  • 1. Data: 2017-09-17 20:49:40
    Temat: GWARANCJA. Krótsza czy dłuższa?
    Od: Majka <k...@g...com>

    Witam,
    Posłużę się przykładem:

    1. Kupuje buty. Za 100 zł, oba buty razem.
    Mają 12 mcy gwarancji, cokolwiek to oznacza w przypadku obuwia.
    Buty reklamuję po np. 6 miesiącach, maja wadę.
    Producent i sklep nie naprawiają obuwia, tylko proponują:

    2.a) Wymiana obuwia na nowe,
    lub
    2.b) zakup droższych butów, np. za 200 zł, dopłacam różnicę 100 zł.

    Jak biegnie dalej gwarancja w przypadkach 2.a i 2.b dla tych nowych butów?
    Czy jest to okres tylko 6 kolejnych miesięcy?
    Czy też jest to pełen okres nowych, kolejnych 12 miesięcy?

    Majka

  • 2. Data: 2017-09-17 20:55:42
    Temat: Re: GWARANCJA. Krótsza czy dłuższa?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-17 o 20:49, Majka pisze:

    > Jak biegnie dalej gwarancja

    To zależy od warunków gwarancji.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2017-09-17 21:17:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-09-17 o 20:49, Majka pisze:

    > Czy jest to okres tylko 6 kolejnych miesięcy?
    > Czy też jest to pełen okres nowych, kolejnych 12 miesięcy?

    Jak celnie Liwiusz już tu zauważył, to kwestia umowy, ale jet jeszcze
    jeden aspekt. Jeśli jesteś konsumentem,to poza gwarancją są jeszcze
    uprawnieni z tytułu niezgodności towaru z umową. Te na pewno ą już
    liczone od zakupu, toteż biorąc pod uwagę, że poprzednie buty nie
    rozleciały bezpieczniej byłoby wybrać te nieco droższe, bo to będzie
    zakup, więc termin biegnie na nowo.

  • 4. Data: 2017-09-17 21:52:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > liczone od zakupu, toteż biorąc pod uwagę, że poprzednie buty nie
    > rozleciały bezpieczniej byłoby wybrać te nieco droższe, bo to będzie

    Cytując Gotfryda (nota bene - co z nim?) - grupowicz otrzymuje odpowiedź
    na takie pytanie, jakie zadał.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2017-09-18 09:11:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 września 2017 20:49:42 UTC+2 użytkownik Majka napisał:
> [...]
    > Czy jest to okres tylko 6 kolejnych miesięcy?
    > Czy też jest to pełen okres nowych, kolejnych 12 miesięcy?

    Wielokrotnie wymieniałem różne towary(począwszy od butów, rowery, laptopy)najczęściej
    w ramach rękojmi/niezgodności z umową a le czasami w ramach gwarancji.
    Zawsze termin biegł od nowa

    Co do gwarancji:
    (art. 581 k.c.),

    "Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu
    z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw
    rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia
    rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część
    rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego
    wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej
    korzystać.
    "

  • 6. Data: 2017-09-18 09:12:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 września 2017 20:55:45 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > To zależy od warunków gwarancji.
    A art. 581 k.c.?

  • 7. Data: 2017-09-18 09:18:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 września 2017 21:17:50 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Jak celnie Liwiusz już tu zauważył, to kwestia umowy, ale jet jeszcze
    > jeden aspekt. Jeśli jesteś konsumentem,to poza gwarancją są jeszcze
    > uprawnieni z tytułu niezgodności towaru z umową.

    Czegoś takiego jak niezgodność z umową już nie ma. Teraz to jest rękojmia

    > Te na pewno ą już liczone od zakupu, toteż biorąc pod uwagę, że >poprzednie buty
    nie rozleciały bezpieczniej byłoby wybrać te >nieco droższe,

    100% droższe to "nieco droższe";))

    >bo to będzie zakup, więc termin biegnie na nowo.

    I tak będzie biegł od nowa

  • 8. Data: 2017-09-18 09:32:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-18 o 09:12, Kris pisze:

    > A art. 581 k.c.?

    Za czasów poprzednich przepisów konsumenckich, w tej ustawie
    o_bardzo_długiej_nazwie był szereg przepisów wyłączających kc wobec
    konsumentów, między innymi kodeksowe zapisy o gwarancji. Nie
    analizowałem jak to jest w tej chwili.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2017-09-18 12:37:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >o_bardzo_długiej_nazwie był szereg przepisów wyłączających kc wobec
    >konsumentów, między innymi kodeksowe zapisy o gwarancji. Nie

    gwarancji czy rekojmii ?

    >analizowałem jak to jest w tej chwili.

    O ile pamietam, to lista sie zmniejszyla, a zapisy wpisano do KC.
    Trzeba by sprawdzic.

    Przy czym, jesli nie minelo pol roku ... moze jednak lepiej skorzystac
    z uprawnien konsumenckich, o ile nie jest za pozno.

    J.

  • 10. Data: 2017-09-18 12:42:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-18 o 12:37, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > gwarancji czy rekojmii ?

    I tego, i tego (rękojmi!)

    --
    Liwiusz