    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: No proszę...
    Supersedes: <6SM0K.110686$Mih.56654@fx05.ams1>
    <lvY_J.1191821$wLv5.204691@fx13.ams1> <t1hkqm$1dma$1@gioia.aioe.org>
    <MG6%J.1521$sb1.1356@fx11.ams1>
    <623e127d$0$458$65785112@news.neostrada.pl>
    <9Qr%J.1049$4c1.933@fx13.ams1> <t1rhv4$17pj$1@gioia.aioe.org>
    <6kr0K.18402$f91.9772@fx09.ams1> <t1u76c$o43$1@gioia.aioe.org>
    <hp6a9gzx2hub.15y9t0247hteo$.dlg@40tude.net>
    <1g034hh85vz4t.1j8o9yf53yrhy$.dlg@40tude.net>
    <ecizeps0rvbs$.1ojpa02qvvvwz.dlg@40tude.net>
    <t1uj59$1vi0$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <1wo0eto1t5p0v.q3finvwldqo1$.dlg@40tude.net>
    <w...@4...net>
    <t...@4...net>
    <i...@4...net>
    <62432450$0$478$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtbostkw7e0e.vewgykassq7t$.dlg@40tude.net>
    Date: Wed, 30 Mar 2022 03:21:53 GMT

    On 2022-03-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To nie ten wirus.

    > No ale mamy jeszcze 35 mln niezarazonych,

    Niezweryfikowanych.

    > Nie, zapadaja nowi, nie ci co niedawno wyzdrowieli.

    Znam osobiście jedną babkę nieszczepa. W ciągu ostatniego pół roku miała
    juz covid'a 2x. Musiał być objawowy, bo tu, jak jesteś nieszczep to
    możesz siedzieć w domu lub wyjść na ulicę, ale już nie wejdziesz do
    żadnego publicznego budynku w rodzaju galerii handlowej czy biura.

    > I to moze byc wytlumaczenie, bo sie np omikron przywlokl,
    > ale wczesniej bylo tych mutacji mniej, a fale nadal byly.

    Jest jakiś okres niksich zarażeń, gdzie restrykcje są poluzowane, ludzie
    wyłażą, spotykają się. Potem jest okres ukryty, gdzie cały czas
    zachowują się jak zachowywali ale zaczyna się już zarażanie. Potem to
    ładnie przyspiesza po osiagnięciu pewnej wartości krytycznej liczby
    zarażonych, rządy i ludzie panikują, pojawiają się restrykcje, wieksza
    kontrola własna. Potem znowu zaczyna wygasać (bo restrykcje, odporność
    zbiorowa roście, ludzie się szczepią, itp.), no i cykl sie powtarza.

    Zgrubsza jak termostat lub inne urządznie ze sprzężeniem zwrotnym i
    inercją.

    Na to oczywiście nakładają się inne czynniki z sezonem urlopowym,
    zimowym i co tam jeszcze.

    > No ale czemu delta wygasla?
    > Czyzby zabraklo nosicieli ... czyli niezaszczepionych?

    Może bo jest mniej zaraźliwa, więc onset objawowy przy omikronie
    nastepuje szybcie i np. chory szybciej się izoluje. W sensie, żeby się
    zarazić deltą, musiałbyś się np. spotkac z kimś 3x, a omikronem
    wystarczyłby raz a objawy byłyby po 2-3 dniach, więc 2 i 3x byś sie nie
    spotkał, bo juz byłbys chory.

    --
    Marcin