  • 1. Data: 2004-01-25 11:56:56
    Temat: Prawa klienta
    Od: "Kamil" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    Oddalem telefon komorkowy do serwisu 4 dni po jego zakupie. Powodem byl
    charczacy glosniczek.
    W zwiazku z tym ze juz kilka razy przy poprzednich telefonach mialem
    problemy z serwisami chcialem zapytac jak sobie radzic z tymi cwanymi
    typami.

    Wiem ze jesli nie oddaja mi telefonu po 14 dniach roboczych mam prawo do
    wymiany na nowy.
    A co jesli sie okaze ze telefon mi oddali, glosnik jest OK, ale przy okazji
    cos zniszczyli, np. porysowali obudowe, wyswietlacz, albo nawet wymienili
    oprogramowanie na jakies gorsze (bo i o takich przypadkach slyszalem)

    Chodzi mi przy tym o to zeby nie musiec co tydzien biegac ze sprzetem do
    serwisu tylko zalatwic to raz a porzadnie

    Sorki za taki pesymistyczny post ale niestety (jak juz wspomnialem) nie mam
    z serwisami najlepszych wspomnien

    Kamil

  • 2. Data: 2004-01-25 12:35:31
    Temat: Re: Prawa klienta
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kamil" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Skorzystaj z niezgodności towaru z umową, a nie z gwarancji. Wówczas będą
    mogli tylko raz naprawiać a później przysługuje wymiana na nowy i sprzęt
    oddajesz w miejscu zakupu, a nie w serwisach. Też mają 14 dni na
    odpowiedź.

  • 3. Data: 2004-01-25 17:20:10
    Od: "Kamil" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > mogli tylko raz naprawiać a później przysługuje wymiana na nowy i sprzęt
    > oddajesz w miejscu zakupu, a nie w serwisach. Też mają 14 dni na

    OK
    Ale gdzie tu niezgodnosc towaru z umowa?? Telefon jest taki jak chcialem a
    moje obawy dotycza serwisu i klopotow zwiazanych z serwisem.

    Mysle ze jasno sie wyrazilem w swoim poprzednim poscie

    Kamil

  • 4. Data: 2004-01-25 18:03:19
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Kamil wrote:
    > Ale gdzie tu niezgodnosc towaru z umowa?? Telefon jest taki jak chcialem a
    > moje obawy dotycza serwisu i klopotow zwiazanych z serwisem.

    tu: Powodem byl charczacy glosniczek

    KG

  • 5. Data: 2004-01-25 19:44:51
    Od: "Kamil" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisal w wiadomosci

    > tu: Powodem byl charczacy glosniczek

    OK
    Powinienem napisac dokladniej - glosniczek po 3 dniach zaczal charczec i
    dlatego zanioslem sprzet do serwisu. Ale to nie jest niezgodnosc towaru z
    umowa, bo kazdy sprzet moze sie zepsuc.

    Czy teraz ktos moze mi odpowiedziec na moje pytania??

    Kamil

  • 6. Data: 2004-01-25 23:05:53
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bv166g$5ca$1@news.onet.pl>, Kamil wrote:
    > Powinienem napisac dokladniej - glosniczek po 3 dniach zaczal charczec i
    > dlatego zanioslem sprzet do serwisu. Ale to nie jest niezgodnosc towaru z
    > umowa, bo kazdy sprzet moze sie zepsuc.

    A kupowales z mozliwoscia posiadania za jakis czas charczacego glosniczka
    czy tez zgodnie z umowa kupiles telefon ktory nie powinien sie tak
    zachowywac?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-01-26 11:38:34
    Od: "Kamil" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

    > A kupowales z mozliwoscia posiadania za jakis czas charczacego glosniczka
    > czy tez zgodnie z umowa kupiles telefon ktory nie powinien sie tak
    > zachowywac?

    to jasne ze kupowalem sprzet ktory ma dzialac poprawnie. Ale przeciez kazdy
    rozsadny sprzedawca wysle mnie najpierw do serwisu zanim zgodzi sie wymienic
    sprzet.

    Idac Waszym tropem mozna dojsc do tego ze w kazdym (lub prawie kazdym)
    sprzecie mozna sobie znalezc cos co nam nie bezdie pasowac i tym sposobem co
    dwa tygodnie bedziemy miec nowe urzadzenie.

    Kamil

  • 8. Data: 2004-01-26 16:00:58
    Od: Grazyna <m...@g...pl>

    Kamil wrote:
> [...]
    >
    > Kamil
    > Mysle ze tam wyjasnione sa twoje watpliwosci i bedziesz juz wiedzial jakie pwrawa
    ci przysluguja
    http://www.powiat.ostroleka.pl/strony/rzecznikartyku
    l12.html

    Grazyna

  • 9. Data: 2004-01-26 16:35:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Idac Waszym tropem mozna dojsc do tego ze w kazdym (lub prawie kazdym)
    > sprzecie mozna sobie znalezc cos co nam nie bezdie pasowac i tym
    sposobem co
    > dwa tygodnie bedziemy miec nowe urzadzenie.

    Niestety nasz trop jest zgodny z obowiązującym prawem. Zakupione
    urządzenie ma działać poprawnie. Jak nie działa to należy je zwrócić
    sprzedawcy. Sprzedawca może raz podjąć próbę naprawy, a później nie ma za
    bardzo wyjścia i musi wydać nową rzecz albo pieniądze.

  • 10. Data: 2004-01-27 01:56:25
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bv2u2c$s9a$1@news.onet.pl>, Kamil wrote:
> [...]
    > sprzecie mozna sobie znalezc cos co nam nie bezdie pasowac i tym sposobem co
    > dwa tygodnie bedziemy miec nowe urzadzenie.

    Tylko nie bierzesz poprawki na to, że świat nie jest taki czarnobiały i
    ustawodawca przewidział tego typu zakusy mówiąc np. o wadach nieistotnych.
    Po sekundo, niezgodność z umową nie oznacza automatycznie nowego
    urządzenia, nawet jeśli wada jest istotna.
    Poczytaj trochę tutaj,

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl

    W każdym razie Ty w tej dyskusji operujesz argumentami logiki na mocno
    ograniczonej bazie danych sformułowań potocznych, a pojęcie "niezgodność z
    umową" jest pojęciem prawnym, zdefiniowanym ustawowo. Poczytaj "Ustawę o
    szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego" z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176) a sporo Ci się
    wyklaruje:

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=Content&pa=showpage&pid=47

    --