  • 1. Data: 2006-02-09 11:39:19
    Temat: słuzebność
    Od: a...@v...pl

    Witam grupę,
    Mam pytanie, czy moja żona może przepisac mi aktem notarialnym tzw. służebność
    która dotyczyła by mieszkania będacego Jej własnością?
    - mieszkanie jest Jej własnoscia (nabyła je podczas trwania małzeństwa w
    drodze darowizny od matki, do Jej majątku odrębnego)
    - ja mam swoje własne mieszkanie (nabyte przed ślubem)
    - obecnie mamy rozdzielność majątkowa, choć tak naprawdę mieszkamy razem
    No właśnie, czy w Jej mieszkaniu mozna zapisać słuzebność dla mnie...?

    Pozdrawiam,
    Argon

  • 2. Data: 2006-02-09 12:56:11
    Temat: Re: słuzebność
    Od: " b" <b...@N...gazeta.pl>

    a...@v...pl napisał(a):

    > No właśnie, czy w Jej mieszkaniu mozna zapisać słuzebność dla mnie...?

    W zasadzie tak, choć w przypadku własnościowego, spółdzielczego prawa do
    lokalu tworzy się nieco dziwna konstrukcja obciążenia prawem prawa.
    Niemniej jednak ludzie ustanwiają służebności i sądy się tego (w przypadku
    założenia KW i wpisu prawa) nie czepiają.
    Jeśli to odrębna własność lokalu to nie ma żadnych przeciwskazań.

    b.