  • 1. Data: 2022-03-22 15:54:35
    Temat: Meta (Facebook) sądownie uznana za organizacje ekstremistyczną [Rosja/Moskwa]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-wojna-z-rosja/ne
    ws-meta-uznana-w-rosji-za-organizacje-ekstremistyczn
    a,nId,5909750
    > Meta uznana w Rosji za "organizację ekstremistyczną"
    > ; 22 marca (08:54)
    >
    > Sąd w Moskwie uznał amerykańską firmę Meta za organizację
    > ekstremistyczną i tym samym zakazał działalności jej portali
    > społecznościowych. [...]
    > Po dwóch tygodniach wojny rzecznik Mety przekazał, że firma złagodziła
    > tymczasowo zasady publikacji komentarzy i zezwoliła np. na wpisy
    > "śmierć rosyjskich najeźdźcom". [...]

    Wszystkim się nie dogodzi (szczególnie w przeróżnych jurysdykcjach).
    To komu i jak zdecydujesz się podpaść świadczy o tobie.

    AFAIR "Wzięli stronę" aż tak że sąd w Rosji nie musiał robić z prawa
    wycieraczki (to jak się Putinistan w to wkopał to "osobna" sprawa).

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2022-03-22 21:12:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 22 marca 2022 o 15:54:38 UTC+1 A. Filip napisał(a):
> [...]
    >
    > AFAIR "Wzięli stronę" aż tak że sąd w Rosji nie musiał robić z prawa
    > wycieraczki (to jak się Putinistan w to wkopał to "osobna" sprawa).

    Jak można zakazać czegoś, co działa na serwerach w innym kraju?
    Ew. jedynie odciąć użytkowników od tzw. "internetu".
    Lub karać użytkowników za używanie, ich mają pod jurysdykcją - a nawet są to wręcz
    niewolnicy - zuckenbergowi zaś mogą skoczyć tam, gdzie mogą go w d4 pocałować.

  • 3. Data: 2022-03-22 21:28:20
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> pisze:
> [...]
    > Lub karać użytkowników za używanie, ich mają pod jurysdykcją - a nawet
    > są to wręcz niewolnicy - zuckenbergowi zaś mogą skoczyć tam, gdzie

    Jaki bat taka jurysdykcja.
    W praktyce największy bat to zakaz sprzedaży reklam w Rosji
    [ kupowania reklam przez tych na których sądy w Rosji mają bata że ho-ho].
    Jak kilka razy pisałem do tego też sprowadzał się bat sądów RP
    - uderzenia po wpływach z reklam kupowanych z Polski na Polskę.
    IMHO AFAIR podobnego bata skutecznie używały na FB Niemcy i Francja.
    W artykule AFAIR jest coś że za dostęp do FB z Rosji karać niby nie mają.

    Per "bez sądowa" analogia: AFAIR Youtube nie zakazał Russia Today ale
    odciął ich od wpływów z reklam.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2022-03-24 10:03:09
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > AFAIR "Wzięli stronę" aż tak że sąd w Rosji nie musiał robić z prawa
    > wycieraczki (to jak się Putinistan w to wkopał to "osobna" sprawa).

    Game changer.
    Podziwiam śmieci, które czytasz.

  • 5. Data: 2022-03-24 10:57:36
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    n...@o...pl pisze:

    ws-meta-uznana-w-rosji-za-organizacje-ekstremistyczn
    a,nId,5909750

    > Game changer.
    > Podziwiam śmieci, które czytasz.

    To samodzielnie zmienia niewiele ale jako wskaźnik trendów swoje
    znaczenie ma. A na tej grupie to trend _prawny_.

    --
    A. Filip