  • 101. Data: 2022-03-30 06:30:09
    Temat: Re: No proszę...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jo, i pewnie dlatego smiertelność na koronowirusa w dowolnym co bardziej
    > zaludnionym kraju swiata jest nadal 1-2 rzędy wielkości niż dla grypy.

    Z tymi dwoma rzędami to chyba przesadziłeś. A i to jest kwestią
    liczenia, bo u nas liczy się zgony _z_cowid_ a nie _na_cowid_. W ten
    sposób opryszczka jest śmiertelnymi wirusem, a życie to śmierterlna
    choroba przenoszona drogą płciową:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 102. Data: 2022-03-30 06:46:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > liczenia, bo u nas liczy się zgony _z_cowid_ a nie _na_cowid_. W ten
    > sposób opryszczka jest śmiertelnymi wirusem, a życie to śmierterlna

    No to na ile szacujesz śmiertelność kowida w stosunku do zakażeń objawowych?

    --
    Marcin

  • 103. Data: 2022-03-30 07:41:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 30.03.2022 o 01:49, Marcin Debowski napisał:

    > Jesli bez szczepionki kicha, kaszle a jego plwociny mają pół kilograma
    > wirusa na 1g sliny, to nie jest jakby dokładnie to samo, jesli boli go
    > głowa i drapie go z lekka w gardle a na 1g śliny ma 3 wirusy.

    Akurat badania - pisałem o tym wielokrotnie, nawet dawałem nawet linki
    (jak masz czas, możesz poszukać po wątkach) - wskazują, że więcej wirusa
    było u osób zaszczepionych - z tym, że czas zarażania był krótszy.
    Niestety były to małe obserwacyjne badania, więc nie można brać tego za
    regułę, a raczej za poszlakę, by to jakoś zbadać (jeśli jest to
    rzeczywiście istotne). Jednak w kontekście wyników tych badań raczej
    moim zdaniem trudno wyrokować, że ktoś ogólnie zaraża mniej lub bardziej.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 104. Data: 2022-03-30 07:46:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 30.03.2022 o 05:21, Marcin Debowski napisał:

    > Znam osobiście jedną babkę nieszczepa. W ciągu ostatniego pół roku miała
    > juz covid'a 2x. Musiał być objawowy, bo tu, jak jesteś nieszczep to
    > możesz siedzieć w domu lub wyjść na ulicę, ale już nie wejdziesz do
    > żadnego publicznego budynku w rodzaju galerii handlowej czy biura.

    zacznijmy od tego, że miała przeziębienie i dodatni wynik testu, który
    wcale nie świadczy o tym, czy ktoś choruje na C19 czy nie. Jak pisałem,
    wyjaśniał to dość dokładnie dr Norman Pieniążek. Wcześniej wyjaśniali to
    lekarze, jak dr Basiukiewicz, czy dr Rubas i wielu innych. Sam wynalazca
    testu mówił, że nie nadaje się on do diagnostyki.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 105. Data: 2022-03-30 07:59:05
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 30.03.2022 o 01:26, Marcin Debowski napisał:

    > Po jakich nowych odkryciach? Nowe odkrycia to przytaczałem ze 2 dni
    > temu, że przechorowanie omikrona bez wspomagania szczepień nic w
    > zasadzie nie daje w kwestii nabycia odporności.

    ooo widziałem Twoją wypowiedź, ale nie pamiętam jakiegoś linka do badań.
    Tym bardziej, że widziałem badania odwrotne. A jeśli ktoś badał, czy
    wytworzono przeciwciała, to można te badania wyrzucić na śmieci od razu,
    bo przeciwciała to dopiero kolejna linia ochrony. W wielu wypadkach
    organizm radzi sobie właśnie na tym wcześniejszym etapie.

    Przeciwciała świadczą tylko o tym, że doszło do pewnego etapu choroby, a
    nie o tym, że ktoś chorował. Dokładniej, jak masz przeciwciała, to
    chorowałeś, jak ich nie masz, to nie wiadomo. Z odpornością tego mieszać
    nie należy, bo jeśli ktoś chorował i nie ma przeciwciał, tzn że albo
    przeszedł tą chorobę bardzo łagodnie (czyli organizm sobie radzi i
    przeciwciał nie potrzebuje), albo ma problemy z wytwarzaniem skutecznych
    przeciwciał i wtedy szczepionka też nie pomoże.

    > Polecałes mi go wczesniej, zernknąłem wtedy. Nie mam czasu aby
    > weryfikować jego twierdzenia, ale styl, w którym się wypowiada jest
    > bardzo zblizony do stylu przeróżnych manipulantów, którzy żerują na
    > innych osobach. Niestety miałem okazję poznać taki styl dość dobrze bo
    > weryfikowałem jakiś czas temu trochę metod/twierdzeń tzw. medycyny
    > alternatywnej, której w akcie desperacji chwytają się rodzice chorych
    > dzieci. Oczywiście może to być zbieg okoliczności i jest to rozsądna i
    > uczciwa osoba.

    Tak, tak. Naukowiec przez lata pracujący na wysokich stanowiskach w
    renomowanych instytutach naukowych to manipulant... Tak na pewno. I
    jeszcze pewnie ma jakiś powód by tak twierdzić? Hmm... Jest już
    emerytem, nie ma jakiegoś parcia od firm farmaceutycznych - zastanówmy
    się, kto jest bardziej wiarygodny.

    > Kretynizm pewnych poczynań, który jak wiadomo ma często podłoże
    > polityczne, nie oznacza, że wszystko jest złe i niepotrzebne.

    > Jo, i pewnie dlatego smiertelność na koronowirusa w dowolnym co bardziej
    > zaludnionym kraju swiata jest nadal 1-2 rzędy wielkości niż dla grypy.
    > Zresztą, moja mama, która ma 90++ szczepi się na grypę corocznie. Póki
    > się nie szczepia, przechodziła ją zawsze często. Teraz (od ~20 lat) w
    > ogóle nie choruje. Nie watpie że dr Pieniązek by ją tu pewnie zebał jak
    > mokrą kurę.

    Śmiertelność jest na poziomie grypy, a od czasu omicrona nawet -
    łagodnej grypy. To, że kiedyś inaczej kwalifikowano śmierć i teraz
    inaczej się ją klasyfikuje wprowadza zamęt - dlatego badania
    przeprowadza się inaczej.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 106. Data: 2022-03-30 10:18:34
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > rzeczywiście istotne). Jednak w kontekście wyników tych badań raczej
    > moim zdaniem trudno wyrokować, że ktoś ogólnie zaraża mniej lub bardziej.

    Czyli podawałeś badania, które najpierw trzeba by było zbadać, bo to nie
    były badania, lecz poszlaki.
    Piękne.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 107. Data: 2022-03-30 10:27:04
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > ooo widziałem Twoją wypowiedź, ale nie pamiętam jakiegoś linka do badań.

    LOL
    Ty się powołujesz na jakieś badania, które są badaniami do zbadania, bo
    z tych badań nie można wyciągnąć żadnych wniosków bez badań tych badań...
    ...ale nie pamiętam jakiegoś linka do tych badań do zbadania.

    > Tym bardziej, że widziałem badania odwrotne.

    Daj linka.

    > A jeśli ktoś badał, czy wytworzono przeciwciała, to można te badania wyrzucić na
    śmieci od razu,

    A twoje badania, które dopiero trzeba by zbadać są wiarygodne, bo ty je
    widziałeś, ale linka zapomniałeś.

    Ręce opadają.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 108. Data: 2022-03-30 10:42:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 30.03.2022 o 10:18, Kviat napisał:

    > Czyli podawałeś badania, które najpierw trzeba by było zbadać, bo to nie
    > były badania, lecz poszlaki.
    > Piękne.

    Jakbyś się trochę zainteresował, to byś wiedział, że są różne rodzaje
    badań i przywiązuje im się różną wartość. Badania obserwacyjne i na
    małych grupach mogą dawać pretekst do badań szerszych, ale wyciąganie z
    nich jednoznacznych wniosków jest głupie, bo są one obarczone wieloma
    ograniczeniami, co powoduje na małą reprezentatywność. No ale przecież
    należysz do osób, którzy wierzą w skuteczność masek po wynikach badań
    obserwacyjnych (które ze swej natury obarczone są dużym błędem), a
    pomijasz wyniki badań randomizowanych, więc co ja mam się dziwić, że nie
    rozumiesz tak podstawowych rzeczy.
    --
    http://zrzeda.pl

  • 109. Data: 2022-03-30 11:04:47
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 30.03.2022 o 10:27, Kviat napisał:

> [...]
    >
    > Daj linka.

    > A twoje badania, które dopiero trzeba by zbadać są wiarygodne, bo ty je

    Ano opadają, bo albo Tobie, albo Olinowi podawałem, nawet
    komentowaliście. Fakt było to parę miesięcy temu. Na szybko podobne
    badanie (badań było kilka)
    https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.31.2
    1261387v1.full-text
    Chcesz, poszukaj więcej jak masz czas. Ale widzę, że nie rozumiejąc
    podstaw, jak choćby na ile badanie jest reprezentatywne dla
    społeczeństwa, ciężko będzie Tobie pewnie zrozumieć takie informacje.
    Jest to badanie obserwacyjne więc jak napisałem można je traktować jako
    podstawę do kierunku innych badań, ale nie jako prawdę objawioną.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 110. Data: 2022-03-30 11:14:08
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Jakbyś się trochę zainteresował, to byś wiedział, że są różne rodzaje
    > badań i przywiązuje im się różną wartość.

    No. I im mniejsza wartość, tym bardziej i częściej się na nie powołujesz.
    To logiczne.

    O ile w ogóle istnieją, bo nie przypominam sobie żebyś dawał linka.

    > Badania obserwacyjne i na małych grupach mogą dawać pretekst do badań szerszych,
    ale wyciąganie z
    > nich jednoznacznych wniosków jest głupie,

    To dlaczego to robisz i co chwilę je tu podajesz?
    (Znaczy, twierdzisz, że są, ale zapominasz dać linka.)

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr