  • 1. Data: 2004-01-25 11:05:24
    Temat: Wapark - chyba znakow nie zna
    Od: "SinusX" <(nospam)sinusx@wp.pl>

    Witam
    Stalem ostanio w cntrum warszawy na ulicy Polnej. To jest bardzo szeroki
    odcinek ulicy wiec postawila samochod przy krawezniku. Obok byl trawnik. Za
    samochodem stal znak koniec parkingu. Na ulicy nie bylo zandnych lini. Mimo
    t jednak wapark wlwpil mi mandat za brak oplaty. Wydaje mi sie ze skoro
    stoje na ulicy i to w dodatku za znakiem koniec parkingu, to oni nic nie
    maja do tego. Dodam ze niebylo zakazu zatrzymywania sie. Czy mam placic
    mamndat czy nie. Jelsli nie to co im napsac w odwolaniu, moze jest gdzies w
    necie gotowe pismo.
    Dzieki za info .
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-01-25 12:33:21
    Temat: Re: Wapark - chyba znakow nie zna
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SinusX" <(nospam)sinusx@wp.pl> napisał w wiadomości

    Jeśli to jest w ramach strefy ograniczonego postoju (pewnie jest, ale nie
    znam dokładnie organizacji ruchu w Warszawie), to generalnie nie wolno
    parkować poza miejscami do tego wyznaczonymi, co wynika z § 29 Rozp. Min.
    Infr. oraz Spr. Wewn. i Adm. z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i
    sygnałów drogowych. Tak więc jeśli stałeś poza znakiem drogowym
    oznaczającym parking, to wówczas powinieneś dostać mandat karny, a nie
    opłatę podwyższoną za stanie bez właściwej opłaty parkingowej którą pewnie
    dostałeś. Rodzaj tego "mandatu" wnioskuję z tego, że póki co mandaty mogą
    wystawiać tylko i wyłącznie funkcjonariusze organów powołanych do tego
    celu a nie firmy, jaką jest poniekąd WAPARK.

    Musisz więc rozważyć, co Ci się bardziej opłaca. Możesz tę opłatę uiścić
    uznając ją jako mniejsze zło, pomimo faktu iż w zasadzie masz rację i
    WAPARK nie ma prawa jej żądać. Albo pieniaczyć się z nimi i dowodzić, że
    ty nie zapomniałeś wnieść opłaty tylko popełniałeś wykroczenie parkowania
    w miejscu zabronionym. Czy WAPARK w takim wypadku złoży doniesienie do
    organów ścigania lub wniosek o ukaranie do Sądu Grodzkiego (może
    samodzielnie to uczynić) tego nie wiem, ale musisz taką ewentualność brać
    pod uwagę.

  • 3. Data: 2004-01-25 14:29:58
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "SinusX" <(nospam)sinusx@wp.pl> napisał:

    >wapark wlwpil mi mandat za brak oplaty.
    1. Wapark NIE ma uprawnien do wystawiania mandatów
    2. Jesli brak opłaty, to oczywiste, że zatrzymałeś się w tzw. strefie
    płatnego parkowania, gdzie z parkowanie należy zapłacić.

    >Dodam ze niebylo zakazu zatrzymywania sie.
    No i dobrze, bo nawet w w.w. strefie znaki także obowiązują.

    >Czy mam placic mamndat czy nie.
    Nie mandat, a opłatę podwyższoną. Jesli nie zapłacisz, to pewnie SM
    wezwie właściciela auta, by ustalić czy on popełnił wykroczenie. Jeśli
    tak, to poproszą o uregulowanie właściwej kwoty. Jesli nie wpłaci, to
    kolejnym krokiem może być skierowanie wniosku o ściągnięcia zaległości
    w trybie egzekucji administracyjnej.

    Artur Golański

  • 4. Data: 2004-01-25 17:25:29
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Jeśli to jest w ramach strefy ograniczonego postoju (pewnie jest, ale nie
    Ależ Robercie 8-(

    >ty nie zapomniałeś wnieść opłaty tylko popełniałeś wykroczenie parkowania
    >w miejscu zabronionym. Czy WAPARK w takim wypadku złoży doniesienie do
    Wapark (firma)+opłata+za złe parkowanie czy wszystko ci się zgadza ?
    Pomieszałeś groch z kapustą ;-D
    Za parkowanie w "strefie ograniczonego postoju" poza miejscami do tego
    wyznaczonymi NIE pobiera się opłat (i to przez podobnych WAPARK-owi),
    ale karze się MK przez uprawnione organy.
    Tu: WAPARK+'"mandat" za brak opłaty' (czytaj opłaty za parkowanie), to
    nic innego jak postój w strefie płatnego parkowania (a nie
    ograniczonego postoju) bez wniesienia stosownej opłaty [słynny wyrok
    TK w tej sprawie (niekonstytucyjnego pobierania opłat)]

    Artur Golański

  • 5. Data: 2004-01-25 17:40:20
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 25 Jan 2004 13:33:21 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >ty nie zapomniałeś wnieść opłaty tylko popełniałeś wykroczenie parkowania
    Kiedys w prasie czytalem, ze parkowanie na terenie strefy POZA
    miejscem wyznaczonym nie uprawnia do nie wnoszenia oplat za
    parkowanie.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 6. Data: 2004-01-25 21:31:49
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    WAM <n...@n...nopl.pl> napisał:

    >ze parkowanie na terenie strefy POZA miejscem wyznaczonym
    Opłaty za parkowanie pobiera się na terenie strefy, a nie tylko w
    miejscach wyznaczonych. Natomiast za parkowanie w miejscu zabronionym
    np. znakiem (oczywiscie dalej na terenie strefy) płaci się dodatkowo
    mandat karny.

    Artur Golański

  • 7. Data: 2004-01-26 00:10:47
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > wapark wlwpil mi mandat

    mandat? NSA sie juz w tej sprawie wypowiedzial, mandat mozna wlepic
    jedynie w odniesieniu do znakow zakazu lub nakazu a nie informacyjnych,
    jakim jest znak P informujacy nas o tym, ze jest tam parking:))

    pozdr
    marcin

  • 8. Data: 2004-01-26 08:50:19
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    bd wrote:
    > mandat? NSA sie juz w tej sprawie wypowiedzial, mandat mozna wlepic
    > jedynie w odniesieniu do znakow zakazu lub nakazu a nie informacyjnych,
    > jakim jest znak P informujacy nas o tym, ze jest tam parking:))

    NSA to nie ma nic do tego, a dzisiaj zdaje się ma być orzeczenie TK

    KG

  • 9. Data: 2004-01-26 08:50:26
    Temat: TK a znaki - bylo: Wapark - chyba znakow nie zna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, bd wrote:

    >+ > wapark wlwpil mi mandat
    >+
    >+ mandat?

    Nie dziwię się zdziwieniu :)

    >+ NSA sie juz w tej sprawie wypowiedzial, mandat mozna wlepic
    >+ jedynie w odniesieniu do znakow zakazu lub nakazu a nie informacyjnych,
    >+ jakim jest znak P informujacy nas o tym, ze jest tam parking:))

    TK ma się dziś zając całą paczką problemów:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=1126&
    dok=1126.6.3.2.3.3.0.1.htm
    czyli "o czym mówi znak drogowy"
    IMO sprawa aż tak oczywista nie jest :), niemnej ze względu na fakt
    że od znaku zależą *wtórne* zakazy ("ograniczać obywatela można
    tylko ustawą") oraz nakazy (to co poprzednio w odniesieniu do kar)
    szanse że TK uzna przekroczenie uprawnień IMHO są :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-01-26 09:10:13
    Temat: Re: TK a znaki - bylo: Wapark - chyba znakow nie zna
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > tylko ustawą") oraz nakazy (to co poprzednio w odniesieniu do kar)
    > szanse że TK uzna przekroczenie uprawnień IMHO są :)

    Pewnie są, z drugiej strony czy ustalać znaczenie znaków ustawą?

    KG