  • 1. Data: 2017-09-14 17:46:44
    Temat: Klauzula sumienia
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Jak się ma tzw. klauzula sumienia lekarzy do art. 138 Kodeksu wykroczeń:
    ,,Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, żąda i pobiera za
    świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez
    uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany,
    podlega karze grzywny"?
    Mamy uważać że jak nie lubię np. kobiet i odmówię świadczenia
    (przerwanie ciąży) a jestem lekarzem to mi wolno a jak jestem np.
    przedsiębiorcą i odmówię zatrudnienia kobiety (bo przerwała ciążę) to mi
    nie wolno?

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2017-09-14 18:14:10
    Temat: Re: Klauzula sumienia [aborcja/mordowanie nienarodzonych]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:
> [...]
    > (przerwanie ciąży) a jestem lekarzem to mi wolno a jak jestem np.
    > przedsiębiorcą i odmówię zatrudnienia kobiety (bo przerwała ciążę) to mi

    Lekarze mają prawną podkładkę? Mają.

    _Prawo_ nie uznaje usunięcia ciąży za (całkowicie) równoważne *morderstwu*.
    Niektórzy ludzie/lekarze uznają. Ja wolę "klauzule sumienia" od
    wszystkich lekarzy "wykonujących rozkazy bez oporów" na miarę dr Mengele.

    W Polsce dokonuje się niewiele (~200 rocznie?) _legalnych_ aborcji.
    To za mało by klauzula sumienia stanowiła znaczący problem bez bardzo
    dobrze zorganizowanego bojkotu aborcji albo gównianej organizacji służby
    zdrowia. Szczególnie przy interpretacji że prawo do klauzuli sumienia
    ma pojedynczy lekarz ale nie (cała) placówka, oraz że lekarz ma odesłać
    do lekarza "bez oporów z podkładką klauzuli sumienia".

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2017-09-14 20:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A. Filip a...@b...pl ...

> [...]
    > To za mało by klauzula sumienia stanowiła znaczący problem bez bardzo
    > dobrze zorganizowanego bojkotu aborcji albo gównianej organizacji służby

    To chyba oznacza tylko tyle ze nie mamy pojecia ile tak naprawde odbywa sie
    aborcji...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 4. Data: 2017-09-14 20:09:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Sep 2017 18:14:10 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Lekarze mają prawną podkładkę? Mają.

    No mają, ale czy nie stoi ona w niejakiej sprzeczności do wspomnianego
    art. 138 K.W? Niedostrzeżona kolizja przepisów?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2017-09-14 20:32:06
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
    > Użytkownik A. Filip a...@b...pl ...

    > To chyba oznacza tylko tyle ze nie mamy pojecia ile tak naprawde odbywa sie
    > aborcji...

    Ktoś się skarży na klauzulę sumienia w przypadku _nielegalnych_ aborcji?
    Kiedy ostatnio była jakaś "wielka akcja" wyłapywania podziemia aborcyjnego?
    Prawo w okolicach tego tematu jest takie że _praktyczne_ jego stosowanie i
    znaczenie *bardzo* zależy od "politycznej woli".

    "Jak się gówno ruszy to śmierdzi". Tak jak jest nie jest za dobrze ale
    jak się ruszy bez gotowości do "przecierpienia do końca" to będzie gorzej.
    *TY* masz taką gotowość?

    Aborcje to jest "temat który dzieli *bardzo* ". Trzeba go wyciągać
    "raz na paręnaście last", przewalać wtedy *bardzo dokładnie* i
    zagrzebywać na kolejne kilkanaście lat. Wygląda na to że PiS tak ten
    temat wyciągnie do końca tej kadencji Sejmu projektem ograniczenia
    (niewielkiego) zakresu legalnych aborcji. Jak im się uda to jest IMHO
    duża szansa że tak przegną wahadło w jedną stronę że za parę/paręnaście
    lat odbije w drugą.

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2017-09-14 20:46:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > No mają, ale czy nie stoi ona w niejakiej sprzeczności do wspomnianego
    > art. 138 K.W? Niedostrzeżona kolizja przepisów?

    Nie.
    Twierdzą ze dla katolika zdanie księdza jest już "uzasadnioną
    przyczyną".

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2017-09-14 21:00:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

    >No mają, ale czy nie stoi ona w niejakiej sprzeczności do
    >wspomnianego
    >art. 138 K.W? Niedostrzeżona kolizja przepisów?

    No nie, bo tam jest "bez uzasadnionej przyczyny", a uzasadnienie maja
    bardzo mocne - zabojstwo.
    A ty to bedziesz stosujacy dyskryminacje, to nie jest uzasadnienie, to
    jest karalne :-P

    No chyba, ze sie podeprzesz, iz zabojczyni zatrudniac nie chcesz, ale
    to mi
    -nadal smierdzi dyskryminacja,
    -skoro legalnie usunela, to widac miala dopuszczalne powody ... no
    tak, ale tu juz sie klauzula sumienia rodzi - dla jednych dopuszczalne
    powody, dla innych ciagle jeszcze zabojstwo :-)

    J.

  • 8. Data: 2017-09-15 19:06:04
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-09-14 o 18:14, A. Filip pisze:
    > _Prawo_ nie uznaje usunięcia ciąży za (całkowicie) równoważne *morderstwu*.
    > Niektórzy ludzie/lekarze uznają. Ja wolę "klauzule sumienia" od
    > wszystkich lekarzy "wykonujących rozkazy bez oporów" na miarę dr Mengele.

    jeśli Chazan ma takie poglądy, to wg własnej oceny samego siebie jest
    gorszy od Trynkiewicza. Dokonał setek "morderstw".

    --
    @foe_pl

  • 9. Data: 2017-09-15 19:07:34
    Temat: Re: Klauzula sumienia
    Od: the_foe <t...@c...pl>

> [...]
    > (przerwanie ciąży) a jestem lekarzem to mi wolno a jak jestem np.
    > przedsiębiorcą i odmówię zatrudnienia kobiety (bo przerwała ciążę) to mi

    to jest usankcjonowane przez TK, choć mnie to dziwi, bo przecież raczej
    nie da się zostać ginekologiem bez dokonania "morderstwa" aborcji. A
    skoro raz już to zrobił to jaka klauzala sumienia?

    --
    @foe_pl

  • 10. Data: 2017-09-15 22:56:12
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 15.09.2017 o 19:07, the_foe pisze:
    /../
    > to jest usankcjonowane przez TK, choć mnie to dziwi, bo przecież raczej
    > nie da się zostać ginekologiem bez dokonania "morderstwa" aborcji. A
    > skoro raz już to zrobił to jaka klauzala sumienia?

    Ta?