W dniu 07.10.2020 o 16:44, Kviat pisze:

    > A kto twierdzi, że powinien?

    Rozwinę, żeby rozwiać twoje nieuniknione zapewne wątpliwości:
    oczywiście, że religianci (i sam kościół) uważają, że to kościół
    powinien przeprowadzać swoje śledztwa i marzą o tym, żeby władze
    świeckie nie miały prawa się do tego wtrącać, bo to wewnętrzna sprawa
    kościoła.

    Ale to absurdalne i sprzeczne z rozumem myślenie.
    Dlatego nikt normalny nie twierdzi, że powinien, tak jak nikt normalny
    nie twierdzi, że cech piekarzy powinien.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 218. Data: 2020-10-07 17:09:07
    Od: Kviat

    W dniu 07.10.2020 o 15:37, J.F. pisze:

    > Ale przeciez nie zabrania.

    No pewnie, że nie zabrania.
    Tak tylko niechcący niszczy dokumenty, przenosi pedofila z parafii do
    parafii, powołuje się na tajemnicę spowiedzi i zabrania donosić o
    przestępstwach prokuratorom.
    Przypadek taki.
    Ale skoro nie zabrania prokuratorom prosić o zniszczone dokumenty, to
    wszystko w porządku.

    > Ale zaraz - byles, widziales? Czy z "faktow prasowych" wyciagasz wnioski?

    Nie byłem również na Księżycu, ale ten przynajmniej widziałem.
    Za to nie widziałem elektronów biegających w kablach.
    Pewnie istnienie elektronów to "fakty prasowe" i nie powinienem dawać im
    wiary.
    Przyznam ci się, że nie widziałem również czynnego wulkanu - tylko na
    zdjęciach i filmach. Ale to przecież fotomontaże, więc byłbym idiotą
    gdybym wyciągnął wnioski, że wulkany istnieją.
    Z drugiej strony... Ziemię też widziałem tylko na zdjęciach z doniesień
    prasowych. Cholera... Ziemia jest płaska! Tyle lat w błędzie żyłem...
    ależ mnie te pismaki oszukali.

    > Ja tu nie pomoge, bo stosunkow z klechami od kilkudziesieciu lat nie
    > utrzymuje.

    Ja ci też nie pomogę. Mam za małe kompetencje dla twojego przypadku.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 219. Data: 2020-10-07 17:12:42
    Od: Kviat

    W dniu 07.10.2020 o 15:47, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale jednak nie calkiem ma w d*, skoro stwarza pozory zainteroesowania.
    > Tzn nie pedofilią funkcjonariuszy sie przejmuje, ale widac spadek tacy
    > go boli, a przeciez niby taki bogaty.
    >
    > I to jest wlasnie blad logiczny w wypowiedzi :-)

    Przeznacz chwilę na myślenie.
    To, że jest spadek wpływów z tacy, nie znaczy, że stał się biedny.

    > Czyli ten majatek nie taki znow duzy :-)

    Duży. Ale boją się, że zacznie się kurczyć.

  • 220. Data: 2020-10-07 17:32:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    [...]

> [...]
    >Niech Kviat wystęka co inne organizacje/firmy robią (i od kiedy),
    >kogo KRK powinien brać za wzór w tych sprawach.

    Tak po prawdzie, to powolano specjalna panstwowa komisje.
    I nie wiadomo o co chodzi - Komisja ma pomoc Kosciolowi w oczyszczeniu
    szeregow, czy ukrywaniu zjawiska, czy nawet prawicowemu rzadowi
    Kosciol katolicki sie nie podoba :-)

    Tylko ... cos od roku komisja sie zebrac nie moze, ale moze to
    naprawde wirus.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pa%C5%84stwowa_Komisja
    _do_spraw_wyja%C5%9Bniania_przypadk%C3%B3w_czynno%C5
    %9Bci_skierowanych_przeciwko_wolno%C5%9Bci_seksualne
    j_i_obyczajno%C5%9Bci_wobec_ma%C5%82oletniego_poni%C
    5%BCej_lat_15

    Tylko czegos tu nie rozumiem, bo "do spraw wyjaśniania przypadków
    czynności skierowanych przeciwko wolności seksualnej ..." brzmi jakos
    tak, jakby byla przeciw zakazowi stosunkow z dziecmi, w przypadkach
    gdy dziecko "chce" :-)

    J.