  • Date: Thu, 09 Feb 2006 13:46:00 +0100
    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z operatorem

    Użytkownik Chopin napisał:

    > Witam,
    > Opis sytuacji:
    > Kupiłem niedawno mieszkanko. Zaraz jak się wprowadziłem zamówiłem TV
    > kablową. Do wyboru miałem dwóch operatorów X i Y. Wybrałem operatora Y gdyż
    > X nie udostępnia usuługi internet. Po spisaniu umowy przyszli monterzy i tu
    > problem. Okazało się że do mieszkania wchodzi tylko jeden przewód w którym
    > obecnie jest sygnał operatora X (pakiet podstawowy wliczony w czynszu).
    > Instalatorzy z firmy Y stwierdzili że doszło tu do wykorzystania odcinka
> [...]

    Nie widzę podstaw do nakazania takiej operacji. Z drugiej strony mozesz
    wezwać X do demontażu "ich" instalacji. Z trzeciej ;-) strony nie
    rozumiem sformułowania "e względu na nową elewację nie można poprowadzić
    nowego kabla". Masz prawo domagać się od SM współdziałania w tej sprawie
    (art. 682 KC) i możesz upoważnić operatora Y do wykonania stosownej
    instalacji.

    M.