  • 11. Data: 2016-09-29 12:15:36
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nie tylko Twoja niestety, a klima w aucie to już w ogóle porażka -min+maks ;-))

    -----

  • 12. Data: 2016-09-29 12:52:17
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-09-29 o 11:28, ąćęłńóśźż pisze:
    > No własnie po to są podzielniki i dlatego nabijaja nawet przy zakreconym grzejniku,
    gdy grzeją Cie sąsiedzi.
    > Chyba nie uważasz, że masz prawo być grzana za darmo przez sasiada?
    >

    > -----
    poprzez ciepłe ściany, sufity i podłogi.

    Z instrukcji:
    "Podzielnik rozpoczyna naliczanie jednostek, gdy temperatura
    czujnika wykonującego pomiar na grzejniku jest większa lub równa
    23°C, a różnica pomiędzy temperaturą powierzchni grzejnika a
    temperaturą pomieszczenia jest większa lub równa 5°C."

    Czyli jak ktoś ma 22°C w mieszkaniu, bo jest ogrzewany przez sąsiadów to
    licznik mu nic nie nabije.
    W sumie jeśli nawet w pokoju jest dzięki sąsiadom 28°C, to zakręcony
    kaloryfer też tyle powinien mieć i jednostki się nie naliczą.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2016-09-29 13:03:13
    Od: m <m...@g...com>

    On 29.09.2016 11:56, Shrek wrote:
    > Ma to jedną zasadniczą wadę. Dalej nie jest sprawiedliwie, bo co
    > poniektórzy lubią mieć 28 stopni i co im zrobisz? Dodatkowo jedni mają
    > dobre okna, a inni dziurawe.

    Dodatkowo, ci co mają dobre okna, często sami je sobie "dziurawią" (sam
    tak robię, bo tak zdrowiej) rekompensując powstałą w ten sposób utratę
    ciepła przez większe grzanie CO.

    Płacenie od metra jest zdrowsze, bo ludzie mają mniejszą pokusę żeby
    sobie zagrzybić mieszkanie w ramach oszczędności na ogrzewaniu.

    Ale z drugiej strony ludzie potrafią poważnie z tym zdrowiem przesadzić
    i grzać otoczenie bloku na koszt sąsiadów.

    p. m.

  • 14. Data: 2016-09-29 14:33:23
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Sa różne podzielniki.
    Emerytka powinna ustawić grzejnik na +4°C różnicy teperatur ;-))

    -----

  • 15. Data: 2016-09-29 14:39:15
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Wydaje mi się słuszne, aby w nowym budownictwie ściany pomiedzy lokalami były
    izolowane cieplnie, co przy okazji poprawi zarówno opór akustyczny ścian, jak i
    odporność p.-poź. scian (przykłądowo przy zaizolowaniu wełną mineralną).
    Ale w wielu segmentach ściany pomiedzy poszczególnymi segmentami nie są izolowane
    cieplnie (nie wiem, jak obecnie, chyba zresztą segmenty tracą na popularności).
    Stropy praktycznie są już od lat chcący/niechcący izolowane (wymaganie "podłogi
    pływającej").

    -----

  • 16. Data: 2016-09-29 15:47:16
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 9/28/2016 3:45 PM, Animka wrote:
    > http://www.apator.com/pl/oferta/pomiar-wody-i-ciepla
    /podzielnik-kosztow-ogrzewania/podzielnik-kosztow-og
    rzewania-e-itn-30-5

> [...]
    > byc tak pieknie. Miały nabijać ciepło tylko z kaloryfera. Przez 5 godzin
    > pierwszego odkręcenia kaloryfera (ledwo ciepły, bo jest w piwnicy
    > automatyka pogodowa) natłukł 13 jednostek. Przez 3 dni liczniki zdażyły
    > przez parę godzin (ok.5) na noc już natłuc 20 jednostek na jednym
    > kaloryferze (1 raz włączony był), na drugim 40 jednostek, a na trzecim
    > 64 jednostek. Coś mi tu śmierdzi oszustwem, Dane przesyłane są zdalnie,
    > więc i zdalnie mogą być zmanipulowane.
    > Nowa firma wygrała/dostała przetarg z Administracją, czyli kierownikiem.

    Nieistotne jak oszukuja, wazne zeby wszedzie oszukiwaly tak samo.
    Wszak to podzielniki a nie liczniki.

  • 17. Data: 2016-09-29 15:50:04
    Od: witek <w...@g...pl>

    /podzielnik-kosztow-ogrzewania/podzielnik-kosztow-og
    rzewania-e-itn-30-5

    > Sprawdź co będzie jeżeli jeden kaloryfer jest całkowicie wyłączony, przez dzień i
    przez noc. Ile na nim nabije, powinno dodać zero. Jeżeli więcej to reklamacja.
    > Wogóle podzielniki to jedno wielkie oszustwo. Gdy zakręcisz wszystkie kaloryfery w
    mieszkaniu to ogrzewać go będą sąsiedzi poprzez ciepłe ściany, sufity i podłogi.
    Przetestowało to już wielu cwaniaków.

    Uwazasz, ze cieplo od sasiada nalezy ci sie za darmo?

    U nas administracja wprowadzila oplate minimalna i maksymalna.
    Jesli nie nabijesz minimum to i tak zaplacisz minimum.
    Jesli nabijesz wecej niz maksimum to nie zaplacisz wiecej.
    W tym drugim przypadku chodzilo szczegolnie o niedocieplone mieszkania
    na ostatnim pietrze i mieszkania narozne.

  • 18. Data: 2016-09-29 15:53:34
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 9/29/2016 3:51 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > 1) koszt montażu + koszt przeliczeń wg wydumanego algorytmu
    > niepotrzebnie powiększa rachunek

    to ze nie rozumiesz algorytmu to nie znaczy, ze jest on wydumany i zly.

  • 19. Data: 2016-09-29 16:12:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.09.2016 o 12:07, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > No patrz, mam większe mieszkanie niż znajomi w innym bloku, nie mam
    > podzielników i płacę mniej niż oni.

    Sorry, ale to jak porównanie, że ktoś mieszka w innym kraju i płaci
    mniejsze/większe podatki, mimo że wiecej zarabia.

    Shrek.

  • 20. Data: 2016-09-29 16:18:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.09.2016 o 14:39, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    odporność p.-poź. scian (przykłądowo przy zaizolowaniu wełną mineralną).

    Chyba tak ma być - znaczy zgodnie z nowym projektem prawa budowlanego,
    ma być określona izolacyjność ścian międzylokalowych, ale dalej będzie
    znacząco niższa niż zewnętrznych, czyli problem zostaje. Jakby miała być
    taka sama, to po pierwsze ściana droższa, po drugie grubsza, czyli
    metrów mniej;)

> [...]
    > Stropy praktycznie są już od lat chcący/niechcący izolowane (wymaganie "podłogi

    W stropie zwykle masz 5 cm stypropianu. W zewnętrznej zwykle 15cm.

    Shrek.