  • 1. Data: 2008-09-13 11:54:03
    Temat: Poczta zawaliła - czy dostanę odszkodowanie?
    Od: "Czytający Usenet" <n...@c...of.spam>

    Wypowiedziałem w Link4 umowę na OC samochodowe i wysłałem to wypowiedzenie
    listem poleconym priorytetowym. List doszedł po 5 dniach i wypowiedzenie
    było nieskuteczne. Szczęśliwie link4 przyjął moją reklamację i muszę pokryć
    koszty w wysokości 65 zł (przy polisie na kwotę 670 zł). List wysyłałem z
    W-wy i miałbyć dostarczony do W-wy więc 5 dni na priorytet to totalne
    przegiecie. Czy mam szanse uzyskać w PP zwrot tych 65 zł tytułem
    niedostarczenia listu poleconego w krótkim terminie?

  • 2. Data: 2008-09-13 12:07:04
    Temat: Re: Poczta zawaliła - czy dostanę odszkodowanie?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Czytający Usenet pisze:
> [...]
    > przegiecie. Czy mam szanse uzyskać w PP zwrot tych 65 zł tytułem
    > niedostarczenia listu poleconego w krótkim terminie?

    Pierwsza sprawa - złóż reklamacje na poczcie.
    Raczej nic nie uzyskasz, ale przynajmniej się dowiesz kto i _kiedy_
    odebrał list polecony.

    Zdarzyło mi się już dwukrotnie że firma do której wysyłałem pismo
    twierdziła że otrzymała je później niż faktycznie dostała (bo np. pocztę
    odbiera jakiś portier w wartowni, a wewnętrzna redystrybucja
    korespondencji zajmie jeszcze kilka dni).

    Co do meritum to 5 dni na list polecony to i tak niezły wynik w obecnym
    czasie i raczej o przegięciu tu nie może być mowy - przegięcie to by
    było gdyby szedł pół roku. Niestety - taki poziom usług. Nigdzie nie
    masz podanego zagwarantowanego czasu. A jeżeli po środku wypadł Ci
    jeszcze weekend, to 3 dni robocze to raczej ekspres niż przegięcie.

  • 3. Data: 2008-09-13 12:08:41
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > W-wy i miałbyć dostarczony do W-wy więc 5 dni na priorytet to totalne

    trzeba bylo jechac osobiscie, byloby szybciej i bylaby gwarancja, ze dotarlo

    Icek

  • 4. Data: 2008-09-13 12:24:42
    Od: NoName <n...@n...pl>

    Czytający Usenet pisze:
> [...]
    > przegiecie. Czy mam szanse uzyskać w PP zwrot tych 65 zł tytułem
    > niedostarczenia listu poleconego w krótkim terminie?

    Przepraszam czy w przypadku listow poleconych nie obowiazuje data
    nadania przeciez to korespondencja urzedowa potwierdzona przez Urzad
    Panstwowy z data przyjecia. Mysle ze istnieja stosowne przepisy, jednym
    slowem LINK4 chcial cie zrobic w bambuko .

  • 5. Data: 2008-09-13 12:26:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    NoName pisze:

> [...]
    > Panstwowy z data przyjecia. Mysle ze istnieja stosowne przepisy, jednym
    > slowem LINK4 chcial cie zrobic w bambuko .

    Nie istnieją w tym przypadku.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-09-13 12:59:22
    Od: NoName <n...@n...pl>

    A Liwiusz pisze:

    > Nie istnieją w tym przypadku.

    A moglbys uzasadnic ?

    Tzn ze jesli np urzad skarbowy uznaje date stempla za date nadania to
    jest to jego widzimisie czy reguluja to sotosowne przepisy ?

  • 7. Data: 2008-09-13 13:07:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    NoName pisze:

    > A moglbys uzasadnic ?
    >
    > Tzn ze jesli np urzad skarbowy uznaje date stempla za date nadania to
    > jest to jego widzimisie czy reguluja to sotosowne przepisy ?

    Ogólne przepisy są takie, że oświadczenie woli jest uznawane za
    dostarczone w dniu odebrania pisma.

    Od tego są wyjątki w określonych przepisach, np. pismo do sądu jest
    wniesione z dniem nadania listu, podobnie do US, czy do prokuratury. Nie
    ma natomiast przepisu mówiącego, że dniem wniesienia pisma do zakładu
    ubezpieczeń jest dzień nadania go na poczcie.

  • 8. Data: 2008-09-13 13:10:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    NoName pisze:

    > Tzn ze jesli np urzad skarbowy uznaje date stempla za date nadania to
    > jest to jego widzimisie czy reguluja to sotosowne przepisy ?

    Ten stosowny przepis w przypadku US jest następujący:

    ustawa ordynacja podatkowa
    art. 12
    § 6. Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało:
    2) nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego albo
    złożone w polskim urzędzie konsularnym,

  • 9. Data: 2008-09-13 13:50:49
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > 2) nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego albo złożone w

    Z tym punktem były ponoć cyrki. Jak ktoś wysłał 31 kwietnia pocztą polską
    zeznanie roczne, które docierało do US np. 10 maja, było OK. Jak zrobił to przy
    pomocy prywatnej poczty Inpostu, termin juz nie był dotrzymany.

    Czy to nie jest zalegalizowana dyskryminacja prywatnych poczt/kurierów? :)

  • 10. Data: 2008-09-13 13:52:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    s...@a...pl pisze:

> [...]
    > dotrzymany.
    >
    > Czy to nie jest zalegalizowana dyskryminacja prywatnych poczt/kurierów? :)

    A czy inpost jest "operatorem publicznym"?