eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi

  • 11. Data: 2015-08-24 12:36:07
    Temat: Re: Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.08.2015 o 11:37, A. Filip pisze:

    > Zawsze winni są rodzice? Związek między powikłaniami a szczepieniem *czasem*

    Niekoniecznie. Czasami nikt nie ponosi winy. Jeśli wierzysz w bajki
    zawsze możesz sobie winić jakiegoś Jahwe czy innego Zeusa, ale dla
    człowieka bez urojeń

    > występuje bo statystyczne musi szczególnie przy szczepieniu "milionów". Uznały

    Owszem. Czysta statystyka. Poczęstujesz ciastkiem kogoś, kto nie
    wiedział że jest uczulony na fistaszki, w ciastku było masło
    fistaszkowe, człowiek zszedł z powodu reakcji uczuleniowej.

    Kto jest winien?

    > to _sądy w innych krajach_. Gdyby nigdy nie występował to rozstrzygnięcie Sadu
    > Najwyższego _z Czech_ byłoby zbędne. Czy związek taki wystąpił "*dowodnie*" w
    > tym konkretnym przypadku zapewne rozstrzygnie sąd RP3.

    Ale znasz konkretną sprawę i uzasadnienie? Czy tylko pierdolisz bez sensu?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 12. Data: 2015-08-24 12:38:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.08.2015 o 12:27, Liwiusz pisze:

    > Może mit, może nie mit. Skądś ten wysyp autyzmów jest. Moja przyrodnia
    > siostra (obecnie kilkuletnia) zachorowała, zachorowało również dziecko
    > koleżanki mojej macochy - wszystko w Szwecji, w podobnym czasie, po
    > użyciu "podejrzanych" szczepionek. Dowodów procesowych nie ma, ale to o
    > niczym nie świadczy.

    Autyzm "wychodzi" w tym samym okresie, co się szczepi.

    Główną winę wzrostu liczby dzieci autystycznych jest... rozwój
    diagnostyki i rozszerzenie definicji.

    Dawniej takie dziecko byłoby tylko nieśmiałe, zamknięte w sobie lub
    nieco dziwne.

  • 13. Data: 2015-08-24 12:39:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-24 o 12:36, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > wiedział że jest uczulony na fistaszki, w ciastku było masło
    > fistaszkowe, człowiek zszedł z powodu reakcji uczuleniowej.

    Ten, kto zmusza do jedzenia (jeśli już chcesz zastosować prawidłową
    analogię do szczepionek).

    > Ale znasz konkretną sprawę i uzasadnienie? Czy tylko pierdolisz bez sensu?

    No tak, bo tylko ktoś, kto czytał akta ma prawo dyskutować.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2015-08-24 12:43:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.08.2015 o 12:39, Liwiusz pisze:

    > Ten, kto zmusza do jedzenia (jeśli już chcesz zastosować prawidłową
    > analogię do szczepionek).

    No to niech to będzie rodzic karmiący dziecko.

    > No tak, bo tylko ktoś, kto czytał akta ma prawo dyskutować.

    Dyskutować - tak. Ale powoływać się na jakiś konkretny wyrok nie znając
    szczegółów?

    Może np. chodziło o wadliwą serię szczepionek.

  • 15. Data: 2015-08-24 12:44:18
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-08-24 o 12:27, Liwiusz pisze:
    > Może mit, może nie mit. Skądś ten wysyp autyzmów jest.
    ciach
    Skoro można powiązać bezspornie ocieplenie klimatu z człowiekiem to
    dlaczego nie wiązać innych zjawisk? Taki sam mechanizm.
    Dużo szczepionek - dużo autyzmu :-)

  • 16. Data: 2015-08-24 12:50:00
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Ten, kto zmusza do jedzenia (jeśli już chcesz zastosować prawidłową
    > analogię do szczepionek).

    > No tak, bo tylko ktoś, kto czytał akta ma prawo dyskutować.

    Ależ Lawa spodziewa się że Sąd Najwyższy _Czech_ sporządza nie prowadzi
    procesów w języku czeskim albo że na polskim usenecie język czeski jest znany
    szeroko :-)

    A sprawa w Polsce ma IMHO jeszcze parę/paręnaście procent szans na skuteczna
    próbę uwalenia z przyczyn formalnych przed procesem. Może Lawa zna
    uzasadnienie wyroku sądu w tej sprawie w Polsce _przed procesem_? ;-)

    P.S. Oryginalnego artykułu w rzepie nie czytałem bo się nie zamierzam tam
    rejestrować dla prawo do czytania 10 artykułów na miesiąc. Podawać linków na
    strony wymagające rejestracji albo za paywallem *nie zamierzam*.

    --
    A. Filip
    Kto w naszych czasach jeszcze mówi o eksterminacji Ormian?

  • 17. Data: 2015-08-24 12:51:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-24 o 12:43, Andrzej Lawa pisze:

    > Dyskutować - tak. Ale powoływać się na jakiś konkretny wyrok nie znając
    > szczegółów?
    >
    > Może np. chodziło o wadliwą serię szczepionek.

    I co to zmienia? Nadal istnieje ryzyko wystąpienia "wadliwej serii". A
    clou problemu jest takie, czy rodzic może decydować, czy narażać dziecko
    na to ryzyko.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2015-08-24 12:52:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-24 o 12:44, z pisze:
    > ciach
    > Skoro można powiązać bezspornie ocieplenie klimatu z człowiekiem to
    > dlaczego nie wiązać innych zjawisk? Taki sam mechanizm.
    > Dużo szczepionek - dużo autyzmu :-)

    Korelacja oczywiście nie oznacza związku przyczynowo-skutkowego, ale tym
    bardziej korelacja nie oznacza braku takiego związku.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2015-08-24 12:58:55
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

> [...]
    >
    > I co to zmienia? Nadal istnieje ryzyko wystąpienia "wadliwej serii". A
    > clou problemu jest takie, czy rodzic może decydować, czy narażać dziecko

    Czy TY uważasz że szczepienie na którąś z tych chorób przeciw którym była ta
    konkretna szczepionka nie powinno być przymusowe?

    Bo co do zasady jestem za przy "egzotycznych" szczepionkach a nie "jak leci".
    Ja odniosłem rażenie że "działy marketingów" usiłują sprzedać _przymusowo_
    także szczepionki o "(znacznie) niższej zasadności".

  • 20. Data: 2015-08-24 13:24:27

    W dniu 2015-08-24 o 12:52, Liwiusz pisze:
    > Korelacja oczywiście nie oznacza związku przyczynowo-skutkowego, ale tym
    > bardziej korelacja nie oznacza braku takiego związku.

    A Ty prawnik? ;-)

    W temacie klimatu z koreacji wprost wyciągnięto związek. I to jaki mocny?
    Można? Można. :-)