    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Date: Thu, 29 Sep 2016 11:56:58 +0200

    W dniu 29.09.2016 o 10:51, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > 1) koszt montażu + koszt przeliczeń wg wydumanego algorytmu
    > niepotrzebnie powiększa rachunek

    Niepotrzebnie jak niepotrzebnie. Jednak ludzie wtedy racjonalizują
    ogrzewanie, więc globalnie wyjdzie taniej.

    > 2) nie jest prawdą, że nie opłaca się oszczędzac ciepła. Teoretycznie,
    > po zainstalowaniu podzielników w bloku spada zużycie, ale jak się
    > okazało, np w bloku w którym mieszkam, podobnie spadło, po wymianie
    > tylko zaworów, a odpadają dodatkowe koszty z obsługą i instalacja
    > podzielników.

    Ma to jedną zasadniczą wadę. Dalej nie jest sprawiedliwie, bo co
    poniektórzy lubią mieć 28 stopni i co im zrobisz? Dodatkowo jedni mają
    dobre okna, a inni dziurawe. Istnieją jeszcze tacy, co nie rozumieją
    zasady działania głowic termoregulacyjnych i odkręcają na maxa "żaby sie
    szybciej nagrzało" w tym np moja żona;) Jeszcze inni uważają, że skoro
    płacą od metra (czyli zawsze tyle samo, bo nie ogarniają, że jednak
    płacisz od głównego licznika), to najzdrowiej jest odkręcić na maxa, a
    temperaturę regulować otwieraniem okien;). Gdyby nie takie przypadki, to
    można by rzeczywiście od metra, ale to nie działa. Dla wielu skoro jest
    od metra, to jest "za darmo", bo przecież jak odkręcą więcej to i tak
    "spółdzielnia płaci". I nie przetłumaczysz, że spółdzielnia nie ma
    własnej kasy, tylko to co mieszkańcy do wora wrzucą. To ci sami co
    uważają, że rząd może coś dać za darmo;)

    > 3) podzielniki liczą głupoty, na podstawie których i wydumanych
    > algorytmów ktoś coś wylicza, co ma się nijak do rzeczywistości, to już
    > opłata z metra jest sprawiedliwsza i nastręcza mniej problemów.

    Opłata z metra byłaby sprawiedliwa, gdyby wszyscy tak samo używali. A
    tak to jest równie dobra jak komunizm - doskonały system działający
    idealnie w idealnym (z punktu widzenia komunistów) społeczeństwie;)

    > dlatego uważam, namawianie ludzi do zakładania podzielników jako zwykłe
    > naciąganie. Wystarczy wymienić zawory, nikt nie lubi jak mu jest za
    > ciepło,

    Patrz wyżej. Z podzielnikami jest jak z demokracją - do dupy, ale nic
    lepszego nie wymyślono.

    BTW. Liczniki też nie są idealne, bo zwłaszcza w nowych i nie dokońca
    zasiedlonych budynkach z dużą ilością mieszkań na wynajem jest sporo
    Januszy, co u siebie zakręcą i grzeją ich sąsiedzi. Z drugiej strony
    słyszałem o takim, co na początku sezonu wymieniał grzejniki z tych z
    podzielnikami, na inne. Nawet go na tym przyłapali - znosił do piwnicy.

    Shrek