  • 1. Data: 2017-09-20 20:44:39
    Temat: Obrona konieczna - nowe łagodniejsze przepisy
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Coś w TV obiło mi się o uszy, że ma być nowa regulacja dotycząca obrony.

    Przekroczenie obrony koniecznej ma być z automatu umarzane.

    Mi się podoba...

    --
    MN

  • 2. Data: 2017-09-20 21:19:11
    Temat: Re: Obrona konieczna - nowe łagodniejsze przepisy
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Marcin N <m...@o...pl> pisze:
    > Coś w TV obiło mi się o uszy, że ma być nowa regulacja dotycząca obrony.
    >
    > Przekroczenie obrony koniecznej ma być z automatu umarzane.
    >
    > Mi się podoba...

    Podasz jak to zostało obleczone w prawne normy? AFAIR zmiana ma
    dotyczyć _niektórych_ przypadków i nie być bezkarnością całkiem bez
    ograniczeń.

    Od (czysto) politycznej _propagandy_ jest news:pl.soc.polityka

    "Dobrymi chęciami droga do piekła jest wybrukowana".
    Ja nie chwalę dnia przed zachodem słońca bo świt _jest_ ładny.

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2017-09-21 00:34:41
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Tak, oczywiście: przez najbliższe dwa lata Liwiusz będzie udowadniał, że dotyczy
    obrony w nieruchomości posiadanej, a nie w bedącej własnością...

    -----

  • 4. Data: 2017-09-21 00:36:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-21 o 00:34, ąćęłńóśźż pisze:
    > Tak, oczywiście: przez najbliższe dwa lata Liwiusz będzie udowadniał, że dotyczy
    obrony w nieruchomości posiadanej, a nie w bedącej własnością...

    No trudno, aby do ochrona miru domowego nie przysługiwała komuś, bo
    wynajął, a nie kupił.

    Ale ja się już nie mieszam w to, co tam sobie babinki z Podkarpacia
    chcą, aby Ącki im w pismach do Wysokiego Sądu pisał.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2017-09-21 09:02:48
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-20 o 20:44, Marcin N pisze:

    > Przekroczenie obrony koniecznej ma być z automatu umarzane.

    Nie bardzo rozumiem: jeśli przekraczanie ma być umarzane, tzn. że jest
    jakiś zakaz bez konsekwencji (nie wolno ci przekraczać obrony konieczne
    ale jak to zrobisz, to będziesz niewinny). To po co ograniczenie obrony
    koniecznej?
    Druga kwestia: umarzanie to zakres władzy sądowniczej. Czy teraz
    sędziowie dostali wytyczne (od kogo? od władzy wykonawczej?) by w
    przypadku naruszenia prawa (przekroczenie obrony koniecznej) kierować
    się owymi wytycznymi niż kodeksem?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 6. Data: 2017-09-21 10:49:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >Tak, oczywiście: przez najbliższe dwa lata Liwiusz będzie udowadniał,
    >że dotyczy obrony w nieruchomości posiadanej, a nie w bedącej
    >własnością...

    Jak wlamywacz wejdzie do "twojego" mieszkania, ktore wynajmujesz, to
    czemu mialoby to stanowic roznice.

    A potem sie okaze, ze "włamywacz" to własciciel :-)

    J.

  • 7. Data: 2017-09-21 11:21:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-20 o 20:44, Marcin N pisze:
    > Przekroczenie obrony koniecznej ma być z automatu umarzane.

    To zdanie jest ze sobą wewnętrznie sprzeczne z wielu powodów.

    Oprócz tego, co już pisano (jeśli jakiś zakres przekroczeń będzie z
    automatu umarzany, to znaczy że przestanie to być przekroczeniem), to
    nie wiem też co to miałoby znaczyć "automatycznie umarzany"- przecież
    jakaś ocena sądu, czy zakres przekroczenia nadaje się do umorzenia, musi
    być, co wyklucza automatyzm.

    Bo przecież nie chodzi o to, że kogoś zabijemy, powiemy że to obrona
    konieczna, i automatycznie nam umorzą.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2017-09-21 12:00:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Coś w TV obiło mi się o uszy, że ma być nowa regulacja dotycząca
    > obrony.
    >
    > Przekroczenie obrony koniecznej ma być z automatu umarzane.
    >
    > Mi się podoba...

    Boje sie ze teraz to pójdzie tak:
    - skoro mam prawo się bronić to trzeba kupić broń
    - jak juz mam broń to wypada się bronić.

    I za nascie lat bedziemy mieli tak ze obron bedzie mało, za to wypadków
    smiertelnych z bronią kilkaset rocznie albo i wiecej.

    Obym się mylił... :(

    Czy obecnie, pomijajac kilka pojedynczych przypadków, z obroną konieczna
    i przepisami z nią zwiazanymi był problem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 9. Data: 2017-09-21 12:02:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-21 o 12:00, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > I za nascie lat bedziemy mieli tak ze obron bedzie mało, za to wypadków
    > smiertelnych z bronią kilkaset rocznie albo i wiecej.

    Nie bądź pesymistą.
    To, że ludzie będą mieli środki do obrony, to bardzo dobrze.

    A wyobraź sobie, jak wzrośnie uprzejmość na ulicach. Normalnie
    przedwojenna kindersztuba i ąę, bo nikt nie zaryzykuje niepotrzebnych
    pyskówek. I to byłaby chyba największa korzyść z posiadania broni.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2017-09-21 12:15:17
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-21 o 12:00, Budzik pisze:

    > I za nascie lat bedziemy mieli tak ze obron bedzie mało, za to wypadków
    > smiertelnych z bronią kilkaset rocznie albo i wiecej.

    Chyba nie będzie tak źle. Prawo (ustawodawstwo) żyje. Jeśli prawo jest
    zbyt liberalne, to przykręca się śrubę. Jeśli prawo jest zbyt
    restrykcyjne, to się liberalizuje. Tu istotne jest, czy w obecnym stanie
    prawnym (plus stosowanie prawa przez państwo) pokrzywdzonymi są częściej
    ofiary napadów czy raczej niedoszli napastnicy.

    > Czy obecnie, pomijajac kilka pojedynczych przypadków, z obroną konieczna
    > i przepisami z nią zwiazanymi był problem?

    I to pytanie jest podstawą do dyskusji.

    Pozdrawiam,
    Wojtek