  • 1. Data: 2016-09-28 22:45:31
    Temat: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    http://www.apator.com/pl/oferta/pomiar-wody-i-ciepla
    /podzielnik-kosztow-ogrzewania/podzielnik-kosztow-og
    rzewania-e-itn-30-5

    Dziwne te liczniki na kaloryferach bo nabijają ciepło nie tylko z
    kaloryfera, ale i z tego co kaloryfer nagrzał-czyli mieszkanie. A miało
    byc tak pieknie. Miały nabijać ciepło tylko z kaloryfera. Przez 5 godzin
    pierwszego odkręcenia kaloryfera (ledwo ciepły, bo jest w piwnicy
    automatyka pogodowa) natłukł 13 jednostek. Przez 3 dni liczniki zdażyły
    przez parę godzin (ok.5) na noc już natłuc 20 jednostek na jednym
    kaloryferze (1 raz włączony był), na drugim 40 jednostek, a na trzecim
    64 jednostek. Coś mi tu śmierdzi oszustwem, Dane przesyłane są zdalnie,
    więc i zdalnie mogą być zmanipulowane.
    Nowa firma wygrała/dostała przetarg z Administracją, czyli kierownikiem.

    --
    animka

  • 2. Data: 2016-09-29 08:51:40
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 28 Sep 2016 22:45:31 +0200
    Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

    > Coś mi tu śmierdzi oszustwem, Dane przesyłane są zdalnie,
    > więc i zdalnie mogą być zmanipulowane.

    Dobrze Ci śmierdzi, wszędzie tam, gdzie do tej pory były zwroty za ogrzewanie, albo
    wychodzili ludzie na zero, tam po założeniu podzielników ciepła mają dopłaty jak za
    domy jednorodzinne, po około 1000 zeta za mieszkanie około 50m2. Bez znaczenia czy
    kaloryfer wali na full, czy skręcony do zera.

    Jednak manipulacja nie jest na danych, tylko na samych podzielnikach, które mierzą co
    i jak chcą.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 3. Data: 2016-09-29 09:13:52
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > więc i zdalnie mogą być zmanipulowane.
    > Nowa firma wygrała/dostała przetarg z Administracją, czyli kierownikiem.

    Sprawdź co będzie jeżeli jeden kaloryfer jest całkowicie wyłączony, przez dzień i
    przez noc. Ile na nim nabije, powinno dodać zero. Jeżeli więcej to reklamacja.
    Wogóle podzielniki to jedno wielkie oszustwo. Gdy zakręcisz wszystkie kaloryfery w
    mieszkaniu to ogrzewać go będą sąsiedzi poprzez ciepłe ściany, sufity i podłogi.
    Przetestowało to już wielu cwaniaków.

  • 4. Data: 2016-09-29 09:37:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-28 22:45, Animka pisze:
> [...]
    > więc i zdalnie mogą być zmanipulowane.
    > Nowa firma wygrała/dostała przetarg z Administracją, czyli kierownikiem.

    Podzielnik nie jest licznikiem ciepła, to jest jakiś licznik, który
    mierzy coś i tyle można napisac na pewno. Podzielniki opłacają się tylko
    firmom zakładającym je i rozliczającym.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 5. Data: 2016-09-29 10:23:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, September 29, 2016 at 9:37:09 AM UTC+2, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Podzielnik nie jest licznikiem ciepła, to jest jakiś licznik, który
    > mierzy coś i tyle można napisac na pewno. Podzielniki opłacają się tylko
    > firmom zakładającym je i rozliczającym.

    To tez nie do konca tak...
    Podzielniki stosuje sie glownie w starych blokowiskach, gdzie w sumie nie bardzo
    wiadomo jak podzielic koszty ogrzewania na poszczegolne mieszkania.

    Dokladnie mierzy sie koszt dla calego bloku (licznik zuzytego ciepla) i dalej jest
    kilka mozliwosci:

    1) jak bylo za komuny - proporcjonalnie do powierzchni mieszkania
    glowna wada: nie opaca sie oszczedzac ciepla, koszty wychodza wysokie, za to brak
    podzielnikow, mozliwosci kombinowania itp

    2) liczniki ciepla w kazdym mieszkaniu - tak jest w nowobudowanych mieszkaniach, w
    starych praktycznie niewykonalne - trzeba by miec jedno wejscie i wyjscie CO, czyli
    totalna przerobka instalacji w kazdym mieszkaniu, albo oddzielny licznik na kazdy
    pion w kazdym mieszkaniu (u mnie by 5 trzeba bylo ;) ) a prawdziwy licznik jest dosc
    drogi - przeplywomierz, termometr na wejsciu, wyjsciu, komp liczacy zuzycie...

    3) podzielniki - idea dzialania polega z grubsza na wyznaczaniu proporcji zuzycia
    ciepla przez poszczegolne mieszkania i to najczesciej sie stosuje - u mnie w
    polaczeniu z czesciowa oplataod metrazu/stala (?) co troche "wyruwnuje" rachunki

    I tak czego by nie zalozyc, to ktos bedzie niezadowolony - problem pomiaru zyzycia
    ciepla w bloku jest nierozwiazywalny ;). Nawet dokladne liczniki pokaza tylko cieplo
    pobrane z CO przez mieszkanca, a idzie ono np. w czesci na grzanie mieszkan obok itp.
    Tak to juz jest w komunie...

    WS

  • 6. Data: 2016-09-29 10:51:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-29 10:23, WS pisze:

> [...]
    pobrane z CO przez mieszkanca, a idzie ono np. w czesci na grzanie mieszkan obok itp.

    1) koszt montażu + koszt przeliczeń wg wydumanego algorytmu
    niepotrzebnie powiększa rachunek
    2) nie jest prawdą, że nie opłaca się oszczędzac ciepła. Teoretycznie,
    po zainstalowaniu podzielników w bloku spada zużycie, ale jak się
    okazało, np w bloku w którym mieszkam, podobnie spadło, po wymianie
    tylko zaworów, a odpadają dodatkowe koszty z obsługą i instalacja
    podzielników.
    3) podzielniki liczą głupoty, na podstawie których i wydumanych
    algorytmów ktoś coś wylicza, co ma się nijak do rzeczywistości, to już
    opłata z metra jest sprawiedliwsza i nastręcza mniej problemów.

    dlatego uważam, namawianie ludzi do zakładania podzielników jako zwykłe
    naciąganie. Wystarczy wymienić zawory, nikt nie lubi jak mu jest za
    ciepło, ale starych zaworów często nie dało się zakręcić, ponieważ w
    większości są popsute.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 7. Data: 2016-09-29 11:28:36
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No własnie po to są podzielniki i dlatego nabijaja nawet przy zakreconym grzejniku,
    gdy grzeją Cie sąsiedzi.
    Chyba nie uważasz, że masz prawo być grzana za darmo przez sasiada?

    -----

  • 8. Data: 2016-09-29 11:56:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.09.2016 o 10:51, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > 1) koszt montażu + koszt przeliczeń wg wydumanego algorytmu
    > niepotrzebnie powiększa rachunek

    Niepotrzebnie jak niepotrzebnie. Jednak ludzie wtedy racjonalizują
    ogrzewanie, więc globalnie wyjdzie taniej.

> [...]
    > okazało, np w bloku w którym mieszkam, podobnie spadło, po wymianie
    > tylko zaworów, a odpadają dodatkowe koszty z obsługą i instalacja

    Ma to jedną zasadniczą wadę. Dalej nie jest sprawiedliwie, bo co
    poniektórzy lubią mieć 28 stopni i co im zrobisz? Dodatkowo jedni mają
    dobre okna, a inni dziurawe. Istnieją jeszcze tacy, co nie rozumieją
    zasady działania głowic termoregulacyjnych i odkręcają na maxa "żaby sie
    szybciej nagrzało" w tym np moja żona;) Jeszcze inni uważają, że skoro
    płacą od metra (czyli zawsze tyle samo, bo nie ogarniają, że jednak
    płacisz od głównego licznika), to najzdrowiej jest odkręcić na maxa, a
    temperaturę regulować otwieraniem okien;). Gdyby nie takie przypadki, to
    można by rzeczywiście od metra, ale to nie działa. Dla wielu skoro jest
    od metra, to jest "za darmo", bo przecież jak odkręcą więcej to i tak
    "spółdzielnia płaci". I nie przetłumaczysz, że spółdzielnia nie ma
    własnej kasy, tylko to co mieszkańcy do wora wrzucą. To ci sami co
    uważają, że rząd może coś dać za darmo;)

    > 3) podzielniki liczą głupoty, na podstawie których i wydumanych
    > algorytmów ktoś coś wylicza, co ma się nijak do rzeczywistości, to już
    > opłata z metra jest sprawiedliwsza i nastręcza mniej problemów.

    Opłata z metra byłaby sprawiedliwa, gdyby wszyscy tak samo używali. A
    tak to jest równie dobra jak komunizm - doskonały system działający
    idealnie w idealnym (z punktu widzenia komunistów) społeczeństwie;)

    > dlatego uważam, namawianie ludzi do zakładania podzielników jako zwykłe
    > naciąganie. Wystarczy wymienić zawory, nikt nie lubi jak mu jest za
    > ciepło,

    Patrz wyżej. Z podzielnikami jest jak z demokracją - do dupy, ale nic
    lepszego nie wymyślono.

    BTW. Liczniki też nie są idealne, bo zwłaszcza w nowych i nie dokońca
    zasiedlonych budynkach z dużą ilością mieszkań na wynajem jest sporo
    Januszy, co u siebie zakręcą i grzeją ich sąsiedzi. Z drugiej strony
    słyszałem o takim, co na początku sezonu wymieniał grzejniki z tych z
    podzielnikami, na inne. Nawet go na tym przyłapali - znosił do piwnicy.

    Shrek

  • 9. Data: 2016-09-29 11:59:02
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 29.09.2016 o 10:23, WS pisze:

> [...]

    Nawet dokladne liczniki pokaza tylko cieplo pobrane z CO przez
    mieszkanca, a idzie ono np. w czesci na grzanie mieszkan obok itp.

    A jak jest nie "w komunie"?

    P.S. Zawijaj wiersze bo nie idzie czytać

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 10. Data: 2016-09-29 12:07:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-29 11:56, Shrek pisze:

> [...]
    > idealnie w idealnym (z punktu widzenia komunistów) społeczeństwie;)

    > Patrz wyżej. Z podzielnikami jest jak z demokracją - do dupy, ale nic

    No patrz, mam większe mieszkanie niż znajomi w innym bloku, nie mam
    podzielników i płacę mniej niż oni. Oni zgodzili się na podzielniki, w
    naszym bloku ludzie byli na tyle rozumni, że nie. Wymiana zaworów
    spowodowała spadek opłat i pewnie w wielu przypadkach jest tak jak
    piszesz, ale ja wolę przejść do porządku dziennego nad tymi przypadkami
    niż płacić więcej i mieć kombinatorów, którzy nie grzeją i na zimę
    zatykają wentylacje, nie wietrzą ect, żeby ciepło nie uciekało, a potem
    grzyb się pojawia.... Jednak 2 przesłanki - mam taniej bez podzielników
    + nie mam grzyba - same zalety, nawet jeśli trochę niesprawiedliwe (w
    przypadku podzielników, też nie masz żadnej sprawiedliwości, bo one jak
    napisałem mierzą coś, a algorytmy liczą, jak im się chce)

    Dodatkowo - w spółdzielni poinformowano nas, że teoretycznie mogliby nam
    zamawiać mniej ciepła (bo mniej zużywamy), ale to się nie opłaca
    bo wtedy rachunek wychodzi wyższy, są po prostu pewne minima, poniżej
    których i tak nie jest opłacalnie zejść, niech sobie pogrzeją ci co
    nieroztropnie postępują - jak widać więcej wad niż zalet podzielników,
    więc po co w ogóle zawracać sobie nimi głowę?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl