  • 91. Data: 2022-03-29 17:22:57
    Temat: Re: No proszę...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.03.2022 o 17:10, J.F pisze:

    > Moze i kretynsko-dziecinne, ale naprawde mnie ciekawi,
    > co powoduje, ze wirus zaraża np milion osob i wygasa ...

    Zmniejsza się liczba dalszych możliwych nosicieli. Część przestaje być
    dostępna bo pod warstwą ziemi lądują, część nabywa odporność.

    > a za dwa miesiace kolejny milion.

    Mija odporność? Takie fale z tego co kiedyś się na studiach bawiliśmy są
    charakterystyczne dla wirusów łatwo mutujących. Ale mogę się mylić - to
    takie zabawy w matlabie były;)

    > Mozna by tlumaczyc pogodą i wplywem na transmisje, ale te dwie bliskie
    > fale, to chyba temu przeczą.

    Teraz to niemal z pewnością pierwsza to delta druga omicron. W zeszłym
    roku - trzy literki zostały... Może tak samo.

    > Mozna by tlumaczyc dzialaniami rządu, ale akurat byly chyba stabilnie
    > takie same, nie liczac zamkniecia szkol.

    Ogólnie to chyba chuja dawały, zwłaszcza że i tak były podejmowane za
    górką;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 92. Data: 2022-03-29 17:35:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Mar 2022 17:22:57 +0200, Shrek wrote:

    > Zmniejsza się liczba dalszych możliwych nosicieli. Część przestaje być
    > dostępna bo pod warstwą ziemi lądują,

    To nie ten wirus.

    >część nabywa odporność.

    No ale mamy jeszcze 35 mln niezarazonych,

    > Mija odporność?

    Nie, zapadaja nowi, nie ci co niedawno wyzdrowieli.

    > Takie fale z tego co kiedyś się na studiach bawiliśmy są
    > charakterystyczne dla wirusów łatwo mutujących. Ale mogę się mylić - to
    > takie zabawy w matlabie były;)

    I to moze byc wytlumaczenie, bo sie np omikron przywlokl,
    ale wczesniej bylo tych mutacji mniej, a fale nadal byly.

    > Teraz to niemal z pewnością pierwsza to delta druga omicron. W zeszłym
    > roku - trzy literki zostały... Może tak samo.

    No ale czemu delta wygasla?
    Czyzby zabraklo nosicieli ... czyli niezaszczepionych?

    Wydaje sie, ze to ciagle nie te ilosci.

    J.

  • 93. Data: 2022-03-29 17:37:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Mar 2022 17:10:22 +0200, Shrek wrote:

    > Ale z tym czasem to jakieś dane, czy ci się wydaje? Serio pytam.

    Wydaje mi sie.
    Ale skoro organizm zaszczepiony i przygotowany, to chyba powinien
    szybciej wirusa zwalczac?

    > Na ciężkość to oczywiste że wpływać.

    Takie oczywiste to nie, ale wydaje sie, ze jednak wplywa.

    > Chodzi mi o to czy wpływa na czas
    > (powiedzmy w przypadkach bez hospitalizacji, bo ze szpitala to raczej na
    > mieście nie zaraża).

    J.

  • 94. Data: 2022-03-29 19:13:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.03.2022 o 17:37, J.F pisze:

    > Wydaje mi sie.

    No bo mi się właśnie wydaje, że nie. Jak nie trafisz do szpitala, to jak
    z katarem - leczony tydzień nieleczony siedem dni;)

    > Ale skoro organizm zaszczepiony i przygotowany, to chyba powinien
    > szybciej wirusa zwalczac?

    No powienien. W zasadzie, to powinien wcale nie zachorować:P A

    > Takie oczywiste to nie, ale wydaje sie, ze jednak wplywa.

    Zdaje się, że nikt tu nigdy tego nie kwestionował i panuje konsensus.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 95. Data: 2022-03-29 19:33:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.03.2022 o 17:35, J.F pisze:

    > To nie ten wirus.

    Jak nie 2-6% hatakumba.

    > No ale mamy jeszcze 35 mln niezarazonych,

    Po pierwsze to oficjalnie - zresztą mniej. W linku który podrzucałem
    wychodziło że na początku roku 25% ludzi w uk miało przeciwciała po
    przechorowaniu. Po drugie to nie jest tak że od każdego kontaktu
    rozwinie się choroba.

    > Nie, zapadaja nowi, nie ci co niedawno wyzdrowieli.

    No nic dziwnego - ci co niedawno wyzdrowieli są odporni.

    > I to moze byc wytlumaczenie, bo sie np omikron przywlokl,
    > ale wczesniej bylo tych mutacji mniej, a fale nadal byly.

    Przed omikronem trochę literek jest. Ale istotnie wygląda że mamy dwie
    fale w sezonie, plus jakieś popierdółki poza.

    > No ale czemu delta wygasla?

    Bo ją zdominował omicron. Lepiej przystosowani wygryzają gorzej
    przystosowanych,

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 96. Data: 2022-03-30 01:26:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-29, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:

    > Przede wszystkim nie rekomendowałbym żadnej dawki takiej osobie - tak
    > zmieniło mi się, jeszcze pół roku temu wydawało mi się, że warto by było
    > 90 letnią osobę szczepić, po nowych odkryciach wiem, że to bardziej może

    Po jakich nowych odkryciach? Nowe odkrycia to przytaczałem ze 2 dni
    temu, że przechorowanie omikrona bez wspomagania szczepień nic w
    zasadzie nie daje w kwestii nabycia odporności.

    > zaszkodzić. Polecam poczytać/posłuchać o tym trochę dra Pieniążka.

    Polecałes mi go wczesniej, zernknąłem wtedy. Nie mam czasu aby
    weryfikować jego twierdzenia, ale styl, w którym się wypowiada jest
    bardzo zblizony do stylu przeróżnych manipulantów, którzy żerują na
    innych osobach. Niestety miałem okazję poznać taki styl dość dobrze bo
    weryfikowałem jakiś czas temu trochę metod/twierdzeń tzw. medycyny
    alternatywnej, której w akcie desperacji chwytają się rodzice chorych
    dzieci. Oczywiście może to być zbieg okoliczności i jest to rozsądna i
    uczciwa osoba.

    > a rekomendowałbym ostrożność i zdrowy styl życia, czyli dokładnie
    > odwrotnie czym raczono nas przez ostatni czas, każąc nosić maski na
    > zewnątrz, zakazując wstępu do lasu, zakazując wizyt w miejscach

    Kretynizm pewnych poczynań, który jak wiadomo ma często podłoże
    polityczne, nie oznacza, że wszystko jest złe i niepotrzebne.

    > gimnastyki itp. Koronawirusy to nic nowego z czym nie mielibyśmy do tej
    > pory do czynienia. Tak, dla niektórych może być takie zarażenie być
    > śmiertelnym, tak jak i zarażenie grypą, a szczególnie źle leczone.

    Jo, i pewnie dlatego smiertelność na koronowirusa w dowolnym co bardziej
    zaludnionym kraju swiata jest nadal 1-2 rzędy wielkości niż dla grypy.
    Zresztą, moja mama, która ma 90++ szczepi się na grypę corocznie. Póki
    się nie szczepia, przechodziła ją zawsze często. Teraz (od ~20 lat) w
    ogóle nie choruje. Nie watpie że dr Pieniązek by ją tu pewnie zebał jak
    mokrą kurę.

    --
    Marcin

  • 97. Data: 2022-03-30 01:45:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To nie ten wirus.

    > No ale mamy jeszcze 35 mln niezarazonych,

    Niezweryfikowanych.

    > Nie, zapadaja nowi, nie ci co niedawno wyzdrowieli.

    Znam osobiście jedną babkę nieszczepa. W ciągu ostatniego pół roku miała
    juz covid'a 2x. Musiał być objawowy, bo tu, jak jesteś nieszczep to
    możesz siedzieć w domu lub wyjść na ulicę, ale już

    > I to moze byc wytlumaczenie, bo sie np omikron przywlokl,
    > ale wczesniej bylo tych mutacji mniej, a fale nadal byly.

    Jest jakiś okres niksich zarażeń, gdzie restrykcje są poluzowane, ludzie
    wyłażą, spotykają się. Potem jest okres ukryty, gdzie cały czas
    zachowują się jak zachowywali ale zaczyna się już zarażanie. Potem to
    ładnie przyspiesza po osiagnięciu pewnej wartości krytycznej liczby
    zarażonych, rządy i ludzie panikują, pojawiają się restrykcje, wieksza
    kontrola własna. Potem znowu zaczyna wygasać (bo restrykcje, odporność
    zbiorowa roście, ludzie się szczepią, itp.), no i cykl sie powtarza.

    Zgrubsza jak termostat lub inne urządznie ze sprzężeniem zwrotnym i
    inercją.

    Na to oczywiście nakładają się inne czynniki z sezonem urlopowym,
    zimowym i co tam jeszcze.

    > No ale czemu delta wygasla?
    > Czyzby zabraklo nosicieli ... czyli niezaszczepionych?

    Może bo jest mniej zaraźliwa, więc onset objawowy przy omikronie
    nastepuje szybcie i np. chory szybciej się izoluje. W sensie, żeby się
    zarazić deltą, musiałbyś się np. spotkac z kimś 3x, a omikronem
    wystarczyłby raz a objawy byłyby po 2-3 dniach, więc 2 i 3x byś sie nie
    spotkał, bo juz byłbys chory.

    --
    Marcin

  • 98. Data: 2022-03-30 01:49:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-29, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:

    > Jeśli nie chroni przed chorobą, to nie mają wpływu na transmisję.

    Jesli bez szczepionki kicha, kaszle a jego plwociny mają pół kilograma
    wirusa na 1g sliny, to nie jest jakby dokładnie to samo, jesli boli go
    głowa i drapie go z lekka w gardle a na 1g śliny ma 3 wirusy.

    --
    Marcin

  • 99. Data: 2022-03-30 05:21:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    Znam osobiście jedną babkę nieszczepa. W ciągu ostatniego pół roku miała
    juz covid'a 2x. Musiał być objawowy, bo tu, jak jesteś nieszczep to
    możesz siedzieć w domu lub wyjść na ulicę, ale już nie wejdziesz do
    żadnego publicznego budynku w rodzaju galerii handlowej czy biura.

  • 100. Data: 2022-03-30 06:23:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jesli bez szczepionki kicha, kaszle a jego plwociny mają pół kilograma
    > wirusa na 1g sliny, to nie jest jakby dokładnie to samo, jesli boli go
    > głowa i drapie go z lekka w gardle a na 1g śliny ma 3 wirusy.

    Też mi się tak wydaje, ale dane statystyczne tego nie potwierdzają.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.