    From: "Chopin" <s...@w...px>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z operatorem
    Date: Thu, 9 Feb 2006 15:35:38 +0100

    news:43eb3988$1@news.home.net.pl...
    > Użytkownik Chopin napisał:

    <ciach>

    > Nie widzę podstaw do nakazania takiej operacji. Z drugiej strony mozesz
    > wezwać X do demontażu "ich" instalacji. Z trzeciej ;-) strony nie rozumiem
    > sformułowania "e względu na nową elewację nie można poprowadzić nowego
    > kabla". Masz prawo domagać się od SM współdziałania w tej sprawie (art.
    > 682 KC) i możesz upoważnić operatora Y do wykonania stosownej instalacji.
    >
    > M.

    Dzięki za info. Znajomy powiedział mi że dwa bloki obok była podobna
    sytuacja z tym że budowlańcy uszkodzili przewód podczas ocieplenia.
    Poprowadzono przewód wewnątrz budynku (piwnica-klatka-lokal). Sprawa jednak
    dotyczyła operatora Xa ci mają lepsze chody w SM ;-). Jutro złożę stosowne
    pismo do SM.

    Wydaje mi się że art.682 KC nie bardzo nadaje się do tej sytuacji. Zamiast
    tego będzie chyba bardziej stosowny:
    Art. 684
    "Najemca może założyć w najętym lokalu oświetlenie elektryczne, gaz,
    telefon, radio i inne podobne urządzenia, chyba że sposób ich założenia
    sprzeciwia się obowiązującym przepisom albo zagraża bezpieczeństwu
    nieruchomości. Jeżeli do założenia urządzeń potrzebne jest współdziałanie
    wynajmującego, najemca może domagać się tego współdziałania za zwrotem
    wynikłych stąd kosztów."

    Proszę mnie poprawic jesli się mylę.

    Pozdrawiam,
    --