  • 1. Data: 2022-03-19 09:27:32
    Temat: rejestrowanie drogi publicznej - cctv
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    czy osoba prywatna może sobie rejestrować co dzieje się na drodze publicznej (oraz
    mieć
    możliwość udostępnienia nagrań 'organom') bez spełniania pierdyliarda warunków?

    do mojej wsi prowadzi jedna droga asfaltowa, wieś jest 'nieprzelotowa', ostatnio
    zdarzyły
    się kradzieże w kilku domkach letniskowych, zniknęła też m. in. stara betoniarka,
    więc
    sprawca musiał być zmotoryzowany (chyba że ktoś ją skitrał w piwnicy i pociął ;)

    mam dom ustawiony tak że mógłbym machnąć dodatkową kamerę i nagrywać wszystkich
    wjeżdżających co dałoby jakiś punkt zaczepienia policji gdyby kiedyś zaczęło im to
    psuć
    statystyki, ale chciałem się upewnić jak wygląda to od strony prawnej bo od lat nie
    śledzę
    zmian jeżeli chodzi o dopuszczalność monitoringu, inspektorów danych osobowych i inne
    rodo
    i nie mam pojęcia czy osoby prywatne różnią się w tym zakresie od tego co mogą robić
    firmy

  • 2. Data: 2022-03-19 09:42:48
    Temat: Re: rejestrowanie drogi publicznej - cctv
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-19, m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:
> [...]
    > chodzi o dopuszczalność monitoringu, inspektorów danych osobowych i
    > inne rodo i nie mam pojęcia czy osoby prywatne różnią się w tym

    Możesz i monitorować i nagrywać.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2022-03-19 09:54:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Możesz i monitorować i nagrywać.

    Nie możesz rozpowszechniać. Pokazanie czy nawet zgranie sąsiadowi co
    przyszedł zapytać czy twoja kamera nie zarejestrowała jak mu kosiarkę
    wywożą nie jest rozpowszechnianiem.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 4. Data: 2022-03-19 10:08:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie możesz rozpowszechniać. Pokazanie czy nawet zgranie sąsiadowi co
    > przyszedł zapytać czy twoja kamera nie zarejestrowała jak mu kosiarkę
    > wywożą nie jest rozpowszechnianiem.

    Może rozpowszechniać, ale nie wszystko. Szczególnie nalezy uważać:
    - jak komuś widać ryj (ochrona wizerunku, prywatności)
    - widać inne rzeczy pozwalające na późniejszą identyfikację (ochrona prywatności)

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2022-03-19 10:10:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Może rozpowszechniać, ale nie wszystko. Szczególnie nalezy uważać:
    > - jak komuś widać ryj (ochrona wizerunku, prywatności)
    > - widać inne rzeczy pozwalające na późniejszą identyfikację (ochrona prywatności)

    Ale chyba w tym celu to właśnie chce nagrywać:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 6. Data: 2022-03-19 10:28:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jakiś sąd orzekł, że na korytarzu klatki schodowej (czyli przed własnymi drzwiami
    do własnego mieszkania) nie wolno.

    -----

  • 7. Data: 2022-03-19 11:00:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.03.2022 o 09:27, m4rkiz pisze:
    > czy osoba prywatna może sobie rejestrować co dzieje się na drodze
    > publicznej (oraz mieć możliwość udostępnienia nagrań 'organom') bez
    > spełniania pierdyliarda warunków?

    Google mogą, to Ty też.

  • 8. Data: 2022-03-19 11:03:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.03.2022 o 10:28, ąćęłńóśźż pisze:
    > A jakiś sąd orzekł, że na korytarzu klatki schodowej (czyli przed
    > własnymi drzwiami do własnego mieszkania) nie wolno.

    Podaj więcej szczegółów, bo może chodzić o to, że oprócz drzwi własnego
    mieszkania nagrywasz drzwi sąsiada, no i tu można faktycznie czegoś tam
    się dopatrzyć - w przenośni i dosłownie.

  • 9. Data: 2022-03-19 11:05:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale chyba w tym celu to właśnie chce nagrywać:P

    Ale nagrywać mu wolno wszystko. Restrykcje są co do rozpowszechniania.
    Więc jak nagra ryj złodzieju to oczywiście może to przekazać policji czy
    nawet sąsiadowi. Natomiast powinien uważać z udostępnianiem takiego
    nagrania, np. na YT czy innych z szerokodostępnym gronem odbiorców.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2022-03-19 11:15:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    https://czasopismo.legeartis.org/2020/11/prywatny-mo
    nitoring-wspolnych-czesci-nieruchomosci-przetwarzani
    e-danych-osobowych/
    www.prawo.pl/biznes/monitoring-nie-wolno-bezkarnie-p
    odgladac-sasiada,508477.html

    Generalnie to sporo sprzecznych wyroków było, i nawet trudno powiedzieć, czy jest się
    za czy przeciw (Kali się kłania).
    Akurat parę miesięcy temu znalazłem drobną złodziejkę dzięki monitoringowi.