  • 11. Data: 2004-02-23 15:59:06
    Temat: Odp: Ochroniarz i policja - to za to p3aci? (was: Ochroniarz i policja - to za to płaci?)
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    > A niby dlaczego ? Przecież nie ty wzywałeś policję. On sobie wezwał -
    niech
    > płaci. Co innego gdyby coś znależli ;-).

    Dlatego jak się tak głupio facet stawia a nic nie ma (nie ukradł)
    to jest zamknięty w kanciapie do przyjazdu policji . A tej coś
    się dziwnie z przyjazdem nie spieszy i to kilka godzin . Czy o to
    chodziła aby facet zatrzymany mógł dobrze przez kilka godzin
    pooglądać tynk w kanciapie ???
    No chyba że o to właśnie chodziło !!!!!!!!
    Udało się dokonać lustracji tynku !!!
    Brawo!!!

  • 12. Data: 2004-02-23 16:29:51
    Temat: Re: Odp: Ochroniarz i policja - to za to płaci?
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Wstawiasz kit  bo jednak bardzo często kontrolują i łapią złodziei.

    i co z tego, ze to robia? jesli jakas grupa spoleczna cos robi i jesli
    nawet robi to cos bardzo czesto to z tego faktu jeszcze nie wynika, ze
    to co robia jest zgodne z prawem. :) zlodzieje, tez kradna bardzo
    czesto. i co? oznacza to, iz jest to legalne bo robia to czesto?:)
    oj bubu, opanuj sie bo bubujasz bubujasz:) taki ochroniarz moze sobie
    uprzedzac, namawiac, ostrzegac a i tak nie moze zrobic wiecej niz mu
    prawo pozwala. jesli tak bardzo sie boji, ze ktos cos ukradnie to niech
    chodzi za tym kims i go pilnuje. ja zawsze tak mowie i jakos za mna
    nie chodza. wobec tych osilkow trzeba byc stanowczym bo oni raczej
    nie maja w zwyczaju myslec lecz wykonuja bezkrytycznie polecenia
    przelozonych:) nosze w plecaku, dokumenty, potfel i rozne wartosciowe
    przedmioty i nie mam zamiaru ich zostawiac w jakims depozycie, gdzie
    nikt nie gwarantuje, ze nic mi nie zginie.

    pzdr
    m.

  • 13. Data: 2004-02-23 16:59:59
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "bubu" <j...@o...pl> napisał:

    >Wstawiasz kit bo jednak bardzo często kontrolują i łapią złodziei.
    Głupieście bubu ;-)
    Jedno co wiesz, to 'wstawiasz kit'.
    Zamisat tego podaj na podstawie czego (akt prawa) mają uprawnienia do
    takiej kontroli. Tu się pisze o prawie, a nie o twoich opiniach.
    Tobie polecam pl.listserv.plotki

    >Jakich praw , złodzieja ???
    Ślepiście bubu ! Było: ochroniarz nic nie znalazł i był tak miły, aby
    go przeprosić -czytaj ze zrozumieniem tekst ;-P

    >Na nic netykieta .
    Więć EOS z mojej strony - przykro, ale nie reprezentujesz
    odpowiedniego poziomu, aby podejmować dyskusję ;-(

    Artur Golański
    ------------------
    Czasami ludzie potkną się o prawdę. Ale prostują się i idą dalej, jakby nic się nie
    stało.
    (Winston S. Churchill)

  • 14. Data: 2004-02-23 17:00:13
    Temat: Re: Ochroniarz i policja - to za to płaci?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Fortune Teller" <f...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:65ac.00000bd1.403a0e60@newsgate.onet.pl...

    Działania ochroniarza były na pograniczu prawa. Przede wszystkim nie miał
    prawa Cię zatrzymać przy wyjściu. A jeśli już zatrzymał, to w związku z
    podejrzeniem kradzieży i w tym wypadku powinien wezwać policję. Policja ma
    już prawo przejrzeć Twój plecak. To pod warunkiem, że posiada licencje
    pracownika ochrony, bo jak nie (a często markety nie zatrudniają
    ochroniarzy, tylko pracowników kontroli), to ma takie same uprawnienia,
    jak ekspedientka. Czyli w razie podejrzenia ma prawo Cię ująć i przekazać
    policji.

    Co do kosztów, to jedynym kosztem mógł by być mandat dla ochroniarza za
    bezpodstawne wezwanie Policji albo wniosek do sądu o ukaranie. Samo
    bezprawne zatrzymanie i dokonanie przeszukania stanowi przestępstwo USTAWY
    z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia, więc sprawa dla niego
    gardłowa. Ale takie rzeczy są bardzo trudne do udowodnienia procesowego,
    bo ochroniarz będzie zeznawał, że zachowywałeś się podejrzanie, że coś tam
    chowałeś i dla tego się Tobą zainteresował. W praktyce ustalenie stanu
    faktycznego nie jest często możliwe i ten zarzut upada.
    Zresztą jak rozumiem Ty sam im jednak to pokazałeś, więc przestępstwa nie
    popełnili.

    Z tego powodu w marketach stosuje się te bramki, które piszczą. Jak
    zapiszczy, to stanowi to podstawę do zatrzymania danego klienta, ale jeśli
    nie chce on dobrowolnie pokazać zawartości kieszeni czy plecaka, to i w
    tym wypadku jedyne co mogą zrobić ochroniarze, to wezwać policję. Ale w
    takim wypadku już nikt nie będzie zarzucał ochroniarzowi przekroczenia
    uprawnień, czy bezpodstawnego wezwania policji. Jednym ze sposobów na
    skontrolowanie osoby, która jest podejrzana jest sprowokowanie właczenia
    się takiej bramki. niektórzy ochroniarze tak robią. Jest to przekroczenie,
    ale w zasadzie przy odrobinie sprytu nie do udowodnienia.

    Dla porządku zakres uprawnienia pracowników ochrony zawiera art. 36
    powołanej przeze mnie wyżej ustawy. Nie zawiera on prawa do przeszukania
    ani żadnego innego jego surogatu.

  • 15. Data: 2004-02-23 17:18:15
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    bubu napisał/a:
    >Nie da rady .Taki mam program i już . Nie da się zmienić ustawień .
    >a nowszy program mi nie jest potrzebny . Na nic netykieta .
    PLONK za głupotę.

  • 16. Data: 2004-02-23 18:37:13
    Temat: Odp: Ochroniarz i policja - to za to płaci?
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    > Politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki.
    > W Polsce wszyscy znają się na prawie, medycynie i informatyce.
    Widać zadufany ciemniaku ,że jesteś nie tylko politycznie
    nieociosany ale i kulturalnie nieoskrobany . Masz o sobie bezpodstawnie
    wysokie mniemanie . Nie musisz wyliczać jakie kursy pobierałeś
    bo słoma z butów ci wylazła co widać przez komputer.

  • 17. Data: 2004-02-23 18:44:31
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    > Prawa swobodnego poruszania sie po sklepie bez nieuzasadnionych
    podejrzen.

    Wielki brat przy pomocy kamer patrzy .
    A jeśli są uzasadnione ????????

    > To jeszcze nadal nie jest panstwo policyjne, gdzie domniemanie winnosci
    > obowiazuje.

    Złodzieje nie muszą przebywać w sklepie gdzie im się patrzy na ręce !!!!

  • 18. Data: 2004-02-23 19:09:20
    Temat: Odp: Odp: Ochroniarz i policja - to za to płaci?
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Użytkownik Artur Golanski <A...@w...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:6...@4...com..
    .

    > Głupieście bubu ;-)
    > Artur Golański

    A gdzie się taki jak ty ciemniak ulągł???
    Pamiętaj głupku, że jak będziesz kradł w hipermarkecie to będziesz
    obserwowany a jak cię fajfusie złapią to masz szanse pooglądać tynki
    kanciapy do czasu przyjazdu policji .
    Bez pozdrowień głąbie .

  • 19. Data: 2004-02-23 19:47:43
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "bubu" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A gdzie się taki jak ty ciemniak ulągł???

    W Nowym Sączu
    Nażryj się jodu to ci może przejdzie. Brak jodu w górach powoduje podobno
    wzmozone napiecie nerwowe i napady paranoidalne.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 20. Data: 2004-02-23 19:54:35
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    > Z tego powodu w marketach stosuje się te bramki, które piszczą.

    Tylko, że w hipermarkecie jest tak naprawdę mało produktów zabezpieczonych
    przed wyniesieniem. Głównie te droższe. Reszta masówki jest po prostu
    niezaktywowana, albo jest niemozliwa do zabezpieczenia (tanie produkty nie
    maja np. kodu paskowego umożliwiającego zaktywowanie zabezpieczenia).
    Przez bramke nie wyniesiesz płyty DVD czy ciuch, ale makaron jak
    najbardziej.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, ještě nikdy nebylo, aby jaksi