  • 1. Data: 2016-09-26 10:02:39
    Temat: Co grozi komornikom za egzekucje fałszywych wyroków?
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    http://wiadomosci.onet.pl/warszawa/cbsp-wyludzali-mi
    liony-na-podstawie-falszywych-wyrokow-sadow/ex578e
    > - Oszuści założyli fikcyjne międzynarodowe sądy arbitrażowe - jeden w
    > Rydze, a drugi w Warszawie. Sądy te wydawały fikcyjne wyroki. Te
    > trafiały do kancelarii komorniczych i na ich podstawie komornicy
    > zajmowali mienie przedsiębiorców. W Polsce ofiarą przestępców padło
    > kilkadziesiąt spółek zajmujących się przede wszystkim handlem paliwami
    > i elektroniką, m.in. z Poznania, Warszawy, Krakowa, Bydgoszczy,
    > Legnicy, Szczecina i Lublina - wylicza komisarz Agnieszka Hamelusz,
    > rzeczniczka CBŚP.

    Chodzi mi o odpowiedzialność cywilną (nie objętą ubezpieczeniem)
    i odpowiedzialność *karną*.

    --
    A. Filip
    Umiesz liczyć, licz na siebie. (Przysłowie polskie)

  • 2. Data: 2016-09-26 10:13:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-26 o 10:02, A. Filip pisze:
    > http://wiadomosci.onet.pl/warszawa/cbsp-wyludzali-mi
    liony-na-podstawie-falszywych-wyrokow-sadow/ex578e

    > Chodzi mi o odpowiedzialność cywilną (nie objętą ubezpieczeniem)
    > i odpowiedzialność *karną*.

    Nie ma o czym dyskutować, to są jakieś brednie. Komornik nie działa na
    podstawie samego wyroku sądu arbitrażowego - potrzebna jest jeszcze
    klauzula sądu powszechnego.

    Zatem albo ona jest - wówczas komornik jest czysty, albo jej nie ma,
    wówczas nie wydaje mi się, aby jakikolwiek komornik podjął jakiekolwiek
    czynności.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-09-26 10:14:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-09-16 o 10:02, A. Filip pisze:
    > http://wiadomosci.onet.pl/warszawa/cbsp-wyludzali-mi
    liony-na-podstawie-falszywych-wyrokow-sadow/ex578e

    > Chodzi mi o odpowiedzialność cywilną (nie objętą ubezpieczeniem)
    > i odpowiedzialność *karną*.

    By mówić o jakiejkolwiek odpowiedzialności konieczne jest uprzednie
    ustalenie winy. Sądy arbitrażowe istnieją i ich wyroki miewają moc
    prawną. To jak komornik miałby to zbadać? Najprędzej, to dłużnik
    powinien wiedzieć, że takiego wierzyciela nie miał. Zresztą w ogóle nie
    rozumiem, jak było coś takiego możliwe. Pierwsza interwencja dłużnika
    powinna sprawę załatwić.

  • 4. Data: 2016-09-26 10:22:33
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:
> [...]
    >
    > Zatem albo ona jest - wówczas komornik jest czysty, albo jej nie ma,
    > wówczas nie wydaje mi się, aby jakikolwiek komornik podjął

    Czyli w twojej wersji "stan komorniczy" został zniesławiony "precyzją"
    tego artykułu lub CBŚP zaraz "wkroczy" do sądów powszechnych? :-)

    --
    A. Filip
    Kiedy zobaczysz nagiego, nie pytaj go o ubranie. (Przysłowie arabskie)

  • 5. Data: 2016-09-26 10:25:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-09-16 o 10:13, Liwiusz pisze:
> [...]
    >
    > Zatem albo ona jest - wówczas komornik jest czysty, albo jej nie ma,
    > wówczas nie wydaje mi się, aby jakikolwiek komornik podjął jakiekolwiek

    Pierwsze, o czym pomyślałem, to klauzula, ale jeszcze może być
    sfałszowana - w sumie to tylko pieczątka. Tylko nie rozumiem, po kiego
    grzyba im był fałszywy arbitraż potrzebny do tego? Łatwiej dokument
    sfałszować. Jakiś lewy rachunek i jeśli "dłużnik" jest nieogarnięty, to
    jakaś tam niezerowa szansa na ucieczkę z kasą jest możliwa.

  • 6. Data: 2016-09-26 10:27:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-26 o 10:22, A. Filip pisze:
    liony-na-podstawie-falszywych-wyrokow-sadow/ex578e

    > Czyli w twojej wersji "stan komorniczy" został zniesławiony "precyzją"
    > tego artykułu lub CBŚP zaraz "wkroczy" do sądów powszechnych? :-)

    Nie wiem, dopóki dziennikarzyna nie opisze tego z sensem, to nie ma o
    czym dyskutować.

    Bo jeśli jest tak, jak pisze, to nieprawidłowym jest skupianie się na
    pobocznym wątku "wierzycieli", podczas gdy głównym sprawcą są komornicy
    i ich działanie na wyrokach bez klauzuli wykonalności (wyroki sądów
    arbitrażowych miały trafiać "od razu" do komornika).

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2016-09-26 10:29:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > sfałszować. Jakiś lewy rachunek i jeśli "dłużnik" jest nieogarnięty, to
    > jakaś tam niezerowa szansa na ucieczkę z kasą jest możliwa.

    Jak już chcieli fałszować, to mogli normalnie sfałszować polski wyrok z
    polską klauzulą. Zajęcie rachunku bankowego, kasa w cztery dni i
    zwinięcie słupa.

    Coś się widać stało, bo afera jest, ale jak widać sposób jej konstrukcji
    przerasta pojmowanie dziennikarzy, a może i śledczych.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2016-09-26 10:48:05
    Temat: Re: Co grozi komornikom za egzekucje fałszywych wyroków? [PAP donosi na komorników]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:
    liony-na-podstawie-falszywych-wyrokow-sadow/ex578e
    [...]
> [...]
    > komornicy i ich działanie na wyrokach bez klauzuli wykonalności
    > (wyroki sądów arbitrażowych miały trafiać "od razu" do komornika).

    Onet zacytował PAP Jak rozumiem "jakość" doniesienia PAP pozostawia
    "nieco" do życzenia? No chyba że PAP _dokładnie i bez cięć_ zacytował
    (niedo)rzeczniczkę CBŚP. Czy PAP i CBŚP będą się przerzucać gorącym
    kartoflem winy za mogący zniesławiać stan komorniczy "brak precyzji"? ;-)

    http://www.pap.pl/aktualnosci/news,654448,zatrzymano
    -osoby-wykorzystujace-do-wyludzen-spreparowane-wyrok
    i.html

    --
    A. Filip
    Dobre dziatki, to skarb matki. (Przysłowie polskie)

  • 9. Data: 2016-09-26 12:17:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    liony-na-podstawie-falszywych-wyrokow-sadow/ex578e
    >Nie ma o czym dyskutować, to są jakieś brednie. Komornik nie działa
    >na podstawie samego wyroku sądu arbitrażowego - potrzebna jest
    >jeszcze klauzula sądu powszechnego.

    Mowisz, ze pismaki wszystko zmyslily, i nic takiego nie mialo miejsca
    ?
    Bo o ile taki "arbitraz" zalozyc latwo i pisma wysylac mozna, to
    musialby udzial komornika byc zmyslony przez pismakow.
    Tudziez udzial CBS.

    Swoja droga - jesli jest w tym ziarnko prawdy - to ciekaw jestem -
    jakies drobne kwoty chcieli, na ktore poszkodowany nie zwracal
    wiekszej kwoty, czy uderzyli pare razy, a dobrze ... ale tu juz raczej
    bez komornika by sie nie obeszlo ...

    >Zatem albo ona jest - wówczas komornik jest czysty, albo jej nie ma,
    >wówczas nie wydaje mi się, aby jakikolwiek komornik podjął
    >jakiekolwiek czynności.

    No i co - zadnej sprawy nie bylo, czy jakis sedzia dal sie nabrac i
    nakazy wystawial ?

    J.

  • 10. Data: 2016-09-26 12:45:15
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 26.09.2016 10:13, Liwiusz pisze:
> [...]
    >
    > Zatem albo ona jest - wówczas komornik jest czysty, albo jej nie ma,
    > wówczas nie wydaje mi się, aby jakikolwiek komornik podjął

    Media opisywały takie sprawy od pewnego czasu, i owszem, były klauzule
    sądu powszechnego, więc jeżeli ktoś tu nawalił, to sąd, a nie komornik.
    Nie mam pojęcia, jaka jest procedura i jak sąd może sprawdzić
    wiarygodność tego arbitrażu. I czy to wszystko odbywa się bez
    informowania (rzekomego) dłużnika, czy też wymaga najpierw przejęcia
    jego poczty (ale skoro można sfałszować umowy sprzedaży, to po co do
    tego jeszcze arbitraż?)...

    http://wyborcza.biz/biznes/1,147872,17819950,Estonsk
    i_skok_na_spolke__Oszusci_okradaja_polskie.html

    MJ