  • 1. Data: 2008-09-12 15:02:40
    Temat: Procedura odebrania prawa jazdy
    Od: Tom <t...@p...onet.pl>

    Chciałem spytać jaka jest procedura odebrania prawa jazdy.
    Mojego ojca złapali jak jechał po alkoholu na rowerze. 0,7 promila Nie
    wiem jak on z policjantami rozmawiał. Ale jego wersja jest taka, że
    dostał wyrok w sądzie 24 godzinnym. Dwa lata odebrania prawo jazdy i 300
    zł grzywny.
    Ale co dla mnie dziwne to prawo jazdy mu oddali. Podobno ma je gdzieś
    zanieść dopiero wtedy gdy przyjdzie do domu jakiś wyrok sądowy. Do tego
    czasu może jeździć.

    Dla mnie to jest dziwne, że mogą prawo jazdy oddać aby pijany dalej
    jeździł.
    Czy taka jest faktycznie procedura odebrania prawa jazdy czy też może
    mój ojciec źle zrozumiał?
    Już jest dwa tygodnie od zdarzenia a nic nie przychodzi.

    Być może powiedzieli mu, że dostaje dwa lata w zawieszeniu a jeżeli
    będzie przez ten czas prowadził samochód pod wpływem to dostanie 3
    miesiące więzienia. A nie jeżeli będzie w ogóle prowadził.

  • 2. Data: 2008-09-12 15:36:12
    Temat: Re: Procedura odebrania prawa jazdy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tom pisze:

    > wiem jak on z policjantami rozmawiał. Ale jego wersja jest taka, że
    > dostał wyrok w sądzie 24 godzinnym. Dwa lata odebrania prawo jazdy i 300
    > zł grzywny.

    Sąd nie odbiera prawa jazdy. Nie odbiera też uprawnień, a już na pewno
    nie zabiera dokumentu.

    Sąd wydaje tylko zakaz kierowania pojazdami.

    > Ale co dla mnie dziwne to prawo jazdy mu oddali. Podobno ma je gdzieś
    > zanieść dopiero wtedy gdy przyjdzie do domu jakiś wyrok sądowy. Do tego
    > czasu może jeździć.

    Wyrok musi być prawomocny.

    > Dla mnie to jest dziwne, że mogą prawo jazdy oddać aby pijany dalej
    > jeździł.

    Patrz wyżej.

    [ciach]

    > Być może powiedzieli mu, że dostaje dwa lata w zawieszeniu a jeżeli
    > będzie przez ten czas prowadził samochód pod wpływem to dostanie 3
    > miesiące więzienia. A nie jeżeli będzie w ogóle prowadził.

    Przeczytaj wyrok.

    Jeśli wnioskował o pisemne uzasadnienie - termin (7 dni) biegnie od
    doręczenia.

    Jeśli był na rozprawie i niczego nie wnioskował - wyrok może być już
    prawomocny i będzie w aktach.

  • 3. Data: 2008-09-13 12:34:55
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Sąd nie odbiera prawa jazdy. Nie odbiera też uprawnień, a już na pewno
    > nie zabiera dokumentu.

    nie widziałeś nigdy postanowienia sądu o zatrzymaniu prawa jazdy?

    KG

  • 4. Data: 2008-09-13 13:55:10
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Tom" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ojciec źle zrozumiał?
    > Już jest dwa tygodnie od zdarzenia a nic nie przychodzi.

    Czekaja, zeby to on przyszedl...
    Wiesz z czym...???

  • 5. Data: 2008-09-13 15:34:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam pisze:

    > nie widziałeś nigdy postanowienia sądu o zatrzymaniu prawa jazdy?

    Nie o to mi chodziło.

    Widziałeś, żeby sędzia na sali sądowej zabierał dokument?

  • 6. Data: 2008-09-14 06:37:37
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Nie o to mi chodziło.