  • 1. Data: 2024-03-02 15:55:43
    Temat: Dwóch kolejnych psychicznych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Jedna laska zabiła dwójkę rodziców, teraz kolo się leczył ale miał
    prawko (w sumie bez większego znaczenia, bo pewnie i tak by jeździł bez,
    no ale miał) i wydawało mu się że ktoś go goni.

    Z ciekawostek,pełno jest artykułów z piętnowaniem obaw przed
    osobamichrymi psychicznie a jednocześnie schizofrenicy są sprawcami 5-8%
    zabójstw, stanowiąc 1% społeczeństwa (z czego większość w stopniu
    lekkim). Tych ciężkich przypadków jest zapewne poniżej 0,5%, więc wynika
    że taki nieleczony schizofrenik jest bardziej niebezpieczny niż pijany
    kierowca... O mniejszych sprawach gdzie są seryjnie umarzane bez
    konsekwencji dla sprawcy nie wspomnę.

    Mam propozycję - skoro chcemy być tacy tolerancyjni to niech państwo
    odpowiada za osoby które mają "ograniczoną poczytalność" a każdy
    ustawodawca niech się zajmuje jednym w jakimś zakładzie albo przygarnie
    sobie takiego do domu. Albo bardziej zachowawcza - każde złagodzenie
    kary związane z niepoczytalnością to obowiązkowe leczenie (nie od razu
    zamknięte, ale z nadzorem i obowiązkowe) a w ciężkich przypadkach lub
    recydywie nadzór sądu rodzinnego. A jak nie chce to normalna kara - ma
    wybór. Przerwanie leczenia, to albo leczenie zamknięte albo normalna kara.

    To samo ze wszystkimi ADHD w szkołach - jakieś wspomaganie w procesie
    uczenia, dodatkowy nauczyciel ok. Ale jak rozwala nauczanie całej klasy
    albo fizycznie atakuje innych, to trudno - klasa integracyjna a jak się
    nie poprawia to szkoła specjalna. Szkoła póki co jest obowiązkowa to
    psim obowiązkiem państwa jest zapewnić w niej bezpieczeństwo a nie
    zmuszanie reszty dzieci do bycia obiektem ataków takiego bezkarnego
    zawodnika.

    Rozumiem, że mają pecha, współczuję ale nie może być tak, że nie
    odpowiadają za swoje czyny a jednocześnie nie są zmuszani do leczenia.
    Albo rybki albo akwarium. Ludzie ogólnie mają pecha - ktoś się urodził w
    patologicznej rodzinie, ktoś niepełnosprawny, ktos w likwidowanym pgr a
    jeszcze inny w strefie gazy.

    BTW - ten z Sopotu wyszedł ze szpitala po trzech latach...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 2. Data: 2024-03-02 18:24:21
    Temat: Re: Dwóch kolejnych psychicznych
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 02.03.2024 o 15:55, Shrek pisze:
> [...]
    > osobamichrymi psychicznie a jednocześnie schizofrenicy są sprawcami 5-8%
    > zabójstw, stanowiąc 1% społeczeństwa (z czego większość w stopniu

    Z tego wynika, że za 93-95% zabójstw odpowiedzialna jest grupa
    stanowiąca 99% społeczeństwa. To którymi wpierw należało by się zająć? ;)

> [...]
    > recydywie nadzór sądu rodzinnego. A jak nie chce to normalna kara - ma
    > wybór. Przerwanie leczenia, to albo leczenie zamknięte albo normalna kara.

    Zdaje się, że w historii już tak bywało. Czy to rozwiązywało problem to
    nie wiem. Na pewno ułatwiało rozwiązywanie problemu przeciwników, np.
    politycznych.

> [...]
    > psim obowiązkiem państwa jest zapewnić w niej bezpieczeństwo a nie
    > zmuszanie reszty dzieci do bycia obiektem ataków takiego bezkarnego

    Za moich czasów to raczej psychiczny miał przejebane bo był gnębiony.
    Teraz jest to niby odwrócone o 180 stopni, ale czy w praktyce? Jakoś nie
    chce mi się wierzyć, że na takiego zawodnika nie organizuje się nigdy
    grupa. Ludzie mają to w genach. A zresztą, jak to jest. W podstawówce
    same aniołki, nie mogące dać odporu jednemu agresorowi, a jak tylko
    skończą podstawówkę to w łobuzów się przemieniają? Trochę tych
    nastolatków widuję w grupach na osiedlu. I to co widzę za moich czasów
    było nie do pomyślenia :P

    PD

  • 3. Data: 2024-03-02 18:55:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2024 o 18:24, PD pisze:

    > Z tego wynika, że za 93-95% zabójstw odpowiedzialna jest grupa
    > stanowiąca 99% społeczeństwa. To którymi wpierw należało by się zająć? ;)

    To podobnie jak z trzeźwymi kierowcami:P Zresztą po co ścigać zabójców -
    kilkaset zgonów w skali roku to w sumie nieznaczny procent - zamiast
    ścigać zabójców zajmijmy się służą zdrowia:P

    > Zdaje się, że w historii już tak bywało. Czy to rozwiązywało problem to
    > nie wiem. Na pewno ułatwiało rozwiązywanie problemu przeciwników, np.
    > politycznych.

    Dziwne że do więzień można w ogóle zamykać, bo przecież zamykano
    politycznych - u nas to nawet całkiem niedawno. Zakazać więzień!

    > Za moich czasów to raczej psychiczny miał przejebane bo był gnębiony.
    > Teraz jest to niby odwrócone o 180 stopni, ale czy w praktyce?

    Tak. W praktyce jest tak, że masz takiego ancymona i masz do wyboru albo
    że się rodzice zbiorą i spowodują wywalenie go do innej szkoły abo że
    będzie odpierdalał co chce łącznie z atakami na nauczycieli... Sprawa
    jest klarowna jak trafisz na roszczeniowych rodziców - wtedy nie ma
    przebacz - twoje dziecko albo ich. U mnie sprawa jest bardziej
    skomplikowana bo rodzice szczerze przejęci i próbują coś ogarnąć, ale
    nie przynosi to żadnych wymiernych rezultatów, no a dziecka do specjalki
    zabierać nie chcą i nawet ich osobiście rozumiem. No ale to nie
    powinien być problem rodziców ani dzieci, tylko od zapewnienia
    bezpieczeństwa w szkole jest dyrektor, kuratorium i prawo a nie jakieś
    pospolite ruszenia.

    > Jakoś nie
    > chce mi się wierzyć, że na takiego zawodnika nie organizuje się nigdy
    > grupa.

    Trochę jak z murzynem goniącym stado białych - niby w kupie biali
    silniejsi ale nikt nie chce dostać plomby od murzyna. Dodatkowo w klasie
    masz kilka grup, nie każdy jest w tej silnej. Poza tym obecnie skończy
    się to na tym że w najlepszym przypadku będzie "nie obchodzi mnie kto
    zaczął" a w najgorszym konsekwencje poniesie ta grupa:(

    > A zresztą, jak to jest. W podstawówce
    > same aniołki, nie mogące dać odporu jednemu agresorowi

    Czasem dają, czasem nie dają - wiesz - po pierwsze większość jednak nie
    jest łobuzami i nie odpierala jakiś akcji wieczorami, po drugie chyba
    jak się zastanowisz to zapewne dojdziesz do wniosku, że ałtosrsowanie
    zadnia zapewnienia bezpoieczeństwa dzieci w szkole na klasowych łobuzów
    to jednak nieco ułomne rozwiązanie. Dla ustalenia uwagi w tym konkretnym
    przypadku mówimy o zerówce...

    No i postawowy problem to są dzieciaki - raz że napierdalanie się z nie
    do końca racjonalnymi odobnikami jest mocno ryzykowne, bo mają zaburzone
    postrzeganie kiedy przestać, dwa że nie rozwiązuje problemu, bo dzieciak
    z prawdziwym ADHD przecież od tego się nie uzdrowi, ba... pewnie będzie
    bardziej nadpobudliwy...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2024-03-02 20:46:26
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]

    > Albo rybki albo akwarium. Ludzie ogólnie mają pecha - ktoś się urodził w
    > patologicznej rodzinie, ktoś niepełnosprawny, ktos w likwidowanym pgr a

    A tych co nie zdecydowali jaką mają płeć też będziemy leczyć przymusowo?

  • 5. Data: 2024-03-02 20:49:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.03.2024 o 18:24, PD pisze:

    > Z tego wynika, że za 93-95% zabójstw odpowiedzialna jest grupa
    > stanowiąca 99% społeczeństwa. To którymi wpierw należało by się zająć? ;)

    Zacznijmy metodą małych kroków. Demokratyczna większość zadecydowała, że
    trzeba zacząć od mniejszości.

  • 6. Data: 2024-03-02 20:50:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2024 o 20:46, nadir pisze:

    > A tych co nie zdecydowali jaką mają płeć też będziemy leczyć przymusowo?

    A uznaje się ich za niepoczytalnych i dlatego nie wsadza do pierdla jak
    kogoś zabiją?

    Ale w sumie przykład częściowo dobry - rozumiem, że jak zacznę się
    identyfikować jako kobieta, to mogę sobie na golasa łazić po damskich
    szatniach na basenach i (nomen omen) chuj?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2024-03-02 21:01:45
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.03.2024 o 20:50, Shrek pisze:

    > A uznaje się ich za niepoczytalnych i dlatego nie wsadza do pierdla jak
    > kogoś zabiją?

    Ale Ty nie zawęziłeś grupy tylko dla niepoczytalnych. Za niepoczytalnych
    niech odpowiedzialność biorą ci poczytalni, którzy pozwalają ich chodzić
    swobodnie i/lub unikać leczenia czy zamknięcia.

    > Ale w sumie przykład częściowo dobry - rozumiem, że jak zacznę się
    > identyfikować jako kobieta, to mogę sobie na golasa łazić po damskich
    > szatniach na basenach i (nomen omen) chuj?

    Coś w ten deseń.

  • 8. Data: 2024-03-02 21:05:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2024 o 21:01, nadir pisze:

    > Ale Ty nie zawęziłeś grupy tylko dla niepoczytalnych.

    Poniekąd zawęziłem - przyład z ADHD podałem jako uzupełenie, ale ok. Tak
    czy inaczej póki co niebinarni ponoszą odpowiedzialność za swoje czyny
    na zasadach ogólnych (i niech tak zostanie).

    > Za niepoczytalnych
    > niech odpowiedzialność biorą ci poczytalni, którzy pozwalają ich chodzić
    > swobodnie i/lub unikać leczenia czy zamknięcia.

    Czyli kto?

    > Coś w ten deseń.

    A może by się identyfikować jako kobieta i wcześniej na emkę. Albo L4 -
    na ciążę urojoną chyba się należy;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2024-03-02 21:34:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.03.2024 o 21:05, Shrek pisze:

    > Czyli kto?

    Opiekunowie, sędziowie, lekarze..., każdy kto twierdzi/uważa, że są
    nieszkodliwi i mogą spokojnie hasać po ziemi.

    > A może by się identyfikować jako kobieta i wcześniej na emkę. Albo L4 -
    > na ciążę urojoną chyba się należy;)

    Wiek emerytalny już dawno powinien być zrównany, bo to jawna nierówność
    i dyskryminacja.

  • 10. Data: 2024-03-02 21:39:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2024 o 21:34, nadir pisze:

    > Opiekunowie, sędziowie, lekarze..., każdy kto twierdzi/uważa, że są
    > nieszkodliwi i mogą spokojnie hasać po ziemi.

    Ale oni nie mają opiekunów. Sędziowie i lekarze działają na podstawie
    prawa, a takiego delikwenta nawet jak coś codziennie odpierdala to
    ciężko objąć nadzorem dopóki czegoś poważnego nie odpierdoli - jak się
    ograniczy do codziennego naruszania kodeksu wykroczeń to w zasadzie
    gówno mu zrobią. I to jest decyzja prawodawców a nie lekarzy czy nawet
    sądziów...

    Ale pozytywna:P

    --
    Shrek