  • 1. Data: 2004-02-23 14:34:08
    Temat: Carrefour- co innego na cenie a co innego potem przy podpisaniu gwarancji...
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Mielismy z kolega taka przygode w warszawskim Carrefourze przy Wilenskiej.
    Otoz kupowal moj znajomy komputer. Ja bylem jako doradzca. Po zakupie
    komputera- przy wbijaniu pieczatki sklepu i podpisu na gwarancji okazalo
    sie, ze jest ona na 1 rok a nie na 2 lata jak bylo napisane na cenie
    wiszacej przy komputerze. Zwrocilem sprzedawcy na to uwage. To zaczal sie
    tlumaczyc, ze pewnie byl blad na cenie. To ja na to, ze skoro byl blad to
    teraz maja obowiazek dac 2 laat gwarancjigdyz to co jest na cenie jest
    wiazace. Na to oni, ze nie moge bo oni maja te gwarancje od Optimusa i oni
    tylko posrednicza i co najwyzej mozemy sobei do Optimusa dzwonic i tam
    przedluzyc umowe- tylko, ze za przedluzenie sie placi. No to narobilismy
    zamieszania, wezwalismy kierownika itd. Na koniec zazadalismy, zeby nam
    napisali oswiawdczenie, ze pomimo, z na cenie bylo 2 lata gwarancji moga dac
    tylko rok, gdyz nie maja prawa przedluzyc gwarancji jaka zalacza optimus.
    Nie chcieli podpisac oswiadczenia. Kolega, zostawil swoj numer telefonu i
    kazal sie skontaktowac w ciagu kilku dni i wyjasnic sprawe. Tzn , zeby
    carrefour ostatecznie potweirdzil, ze nie moga nic zrobic i co tu duzo mowic
    olewaja nas. Tak tez zrobili. Po 2ch dniach zadzwonil jakis koles od nich i
    stweirdzil, ze nic nie zrobia. Co Wy na to? Gdzie mozna to zglosic?
    Najgorsze w tym wszystkim jest to , ze nawet nie probowali zalagodzic
    sytuacji. Na ich miejscu zparoponowalbym kupujacemu jakis dodatek i nie
    byloby pewnie problemu. Przeciez prawo ewidentnie stoi po stronie kupujacego
    w tym przypadku.

  • 2. Data: 2004-02-23 16:20:20
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Miałeś wybór . Mogłeś nie brać towaru i natychmiast odebrać forsę .
    Wyszła rozbieżność przy kupnie . Chciałeś wymusić zobowiązanie gwarancyjne
    to cię olali.

  • 3. Data: 2004-02-23 17:35:08
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Piwek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tlumaczyc, ze pewnie byl blad na cenie. To ja na to, ze skoro byl blad to
    > teraz maja obowiazek dac 2 laat gwarancjigdyz to co jest na cenie jest

    CENA jest wiążąca wg KC. Ale nie gwarancja. Zadzwonili ci, ale nie wiesz w
    którym kościele.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 4. Data: 2004-02-23 18:45:44
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Tzn. jesli mam napisane na cenie, ze za 2500 zl mam P4 3 GHZ a potem mi daja
    P3 2GHZ tez za 2500 zl to wszystko jest ok? Przeciez w ten sposob ten
    przepis jest bez sensu bo jakby sie przy kompie P4 3GHZ machneli i napisali
    zamiast 2500 zl 1700 zl to potem mogliby przyniesc P3 2GHZ i poweidziec, ze
    to ten z tej ceny tylko nie cena byla pomylka tylko sprzet...sic!

  • 5. Data: 2004-02-23 18:46:15
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Zaplata poszla karta kredytowa, odebranie forsy nie byloby tak
    natychmiastowe i bezproblemowe.

  • 6. Data: 2004-02-23 18:57:48
    Od: "pestifer" <p...@C...fm>

    > Zaplata poszla karta kredytowa, odebranie forsy nie byloby tak
    > natychmiastowe i bezproblemowe.

    dlaczego?

  • 7. Data: 2004-02-23 19:35:29
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    1. nie tnij całości wątku razem z nagłówkiem i cytatem do którego się
    odnosisz
    2. ja wypowiadałem się nt. parametrów gwarancji a nie cech komputera - czyli
    de facto niezgodności towaru z ofertą

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 8. Data: 2004-02-23 20:32:33
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    SQLwysyn wrote:
    > CENA jest wiążąca wg KC. Ale nie gwarancja.

    Nie uważasz, że sklep złożył określona ofertę?

    KG

  • 9. Data: 2004-02-23 20:50:14
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    No ja sie nei znam, ale w Leclercu czekalem kilka dni...

  • 10. Data: 2004-02-23 20:52:27
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > 2. ja wypowiadałem się nt. parametrów gwarancji a nie cech komputera -
    czyli
    > de facto niezgodności towaru z ofertą

    Moim zdaniem gwarancja jest jedna z cech kupowanego sprzetu. No ale moge sie
    mylic. Uznalem, ze inna gwarancja jest wlasnie niezgodnoscia towaru z
    oferta. Jesli jest inaczej i gwarancje sie inaczej traktuje to faktycznie
    nie mielismy racji.