  • 101. Data: 2013-02-23 12:35:35
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Nikt nie oskarża gościa, że zainstalował lajnyksa i pozbawił ms dochodu
    > za windowsa, ale że zainstalował windowsa i nie uiścił opłaty,
    > naruszając tym KK

    W którym miejscu?

    > oraz prawa producenta.

    Zdaje się omawialiśmy przypadek, kiedy jedyne naruszenie to złamanie
    umowy cywilno-prawnej, do czego policja zasadniczo nic nie ma.

    Czy może coś podryfowało?

  • 102. Data: 2013-02-23 12:38:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.02.2013 13:34, news pisze:

    > Żeby tak było to musieli by je odpowiednio zabezpieczyć, a tego nie
    > zrobili, więc o co bijesz pianę?

    Zabezpieczenie nie musi być legalne żeby było odpowiednie.

    > I ktoś ukradł im pudełeczka które sprzedają?
    > Pytam się: od kiedy spółka zoo jest właścicielem produktów microsoftu?

    Od kiedy jest przedstawicielem na Polskę.

    Tak na marginesie: czy twoje windows jest w pełni udokumentowane? I
    wszystkie inne posiadane przez ciebie programy?

  • 103. Data: 2013-02-23 14:11:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-23 12:38, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Od kiedy jest przedstawicielem na Polskę.

    To nie jest odpowiedź zgodna z prawdą.
    Są tylko prawnym przedstawicielem firmy Microsoft USA czy jak
    się tam oficjalnie teraz nazywają. Właścicielem ich produktów
    nie są.

    Pozdrawiam

  • 104. Data: 2013-02-23 17:59:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.02.2013 12:35, Andrzej Lawa pisze:

    > W którym miejscu?

    W cytowanym.

    > Zdaje się omawialiśmy przypadek, kiedy jedyne naruszenie to złamanie
    > umowy cywilno-prawnej, do czego policja zasadniczo nic nie ma.

    Nie, posiadanie pirackiego Windowsa narusza jeszcze KK. Dyskusja była
    tylko czy na pewno, ale Liwiusz potwierdził, że orzecznictwo jest na Tak.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 105. Data: 2013-02-23 20:28:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Nie, posiadanie pirackiego Windowsa narusza jeszcze KK. Dyskusja była
    > tylko czy na pewno, ale Liwiusz potwierdził, że orzecznictwo jest na Tak.

    Ale on pisał o windowsie nielegalnie zdobytym, a oprogramowaniu zdobytym
    legalnie tylko potem używanym niezgodnie z cywilnoprawną umową zwaną
    licencją.

  • 106. Data: 2013-02-23 21:19:29
    Temat: [OT] darmowe wzbogacenie się ?
    Od: z <z...@u...pl>

    Tak przy potencjalnych stratach, osiągniętych korzyści, nasunęła mi się
    sytuacja z programu "Uwaga pirat" w TVN Turbo.
    Oficjalnie wizerunek zatrzymanego kierowcy jest zamazany, głos zmieniony
    itd... (chociaż co do wizerunku to są opinie że to coś więcej) Ale
    pomijając :-)
    Nikt o zgodę nie pyta i gaży nie płaci.
    Stacja TVN potencjalnie wzbogaciła się przez "wystąpienie" kierowcy w
    programie. Program jest atrakcyjniejszy, więcej ludzi ogląda, więcej na
    reklamach zarabia.
    Idąc podobnym rozumowaniem co w przypadku wzbogacenia się pryszczatego
    małolata co sobie windę zainstalował, TVN powinna płacić kierowcom,
    odprowadzać od tego podatki itd... :-)
    Osiągnęła nielegalnie korzyści majątkowe czy nie? :-)

  • 107. Data: 2013-02-23 21:30:14
    Od: z <z...@u...pl>

    > Mówimy o naruszeniu prawa. Zarówno KK jak i praw właściciela praw
    > majątkowych do danego oprogramowania. Amen.

    Potocznie zawsze naruszenie prawa jest powiązane z poniesionymi
    stratami. Czasem się słyszy że naruszono prawo ponieważ narażono na
    straty a to dwie zupełnie różne rzeczy.
    Można przecież narazić na straty nie łamiąc prawa, licencji, umowy.
    Można złamać prawo ale z tego powodu nie da się dowieść że automatycznie
    narażono na straty.

    > Nikt nie oskarża gościa, że zainstalował lajnyksa i pozbawił ms dochodu
    > za windowsa, ale że zainstalował windowsa i nie uiścił opłaty,
    > naruszając tym KK oraz prawa producenta.

    Tyle i tylko tyle. I chciałbym żeby mądre głowy nie dodawały do tego
    automatycznie strat jakie potencjalnie poniósł MS bo tego nie da się
    udowodnić. I kropka.

  • 108. Data: 2013-02-23 21:35:05
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-02-23 08:04, Maruda pisze:
    > Niech zgadnę: Bo ciągną z tego kasę?

    OOO :-) Jak możesz rzucać takimi bezpodstawnymi oskarżeniami? :-)
    Oni są tylko debilami i nie umieją przeczytać i zrozumieć polskiego
    języka. Gdzież by im było w głowie tak perfidnie drwić z obywateli?
    To by nie przystawało do wizerunku zawodu zaufania publicznego ;-)

  • 109. Data: 2013-02-23 21:38:01
    Od: modoc <f...@f...com>

    a jesli bede mial fakture imienn na to oprogramowanie z kompów z
    przed nalotu policji plus oryginalne noniki to czy wtedy mam jak
    szans si wybroni.

  • 110. Data: 2013-02-24 02:09:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Nie, posiadanie pirackiego Windowsa narusza jeszcze KK. Dyskusja była
    > tylko czy na pewno, ale Liwiusz potwierdził, że orzecznictwo jest na Tak.

    a co to jest piracki windows?

    czy jak miales widnows na studiach, a potem skonczyles studia to windows
    jest piracki czy nie?

    a jak kupiles wersje office for home i uzywasz jej do prowadzenia firmy
    to jest piracki czy nie?