  • 1. Data: 2006-02-09 11:11:56
    Temat: Problem z operatorem
    Od: "Chopin" <s...@w...px>

    Witam,
    Opis sytuacji:
    Kupiłem niedawno mieszkanko. Zaraz jak się wprowadziłem zamówiłem TV
    kablową. Do wyboru miałem dwóch operatorów X i Y. Wybrałem operatora Y gdyż
    X nie udostępnia usuługi internet. Po spisaniu umowy przyszli monterzy i tu
    problem. Okazało się że do mieszkania wchodzi tylko jeden przewód w którym
    obecnie jest sygnał operatora X (pakiet podstawowy wliczony w czynszu).
    Instalatorzy z firmy Y stwierdzili że doszło tu do wykorzystania odcinka
    kabla wchodzącego do mieszkania przez monterów z firmy X. Rzeczywiście w
    wychodzący kabel ze ściany zakończony jest puszką z logo firmy Y, kabel jest
    biały (ze skrzynki X wychodzi czarny), w latach 1997-2000 poprzedni
    wlasciciel korzystal z usług firmy Y - a następni wlaściciele po roku 2000 z
    firmy X. Konsultant z firmy X nie był w stanie sprawdzić czy ktoś w tym
    lokalu korzystał z usług firmy X przed rokiem 1997.

    W zeszłym roku budynek został ocieplony co sprawia że nie widać w którym
    miejscu dokładnie kabel został przekrosowany, pozatym ze względu na nową
    elewację nie można poprowadzić nowego kabla sygnałowego.

    Jedna i druga firma posiada umowy ze Społdzielnią Mieszkaniową.
    Zgłaszałem sprawę w Społdzielni - jednak tamtejsi pracownicy nie za bardzo
    chcą mi pomóc. Twierdzą że okablowanie jest własnością operatorów i nie za
    bardzo mogą w tej sprawie interweniować.

    Pytanie - jak zmusić firmę X aby w wyniku zaistniałej sytuacji udostępniła
    kabel firmie Y (skrzynka firmy X znajduje się 30 cm poniżej skrzynki Y) ????
    Czy mógłbym wykorzystać jakieś przepisy prawne? Dziekuję z góry za wszelkie
    rady i sugestie.

    Pozdrawiam,
    --
    Chopin
    "Gdynia Moje Miasto"

  • 2. Data: 2006-02-09 12:46:00
    Temat: Re: Problem z operatorem
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Chopin napisał:

> [...]
    > Czy mógłbym wykorzystać jakieś przepisy prawne? Dziekuję z góry za wszelkie

    Nie widzę podstaw do nakazania takiej operacji. Z drugiej strony mozesz
    wezwać X do demontażu "ich" instalacji. Z trzeciej ;-) strony nie
    rozumiem sformułowania "e względu na nową elewację nie można poprowadzić
    nowego kabla". Masz prawo domagać się od SM współdziałania w tej sprawie
    (art. 682 KC) i możesz upoważnić operatora Y do wykonania stosownej
    instalacji.

    M.

  • 3. Data: 2006-02-09 14:35:38
    Od: "Chopin" <s...@w...px>

    > Użytkownik Chopin napisał:

    <ciach>

> [...]
    > kabla". Masz prawo domagać się od SM współdziałania w tej sprawie (art.
    > 682 KC) i możesz upoważnić operatora Y do wykonania stosownej instalacji.

    Dzięki za info. Znajomy powiedział mi że dwa bloki obok była podobna
    sytuacja z tym że budowlańcy uszkodzili przewód podczas ocieplenia.
    Poprowadzono przewód wewnątrz budynku (piwnica-klatka-lokal). Sprawa jednak
    dotyczyła operatora Xa ci mają lepsze chody w SM ;-). Jutro złożę stosowne
    pismo do SM.

    Wydaje mi się że art.682 KC nie bardzo nadaje się do tej sytuacji. Zamiast
    tego będzie chyba bardziej stosowny:
    Art. 684
    "Najemca może założyć w najętym lokalu oświetlenie elektryczne, gaz,
    telefon, radio i inne podobne urządzenia, chyba że sposób ich założenia
    sprzeciwia się obowiązującym przepisom albo zagraża bezpieczeństwu
    nieruchomości. Jeżeli do założenia urządzeń potrzebne jest współdziałanie
    wynajmującego, najemca może domagać się tego współdziałania za zwrotem
    wynikłych stąd kosztów."

    Proszę mnie poprawic jesli się mylę.

    Pozdrawiam,
    --
    Chopin
    "Gdynia Moje Miasto"

  • 4. Data: 2006-02-09 15:21:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Chopin napisał:

    > Proszę mnie poprawic jesli się mylę.

    To ja się pomyliłem. Oczywiście, że masz rację.

    M.