  • 1. Data: 2006-02-09 09:08:02
    Temat: budżet wspólnoty mieszkaniowej
    Od: "Kot Behemot" <k...@W...gazeta.pl>

    Czy ktoś może mi powiedziec jakie przepisy określają zasady podejmowania
    uchwał w sprawie wydatków wspólnot mieszkaniowych? Mo.że opisze sytuacje, to
    będzie łatwiej zrozumiec co chciałabym sprawdzic.
    W mojej wspólnocie co roku odbywa się spotkanie mieszkańców na którym
    ustalany jest budżet. Odbywa się głosowanie i wygląda to tak: jedno
    mieszkanie = jeden głos. Niby w porządku, jednak wydatki już po równo
    dzielone nie są - np ja w ubiegłym roku musiałam zapłacić ok. 1500 zł
    tytułem remontu części wspólnej (malowanie jednej z klatek schodowych) a mój
    sąsiad mający małe mieszkanie zapłacił tylko ok. 400 zł. Mimo że do
    przegłosowania budżetu jego głos ważył tyle samo co mój...
    To chyba trochę dziwne?
    W praktyce w naszej wspólnocie od kilku lat dzieje się tak, że właściciele
    małych mieszkań którzy są w większości robią sobie remonty na nasz koszt, bo
    są w stanie przeforsować każdą uchwałę.
    Stąd moje pytanie: czy prawo określa jak powinno przebiegać takie
    głosowanie? Czy musi być zasada 1 mieszkanie = jeden głos, czy tez można
    zażądać ilości głosów proporcjonalnej do wkładu we własności częsci
    wspólnej (czyli wkładu budżetu)

  • 2. Data: 2006-02-09 09:48:05
    Temat: Re: budżet wspólnoty mieszkaniowej
    Od: IP <i...@w...pl>

    Kot Behemot napisał(a):
> [...]
    > sąsiad mający małe mieszkanie zapłacił tylko ok. 400 zł. Mimo że do
    > przegłosowania budżetu jego głos ważył tyle samo co mój...

    Jeden placi podatku 10 000zl inny 200zl a kazdy z nich ma tylko jedne
    glos wyborczy. Czy to tez dziwne? Moim zdaniem tak :) Dziwne i
    niesprawiedliwe

  • 3. Data: 2006-02-09 09:57:18
    Od: IP <i...@w...pl>

    Kot Behemot napisał(a):
> [...]
    > głosowanie? Czy musi być zasada 1 mieszkanie = jeden głos, czy tez można
    > zażądać ilości głosów proporcjonalnej do wkładu we własności częsci

    Ze strony:
    http://www.brpo.gov.pl/index.php?poz=220&id=37

    "
    Uchwały zapadają większością głosów członków wspólnoty mieszkaniowej
    liczoną według wielkości ich udziałów w nieruchomości wspólnej.
    Dopuszczalne jest zmodyfikowanie tej zasady w kierunku przyznania
    każdemu członkowi wspólnoty mieszkaniowej jednego głosu, niezależnie od
    wielkości udziału. Uchwała może zapaść albo na zebraniu właścicieli,
    albo w drodze indywidualnego zbierania głosów, albo w trybie mieszanym -
    poprzez oddanie części głosów na zebraniu, reszty zaś w drodze
    indywidualnego zbierania głosów."

  • 4. Data: 2006-02-09 11:52:12
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dsf0ph$o10$1@inews.gazeta.pl>, Kot Behemot wrote:

> [...]
    > głosowanie? Czy musi być zasada 1 mieszkanie = jeden głos, czy tez można
    > zażądać ilości głosów proporcjonalnej do wkładu we własności częsci

    Przeczytaj ustawę o własności lokali.

    Renata

  • 5. Data: 2006-02-14 13:37:19
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Przy czym najpierw trzeba podjąć uchwałę, głosowaną udziałami, o głosowaniu według
    zasady jeden właściciel = jeden głos
    w każdej konkretnej sprawie, chyba że w tej akurat wspólnocie wyczerpane są ustawowe
    przesłanki do głosowania jeden
    właściciel - jeden głos, ale i wtedy wymagany jest wniosek grupy właścicieli
    reprezentującej nie mniej niż ustawowo
    okreslone udziały.
    JaC

  • 6. Data: 2006-02-14 17:56:57
    Od: " m@rkop" <m...@N...gazeta.pl>

    Do tego, co inni napisali, dodam, że również wtedy, gdy jeden z właścicieli ma
    ponad połowę udziałów, albo suma udziałów nie jest równa 1, można głosować
    jeden właściciel=1 głos na żądanie 1/5 właścicieli.
    Pzdr

  • 7. Data: 2006-02-14 18:41:04
    Od: "kot behemot" <k...@N...gazeta.pl>

    666 <j...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > właściciel - jeden głos, ale i wtedy wymagany jest wniosek grupy
    właścicie
    > li reprezentującej nie mniej niż ustawowo

    A kiedy mamy do czynienia z taką sytuacją? (wyczerpania się ustawowych
    przesłanek do głosowania jeden właściciel = jeden głos)

  • 8. Data: 2006-02-15 09:35:09
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Trudno opowiadac w prostych zołnierskich słowach Ustawę O własności lokali, sciagnij
    i przeczytaj.