  • 1. Data: 2016-09-23 15:40:15
    Temat: parkowanie na placu przed budynkiem
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Na placu przed budynkiem są wyznaczone miejsca parkingowe dla firm
    ulokowanych w tym budynku. Miejsca są oznaczone plakietką z nazwą firmy.
    Na plan wjazd jest bez szlabanu i bez ograniczeń. Nie ma informacji, że
    to jest teren prywatny. Nie ma też zakazu parkowania z wyłączeniem itp.
    Nie ma też informacji, że te miejsca są czyjąś własnością albo, że są
    dla kogoś zarezerwowane. Ot, stoją jakieś plakietki z jakimś napisem na
    trawniku. Oczywiście dla większości kierowców taki przekaz pewnie jest
    jasny, ale czy z prawnego punktu widzenia dyżurujący ochroniarz ma
    podstawy aby domagać się opuszczenia zajętego miejsca parkingowego?
    Jeśli tak, to na jakiej podstawie? Interesuje mnie to z czysto
    akademickiego punktu widzenia.

    JaceK

  • 2. Data: 2016-09-23 16:57:12
    Temat: Re: parkowanie na placu przed budynkiem
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-23 o 15:40, JaceK pisze:
> [...]
    > podstawy aby domagać się opuszczenia zajętego miejsca parkingowego?
    > Jeśli tak, to na jakiej podstawie? Interesuje mnie to z czysto

    Z akademickiego punktu widzenia jest to pewnie teren prywatny, zatem
    właściciel może decydować kto może tam wjeżdżać, a kto nie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-09-23 19:08:09
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Z akademickiego punktu widzenia jest to pewnie teren prywatny, zatem
    > właściciel może decydować kto może tam wjeżdżać, a kto nie.

    Więc jak?

  • 4. Data: 2016-09-23 19:25:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-23 o 19:08, Stokrotka pisze:

    > Więc jak?

    Tak jak napisałem. O prywatności nie świadczy szlaban lub tabliczka.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2016-09-23 22:16:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-09-16 o 16:57, Liwiusz pisze:

    > Z akademickiego punktu widzenia jest to pewnie teren prywatny, zatem
    > właściciel może decydować kto może tam wjeżdżać, a kto nie.

    Zdecydowanie się z Tobą nie zgodzę. Po pierwsze w prawie karnym ochronę
    użytkowania posiada tylko i wyłącznie teren ogrodzony. Nieopuszczenie
    takiego terenu na wezwanie osoby uprawnionej samo w sobie stanowi
    przestępstwo, a zatem daje podstawę ochroniarzowi do działania. Po
    drugie ochroniarz nie może wydawać poleceń osobom kierującym. Po
    trzecie, gdyby chcieć zastosować przewidzianą przez Ciebie konstrukcję w
    oparciu o ochronę prawa posiadania przewidzianą w prawie cywilnym, to
    uwikłałbyś tego ochroniarza w takim wypadku w zakręconą procedurę. Jakiś
    geodeta, by stwierdzić, że to jakaś tam działka. Księga wieczysta, by
    stwierdzić, czyje to. Żądanie zaprzestania naruszania posiadania - na
    moje oko z pół roku. No i tylko pod warunkiem, ze te miejsca parkingowe
    mają nie tylko plakietki, ale i jakiś podział fizyczny :-)

  • 6. Data: 2016-09-24 10:51:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > moje oko z pół roku. No i tylko pod warunkiem, ze te miejsca parkingowe
    > mają nie tylko plakietki, ale i jakiś podział fizyczny :-)

    Właściciel sprzedał lub wynajął lokale z prawem do miejsc parkingowych.
    Jakie to miejsca zostało opisane na wymienionych już tabliczkach.
    Jedyny problem to wymuszenie na parkujących uszanowania cudzych
    miejsc bo jest cokolwiek kosztowne, bo trzeba wynająć ochroniarza
    który założy blokadę na koło i najpierw zainkasuje opłatę za bezumowne
    korzystanie z miejsca parkingowego a dopiero potem delikwenta wypuści.

    Jakbyś chciał napisać o nielegalności tej metody to poczytaj:
    http://www.infor.pl/prawo/wykroczenia/wykroczenia-dr
    ogowe/314849,Nielegalna-blokada-na-kolach.html

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2016-09-24 20:25:37
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Podział quad-usum?
    Miejsce oznakować czytelnie, pojazd nieuprawniony niezwłocznie (!!) odholować lub
    rozebrać na części i wynieść - w ramach tzw. samopomocy.
    Co zrobisz, jezeli rano zobaczysz, że w nocy ktos na Twojej działce pobudował sobie
    szopę?
    Chcesz parkować na krzywy ryj? Jeśli masz wujka gumiarza, stryjka lakiernika i
    szwagra gaźnikowca, to czemu nie...

    -----

  • 8. Data: 2016-09-24 20:37:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 24 września 2016 20:25:42 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    szopę?
    > Chcesz parkować na krzywy ryj? Jeśli masz wujka gumiarza, stryjka lakiernika i

    A może te tabliczki z nr rej to taki parawaning plażowy?

  • 9. Data: 2016-09-24 21:45:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-09-16 o 10:51, RadoslawF pisze:dy nie miałem

    > Właściciel sprzedał lub wynajął lokale z prawem do miejsc parkingowych.

    Jeśli sprzedał, to już nie jest właścicielem. Każdy z właścicieli musi
    dochodzić swoich roszczeń sam. W wypadku najmu, to w ogóle dziwne, że
    ktoś wynajął coś, z czego nie może sam korzystać :-)

    > Jakie to miejsca zostało opisane na wymienionych już tabliczkach.

    Ale te tabliczki mają tylko i wyłącznie
    moc pomiędzy tymi, którzy je akceptują. Nie mają żadnej mocy prawnej.

> [...]
    > który założy blokadę na koło i najpierw zainkasuje opłatę za bezumowne
    > korzystanie z miejsca parkingowego a dopiero potem delikwenta wypuści.

    Najpierw, to trzeba znaleźć takiego ochroniarza, który zaryzykuje
    odsiadką, jak trafi na kogoś, komu będzie się chciało z tym bawić. Odradzam.

    > Jakbyś chciał napisać o nielegalności tej metody to poczytaj:
    > http://www.infor.pl/prawo/wykroczenia/wykroczenia-dr
    ogowe/314849,Nielegalna-blokada-na-kolach.html

    Nigdy nie miałem zbyt dobrej opinii o dziennikarzach. Nie chce mi się do
    końca przeciskać się przez te bzdury. Próba zastosowania do tego Prawa o
    Ruchu Drogowym z założenia musi się zakończyć klęską, bo przecież to
    prawo dotyczące ruchu drogowego, a nie ochrony posiadania.

    Można tu się oczywiście spierać o podstawę prawną. 124§1 i i na
    podstawie §4 zażądać przywrócenia stanu poprzedniego dokładając mandat
    :-) Myślę, że wykazanie, iż samochód z nałożoną blokadą jest niezdatny
    do użytku nie powinno stanowić większego problemu. Rozważałbym art.
    286§2 kk, bo w sumie przecież chodzi o zwrot bezprawnie zabranej rzeczy.
    No i o ile czynu tego dokona pracownik ochrony, to mamy art. 50 Ustawy o
    ochronie osób i mienia, bowiem zakładanie blokad w zakres uprawnień nie
    wchodzi.

  • 10. Data: 2016-09-24 21:52:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > No i o ile czynu tego dokona pracownik ochrony, to mamy art. 50 Ustawy o
    > ochronie osób i mienia, bowiem zakładanie blokad w zakres uprawnień nie

    I jeszcze dodam, że jak komuś się chce, to może ową blokadę odciąć i
    zabrać, bowiem jej wartość jest mniejsza od samochodu, zatem po
    połączeniu jej z kołem stała się jego częścią. Jeśli ochroniarz
    zdecydował by się na interwencję, no to otwiera już szereg fajniejszych
    artykułów :-)