  • 1. Data: 2004-01-25 09:14:24
    Temat: Wypoeiedzenie umowy o prace na chorobowym?
    Od: "Tadeusz" <m...@B...pl>

    Witam!
    Chciałbym dowiedzieć się, czy pracodawca może wypowiedzieć umowe o prace,
    gdy pracownik jest na zwolnieniu lekarskim? Jeżeli Tak to czy obojętne jest
    jak długo trwa to chorobowe, czy może chorobowe musi przekroczyć jakiś tam
    okres (np. 3 miesiące) i wtedy dopiero pracodawca ma prawo wypowiedzieć
    umowe o prace?

    Jak długo trwa okres wypowiedzenia, gdy pracownik ma przepracowane niecałe
    10 lat?

    Z góry dziękuje za wszelkie informacje.
    Pozdrawiam
    Tadeusz

  • 2. Data: 2004-01-25 10:52:12
    Temat: Re: Wypoeiedzenie umowy o prace na chorobowym?
    Od: "Dariusz Donat" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Tadeusz" <m...@B...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Chciałbym dowiedzieć się, czy pracodawca może wypowiedzieć umowe o prace,
    > gdy pracownik jest na zwolnieniu lekarskim?

    Nie moze.

    > Jak długo trwa okres wypowiedzenia, gdy pracownik ma przepracowane niecałe
    > 10 lat?

    3 miesiace.

    Pozdrawiam
    Darek Donat

  • 3. Data: 2004-01-25 12:59:56
    Od: "r21" <r...@o...pl>

> [...]
    > umowe o prace?
    >
    > Jak długo trwa okres wypowiedzenia, gdy pracownik ma przepracowane niecałe

    nie wiem dokladnie czy to okreslone jest terminem - rozwiazanie umowy o
    prace, ale
    w przypadku gdy na zwolnieniu przebywasz 6 miesiecy i masz dalsze
    zwolnienie
    a nie mialas komisji zusowskiej przedluzajacej ci prawo do zasilku
    chorobowego to
    po 6 miesiacu nie jestes juz pracownikiem...
    pozdro:)

  • 4. Data: 2004-01-25 16:43:43
    Od: "Marek" <e...@f...onet.pl>

    Kodeks Pracy art 53.

    Art. 53. § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia:

    1) jeżeli niezdolność pracownika do pracy wskutek choroby trwa:

    a) dłużej niż 3 miesiące - gdy pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy
    krócej niż 6 miesięcy,

    b) dłużej niż łączny okres pobierania z tego tytułu wynagrodzenia i
    zasiłku - gdy pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy co najmniej 6
    miesięcy lub jeżeli niezdolność do pracy została spowodowana wypadkiem przy
    pracy albo chorobą zawodową;

    2) w razie usprawiedliwionej nieobecności pracownika w pracy z innych
    przyczyn niż wymienione w pkt 1, trwającej dłużej niż 1 miesiąc.

    § 2. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia nie może nastąpić w razie
    nieobecności pracownika w pracy z powodu sprawowania opieki nad dzieckiem -
    w okresie pobierania z tego tytułu zasiłku, a w przypadku odosobnienia
    pracownika ze względu na chorobę zakaźną - w okresie pobierania z tego
    tytułu wynagrodzenia i zasiłku.

    § 3. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia nie może nastąpić po
    stawieniu się pracownika do pracy w związku z ustaniem przyczyny
    nieobecności.

    § 4. Przepisy art. 36 § 11 i art. 52 § 3 stosuje się odpowiednio.

    § 5. Pracodawca powinien w miarę możliwości ponownie zatrudnić pracownika,
    który w okresie 6 miesięcy od rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia, z
    przyczyn wymienionych w § 1 i 2, zgłosi swój powrót do pracy niezwłocznie po
    ustaniu tych przyczyn.