  • 1. Data: 2022-03-19 11:40:38
    Temat: Uzytkowanie wieczyste a okres przedawnienia
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Po ilu latach (i jak liczone - wymagalność jest raz do roku do 15 marca) przedawnia
    się roszczenie gminy o zapłatę raty rocznej
    użytkowania wieczystego?

  • 2. Data: 2022-03-19 13:38:01
    Temat: Re: Uzytkowanie wieczyste a okres przedawnienia
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.03.2022 o 11:40, ąćęłńóśźż pisze:
    > Po ilu latach (i jak liczone - wymagalność jest raz do roku do 15 marca)
    > przedawnia się roszczenie gminy o zapłatę raty rocznej użytkowania
    > wieczystego?

    O ile nie ma gdzieś jakiegoś przepisu szczególnego, to moim zdaniem 3
    lata (art. 118 kc). Spodziewałem się przepisu w Ustawie z dnia 21
    sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, ale tam ne ma osobnego
    przepisu. Nie wydaje mi się, by do takiej opłaty miała zastosowanie
    Ordynacja Podatkowa.
    --
    Robert Tomasik