  • 91. Data: 2016-09-30 13:57:42
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-09-30 o 13:36, J.F. pisze:

    > No nie wiem - z moich doswiadczen wynika, ze raczej ma swoja niewielka
    > grupe poparcia, a reszta spoldzielcow to najlepiej, zeby o nim w ogole
    > zapomniala.
    > I nie przyszla na walne zgromadzenie. Wtedy grupa poparcia wystarczy.

    U nas jest spora spółdzielnia, więc zgromadzenia są robione na raty po
    kawałku osiedla, co znacząco utrudnia sprawdzenie wyników głosowań.
    Zaczyna się o 17, a do 22 zdąży się wybrać członków komisji i
    przegłosować porządek. Potem do domu i ciąg dalszy za ileśtam dni.
    Trzeba mieć dużo samozaparcia i naiwnej wiary w demokrację, żeby tam
    wysiedzieć. Jakieś 90% mieszkańców albo tego nie ma, albo ma to wszystko
    w d.

    > Ale znow tak wiele wysilku nie trzeba - trzeba zmobilizowac sasiadow,
    > aby na walne przyszli.
    > No i dobrze jest dac im jakis powod - najlepiej wysokosc czynszu :-)

    > I tak wlasnie wyglada demokracja na najnizszym szczeblu :-)

    Tak wygląda demokracja w Polsce na każdym szczeblu. Głosując nie masz
    żadnego wpływu późniejsze na działania ludzi, których wybierasz.

    W ogóle demokracja jest niedoskonała, bo we wspólnocie w wieżowcu nigdy
    nie wygra remont dachu lub uszczelnienie piwnic - bo problem dotyczy 10%
    mieszkańców, a reszta nie chce za to płacić. Z drugiej strony wszyscy z
    wyższych pięter zagłosują za remontem windy, a parter będzie się musiał
    dołożyć.

    Pozdrawiam

  • 92. Data: 2016-09-30 14:19:36
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Wysokość dopłaty zależy od wysokości zaliczek.

    -----

  • 93. Data: 2016-09-30 14:20:05
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Zwykle od rady nadzorczej.

    -----

  • 94. Data: 2016-09-30 14:22:54
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No niestety potwierdzam.
    Zebranie się zamula pierdołami, a najwazniejsze rzeczy przegłosowuje około północy,
    gdy normalni uczciwi ludzie już wyszli.
    Niestety w spółdzielniach mieszkaniowych (odmiennei niż we wspólnotach) nie ma
    pojecia quorum przy podejmowaniu uchwał.

    -----
    > Walne zgromadzenia zwykle wyglądają w ten sposób: jak prezes chce coś przegłosować,
    np sprzedaż parkingu pod jakąś budowę na jednym końcu osiedla, to na zebraniu jest
    duża grupa "jego ludzi" z drugiego końca osiedla, która głosuje jak prezes każe.
    [...]

  • 95. Data: 2016-09-30 15:55:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Tak wygląda demokracja w Polsce na każdym szczeblu. Głosując nie masz
    >żadnego wpływu późniejsze na działania ludzi, których wybierasz.

    Ale kadencja sie konczy i glosuje sie po raz kolejny.
    Juz nie zawsze na tych samych, czego wlasnie, tzn rok temu, troche
    osob doswiadczylo.

    A w spoldzielni jakos nie, spoldzielcy nie kojarza, ze sa wybory :-)

    J.

  • 96. Data: 2016-09-30 16:07:15
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 30 Sep 2016 13:41:54 +0200
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > a) sprawdzic ceny ciepla - czy nie podrozaly od poprzedniego roku,

    nie ;)

    > b) sprawdzic czynsz - czy nie bylo obnizki zaliczki na cieplo,

    jak pisałem nie

    > c) pogadac z sasiadami ... moze jednak grzales najbardziej w calym
    > bloku

    sąsiedzi mają tak samo

    > d) spytac spoldzielnie o szczegoly zbiorczego rozliczenia - o ile sama
    > nie wysle,
    > e) spytac ile kosztuje obsluga przez ten system rozliczania.

    na szczęście mnie to nie dotyczy, osób których to dotyczyło też już nie, więc póki co
    dynda mi to kalafiorem

    a ponieważ polak potrafi i jest skuteczny sposób na to, aby wskazywały mnie

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 97. Data: 2016-09-30 16:08:35
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 30 Sep 2016 14:19:36 +0200
    ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> wrote:

    > Wysokość dopłaty zależy od wysokości zaliczek.

    Ale doczytałeś, że wielkość czynszu, a zatem jego składowych się nie zmieniła
    pomiędzy przed, a po założeniu podzielników?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 98. Data: 2016-09-30 16:20:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.09.2016 o 11:44, J.F. pisze:

    > Trzypokojowe byc moze, ale co z jednopokojowymi ?
    >
    > Wrecz bym powiedzial, ze nagminne sa mieszkania jednostronne.

    No toż pisze, że to gdzieś z pogranicza drugiej i trzeciej prawdy;)

    Shrek

  • 99. Data: 2016-09-30 16:22:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.09.2016 o 09:02, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Sorki, ale to jest porównywalne, ta sama spółdzielnia, ten sam dostawca,
    > podobny blok.

    Etam podobnie jakby porównywać czynsz w Warszawie i Wąchocku - ten sam
    kraj, podobna kamienica;)

    Dopóki nie poznasz szczegółów tych rozliczeń to nic nie wiadomo.

    Shrek

  • 100. Data: 2016-09-30 18:32:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >na szczęście mnie to nie dotyczy, osób których to dotyczyło też już
    >nie, więc póki co dynda mi to kalafiorem
    >a ponieważ polak potrafi i jest skuteczny sposób na to, aby
    >wskazywały mnie

    No coz, ja mam od dawna, to trudno porownac.

    Ale u rodzicow ... kiedys zamontowali wodomierze, to pojawila sie
    pozycja - 2zl za odczyt.
    Nie mowie nie, odczyt kosztuje.

    Teraz ja sa radiowe, odczyt powinien byc latwiejszy ... ale czy tanszy
    ?
    No coz - srednia placa tez rosnie, choc to akurat jakies studenty
    robily ...

    J.