eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawa klienta › Re: Prawa klienta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!ne
    ws
    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa klienta
    Date: Tue, 27 Jan 2004 09:56:25 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 34
    Message-ID: <9...@z...router>
    References: <bv0apa$kb7$1@news.onet.pl> <bv0mso$ldr$2@news.onet.pl>
    <bv0tmq$nhp$1@news.onet.pl> <bv1015$dab$1@news.onet.pl>
    <bv166g$5ca$1@news.onet.pl> <h...@z...router>
    <bv2u2c$s9a$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm118.omega228.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1075168800 25018 218.186.228.118 (27 Jan 2004 02:00:00
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 27 Jan 2004 02:00:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:190025
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <bv2u2c$s9a$1@news.onet.pl>, Kamil wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    > news:hnude1-oal.ln1@ziutka.router...
    >> A kupowales z mozliwoscia posiadania za jakis czas charczacego glosniczka
    >> czy tez zgodnie z umowa kupiles telefon ktory nie powinien sie tak
    >> zachowywac?
    > to jasne ze kupowalem sprzet ktory ma dzialac poprawnie. Ale przeciez kazdy
    > rozsadny sprzedawca wysle mnie najpierw do serwisu zanim zgodzi sie wymienic
    > sprzet.
    >
    > Idac Waszym tropem mozna dojsc do tego ze w kazdym (lub prawie kazdym)
    > sprzecie mozna sobie znalezc cos co nam nie bezdie pasowac i tym sposobem co
    > dwa tygodnie bedziemy miec nowe urzadzenie.

    Tylko nie bierzesz poprawki na to, że świat nie jest taki czarnobiały i
    ustawodawca przewidział tego typu zakusy mówiąc np. o wadach nieistotnych.
    Po sekundo, niezgodność z umową nie oznacza automatycznie nowego
    urządzenia, nawet jeśli wada jest istotna.
    Poczytaj trochę tutaj,

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl


    W każdym razie Ty w tej dyskusji operujesz argumentami logiki na mocno
    ograniczonej bazie danych sformułowań potocznych, a pojęcie "niezgodność z
    umową" jest pojęciem prawnym, zdefiniowanym ustawowo. Poczytaj "Ustawę o
    szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego" z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176) a sporo Ci się
    wyklaruje:

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=Content&pa=showpage&pid=47

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1