  • 91. Data: 2017-09-24 16:49:56
    Temat: Re: Obrona konieczna - nowe łagodniejsze przepisy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > To masz problem, bo cukrzyca skraca nam życie bardziej niż wypadki
    > samochodowe. Zaczynaj szczekać za zabranianiem.

    Z cukrzyca jest jednak ten plus ze kazdy szkodzi tylko sobie.
    Przykładowo ja byłbym za absolutna wolnoscia w kontekscie przestrzegania
    badz nie przepisów drgowych badz posiadania broni gdyby ewentualny brak
    wyobrazni, wiedzy, umiejetnosci etc rzutował tylko i wyłącznie na zdrowie
    i zycie tego kto tegoz samochodu badz broni nieostroznie uzywa.

    Bo widzisz, ja sie nie boje, ze ktos sobie kupi bron i sie postrzeli w
    domu, ja sie boje tego, ze jeden z drugim wariatem np. przy okazji
    jakiejs kłotni albo po prostu zabawy postrzeli mnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 92. Data: 2017-09-24 17:49:42
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-24 o 16:49, Budzik pisze:
> [...]
    > domu, ja sie boje tego, ze jeden z drugim wariatem np. przy okazji
    > jakiejs kłotni albo po prostu zabawy postrzeli mnie.

    Żaden wariat nie otrzyma pozwolenia na broń.

    --
    animka

  • 93. Data: 2017-09-24 18:08:44
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

    > Żaden wariat nie otrzyma pozwolenia na broń.

    ?

    Mówimy o masowym posiadaniu broni. Przy takiej liczbie błędy są
    nieuniknione nawet jak są _bardzo_ rzadkie choćby pozwolenie dostał
    trochę wariat a potem mu się jeszcze pogorszyło.

    Są dwa sposoby patrzenia na "sprawę Breivika" (70+ zabójstw):
    a) wariat/psychopata dostał legalną broń => nie dawać broni (wariatom)
    b) nikt nie miał broni by powstrzymać wariata z bronią zanim dzielna
    policja w końcu raczyła dojechać

    Zakaz posiadania broni to promowania postawy bądź jak bezbronna
    owca/baran licząca _tylko_ na obronę innych i wierz że się nigdy
    nie zawiedziesz. Taka "religia bezbronności".

    --
    A. Filip

  • 94. Data: 2017-09-24 18:36:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-09-24 o 18:08, A. Filip pisze:
> [...]
    > owca/baran licząca_tylko_ na obronę innych i wierz że się nigdy
    > nie zawiedziesz. Taka "religia bezbronności".

    Nie można zapominać, że w niecnych zamiarach wcale nie trzeba posiadać
    broni LEGALNIE. Więc to żaden argument. Brak łatwego dostępu do broni
    utrudnia właśnie obronę przed takimi, którzy broń i tak jakoś zdobędą,
    żeby mi zrobić krzywdę.

    --
    MN

  • 95. Data: 2017-09-24 19:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A. Filip a...@b...pl ...

> [...]
    > a) wariat/psychopata dostał legalną broń => nie dawać broni (wariatom)
    > b) nikt nie miał broni by powstrzymać wariata z bronią zanim dzielna

    Jest jeszcze podejscie c:
    bron sama w sobie jest tak niebezpieczna ze ludzie ktorzy nie maja z nią
    doswaidczenia, umiejetnosci i majacy uzyc jej w jakis wyjątkowych
    przypadkach beda powodowac wiecej niebezpieczenstwa niz korzysci.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 96. Data: 2017-09-24 19:00:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Animka a...@t...wp.pl ...

    > Żaden wariat nie otrzyma pozwolenia na broń.

    Skoro ty tak twierdzisz to teraz obawiam się juz podwójnie.
    Ale: reczysz głową?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 97. Data: 2017-09-25 01:04:18
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > owca/baran licząca _tylko_ na obronę innych i wierz że się nigdy
    > nie zawiedziesz. Taka "religia bezbronności".

    Masz rację, ale mnie chodziło o to, że człowiek psychicznie chory nie
    otrzyma w Polsce pozwolenia na broń.
    Nie wiem jak jest w państwie Brevika. Jak się ma pieniądze to broń można
    sobie nielegalnie skombinować.

    --
    animka

  • 98. Data: 2017-09-25 01:13:43
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-24 o 19:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Animka a...@t...wp.pl ...

    > Skoro ty tak twierdzisz to teraz obawiam się juz podwójnie.
    > Ale: reczysz głową?

    Nie ręczę, ale u NAS takie przepisy były i są chyba nadal.

    --
    animka

  • 99. Data: 2017-09-25 12:02:25
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    "Co roku w Stanach Zjednoczonych na skutek użycia broni ginie 1300 dzieci,
    a poważne rany odnosi około 5,8 tysiąca - wynika z rządowego badania
    opublikowanego w czasopiśmie naukowym "Pediatrics" Amerykańskiej Akademii
    Pediatrycznej. (http://www.tvn24.pl)"
    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/usa-co-ro
    ku-w-wyniku-uzycia-broni-ginie-1300-dzieci,750319.ht
    ml

    - Od 1970 r. w USA od strzałów z broni palnej zginęło 1,5 miliona
    Amerykanów
    - W ostatnich 45 latach broń palna zabiła więcej Amerykanów niż wszystkie
    wojny
    https://wiadomosci.wp.pl/1-5-miliona-zabitych-i-lzy-
    prezydenta-usa-ograniczaja-dostep-do-broni-palnej-60
    27689483031681a

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Ludzie stanu dziewiczego otrzymają sto procent nagrody w niebiesiech,
    owdowiali sześćdziesiąt procent, a żonaci trzydzieści procent."
    św. Tomasz z Akwinu

  • 100. Data: 2017-09-25 12:20:17
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:
> [...]
    > wojny
    > https://wiadomosci.wp.pl/1-5-miliona-zabitych-i-lzy-
    prezydenta-usa-ograniczaja-dostep-do-broni-palnej-60

    Czy kanclerz trzeciej rzeszy niemieckiej Adolf H. by się rwał do koszmaru
    okupowania Polski ze 120 sztukami (cywilnej) broni na 100 mieszkańców?
    Ile milionów obywateli Polski dzięki temu łatwiej było Niemcom wymordować?

    *Bilans* nie jest jednostronny z Polskiej perspektywy.

    --
    A. Filip