  • 11. Data: 2024-03-02 21:50:42
    Temat: Re: Dwóch kolejnych psychicznych
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 02.03.2024 o 21:34, nadir pisze:

    > Wiek emerytalny już dawno powinien być zrównany, bo to jawna nierówność
    > i dyskryminacja.

    Zawsze uzasadnieniem było, że rodzą dzieci.

  • 12. Data: 2024-03-02 21:56:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2024 o 21:50, io pisze:

    > Zawsze uzasadnieniem było, że rodzą dzieci.

    Z tym że obecnie rodzą mało aznaczna częśc wcale i nie zamierza... No i
    co z tego że rodzą dzieci?

    Pomijam już że w czasach kiedy wiek emerytalny był ustalany to faceci
    spędzali 1,5 roku w wojsku.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2024-03-02 23:02:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.03.2024 o 21:50, io pisze:

    > Zawsze uzasadnieniem było, że rodzą dzieci.

    Poród trwa kilka, kilkanaście godzin, różnica wieku emerytalnego kilka
    lat. Takie z dupy to uzasadnienie.
    Poza tym obniżony wiek emerytalny mają wszystkie kobiety, bez względu na
    to czy rodziły czy nie.

  • 14. Data: 2024-03-02 23:07:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.03.2024 o 21:39, Shrek pisze:

    > Ale oni nie mają opiekunów. Sędziowie i lekarze działają na podstawie
    > prawa, a takiego delikwenta nawet jak coś codziennie odpierdala to
    > ciężko objąć nadzorem dopóki czegoś poważnego nie odpierdoli - jak się
    > ograniczy do codziennego naruszania kodeksu wykroczeń to w zasadzie
    > gówno mu zrobią. I to jest decyzja prawodawców a nie lekarzy czy nawet
    > sądziów...

    Ale przepisy są, tylko państwo tak sobie luźno je stosuje. Za
    wykroczenie należy się grzywna, jej nie opłacenie może powodować
    ograniczenie wolności, z tym, że tacy "pierdolnięci" powinni trafiać do
    szpitali a nie do więzień. Inna sprawa, że tych szpitali jest za mało,
    ale to też jest winna państwa.

  • 15. Data: 2024-03-03 00:09:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-02, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > prawko (w sumie bez większego znaczenia, bo pewnie i tak by jeździł bez,
    > no ale miał) i wydawało mu się że ktoś go goni.
    >
    > Z ciekawostek,pełno jest artykułów z piętnowaniem obaw przed
    > osobamichrymi psychicznie a jednocześnie schizofrenicy są sprawcami 5-8%
    > zabójstw, stanowiąc 1% społeczeństwa (z czego większość w stopniu
    > lekkim). Tych ciężkich przypadków jest zapewne poniżej 0,5%, więc wynika
    > że taki nieleczony schizofrenik jest bardziej niebezpieczny niż pijany
    > kierowca... O mniejszych sprawach gdzie są seryjnie umarzane bez

    Problem olbrzymi jest MZ z narracją. Przykładowo, w tym wypadku ze
    Szczecina jeszcze nic nie było wiadomo, a już na pierwszym miejscu
    trąbione było, że się leczył psychiatrycznie. To bardzo stygmatyzuje
    osoby, które podejmą takie leczenie. Efekt jest i będzie taki, że do
    tych 5-8% zdiagnozowanych schozofreników, co coś tam wywineli, jest i
    będzie pewnie drugie tyle niezdiagnozowanych, którzy pewnie niczego by
    nigdy ani nie wywineli, ani nie wykazali się jakąkolwiek uciążliwością,
    jeśli byliby leczeni. Jeszcze więcej będzie ofiar depresji.

    > Mam propozycję - skoro chcemy być tacy tolerancyjni to niech państwo
    > odpowiada za osoby które mają "ograniczoną poczytalność" a każdy
    > ustawodawca niech się zajmuje jednym w jakimś zakładzie albo przygarnie
    > sobie takiego do domu. Albo bardziej zachowawcza - każde złagodzenie
    > kary związane z niepoczytalnością to obowiązkowe leczenie (nie od razu
    > zamknięte, ale z nadzorem i obowiązkowe) a w ciężkich przypadkach lub
    > recydywie nadzór sądu rodzinnego. A jak nie chce to normalna kara - ma
    > wybór. Przerwanie leczenia, to albo leczenie zamknięte albo normalna kara.

    Jak ktoś odpierdala takie numery jak ten "Twój" sąsiad, to powinień być
    wymóg leczenia. Nie leczy się / są nadal problemy, leczenie w placówce
    zamkniętej.

    > To samo ze wszystkimi ADHD w szkołach - jakieś wspomaganie w procesie
    > uczenia, dodatkowy nauczyciel ok. Ale jak rozwala nauczanie całej klasy
    > albo fizycznie atakuje innych, to trudno - klasa integracyjna a jak się
    > nie poprawia to szkoła specjalna. Szkoła póki co jest obowiązkowa to
    > psim obowiązkiem państwa jest zapewnić w niej bezpieczeństwo a nie
    > zmuszanie reszty dzieci do bycia obiektem ataków takiego bezkarnego
    > zawodnika.

    Jeśli jest agresywny, to pełna zgoda, coś z tym wypadałoby zrobić. Robi
    kuku kolejnym osobom i to niefizycznie.

    Który to był z Sopotu?

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2024-03-03 00:44:58
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 02.03.2024 o 18:55, Shrek pisze:

    > To podobnie jak z trzeźwymi kierowcami:P Zresztą po co ścigać zabójców -
    > kilkaset zgonów w skali roku to w sumie nieznaczny procent - zamiast
    > ścigać zabójców zajmijmy się służą zdrowia:P

    To mamy 5 wątków: kierowcy, zabójcy, ściganie, procent, służba zdrowia.
    Wątki się łączą ;) Zabójców nikt nie ściga, największy ich procent wpada
    przy kontrolach drogowych kierowców. Kontrole drogowe mają oprócz
    zatrzymań zabójców skutek mandatowy, który zasila budżet państwa i
    wpływa pozytywnie na służbę zdrowia.

    Wszystko jest tak jak wymyśliłeś :P

    > Dziwne że do więzień można w ogóle zamykać, bo przecież zamykano
    > politycznych - u nas to nawet całkiem niedawno. Zakazać więzień!

    No właśnie. Jak by tak spojrzeć w historię, to w zasadzie więzienie
    towarzyszy naszej cywilizacji od samego początku po dziś dzień. Zaczynam
    się zastanawiać, czy klawisz to jednak nie najstarszy zawód świata.

> [...]
    > masz kilka grup, nie każdy jest w tej silnej. Poza tym obecnie skończy
    > się to na tym że w najlepszym przypadku będzie "nie obchodzi mnie kto
    > zaczął" a w najgorszym konsekwencje poniesie ta grupa:(

    > Czasem dają, czasem nie dają - wiesz - po pierwsze większość jednak nie
    > jest łobuzami i nie odpierala jakiś akcji wieczorami, po drugie chyba
    > jak się zastanowisz to zapewne dojdziesz do wniosku, że ałtosrsowanie
    > zadnia zapewnienia bezpoieczeństwa dzieci w szkole na klasowych łobuzów
    > to jednak nieco ułomne rozwiązanie. Dla ustalenia uwagi w tym konkretnym

    Nie. Nie chodzi o łobuz-security. Szkoła powinna być bezpieczna, czyli
    chronimy przed dealerami, pedofilami itd. czyli czymś z czym dzieciaki
    nie są w stanie sobie poradzić. Z agresywnym świrkiem są w stanie sobie
    poradzić. Nawet metodą wujka dobra rada - jak fika, udawajcie że go nie
    ma. Rozwiązując to za nich utrwalasz że ktoś za nich będzie problemy
    rozwiązywał.

    PD

  • 17. Data: 2024-03-03 07:15:51
    Od: PD <p...@g...pl>

> [...]
    > ograniczy do codziennego naruszania kodeksu wykroczeń to w zasadzie
    > gówno mu zrobią. I to jest decyzja prawodawców a nie lekarzy czy nawet

    A kto tych prawodawców wybiera tylko na podstawie czy są za jebaćpis czy
    przeciw jebaćpis? I trudno teraz do tych prawodawców mieć pretensję,
    rozliczać ich można tylko z jebaćpis bo nic innego nie obiecywali.

    PD

  • 18. Data: 2024-03-03 07:27:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.03.2024 o 00:44, PD pisze:

> [...]
    > chronimy przed dealerami, pedofilami itd. czyli czymś z czym dzieciaki
    > nie są w stanie sobie poradzić. Z agresywnym świrkiem są w stanie sobie

    No właśnie problem w tym że nie są. Nawet nauczycielka nie jest.

    > Nawet metodą wujka dobra rada - jak fika, udawajcie że go nie
    > ma. Rozwiązując to za nich utrwalasz że ktoś za nich będzie problemy
    > rozwiązywał.

    Ty to chyba jesteś nieźle oderwany od rzeczywistości. Chłopak kopie
    gdzie popadnie, również w głowę innych łącznie z nauczycielkami. I
    oczywiście rozwala wszelkie zajęcia, niszczy innym ich zabawki albo
    rozwala ich jedzenie. Albo ucieka z klasy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2024-03-03 07:28:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2024 o 23:07, nadir pisze:

    > Ale przepisy są, tylko państwo tak sobie luźno je stosuje. Za
    > wykroczenie należy się grzywna

    Nie - jak jest chory to umorzenie z powodu niepoczytalności.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2024-03-03 07:45:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Problem olbrzymi jest MZ z narracją. Przykładowo, w tym wypadku ze
    > Szczecina jeszcze nic nie było wiadomo, a już na pierwszym miejscu
    > trąbione było, że się leczył psychiatrycznie.

    E tam. Pierwsze to było że nie Ukrainiec.

> [...]
    > nigdy ani nie wywineli, ani nie wykazali się jakąkolwiek uciążliwością,
    > jeśli byliby leczeni. Jeszcze więcej będzie ofiar depresji.

    Poniekąd masz rację. Natomiast pierwotnym problem jest to, że chorzy
    psychicznie są praktycznie bezkarni do czasu odwalenia takiej akcji jak
    tu. I potem ciężko nazwać to stygmatyzacą, skoro taki człowiek jest
    bardziej niebezpieczny niż pijany kierowca a się to ignoruje i
    uznajejego prawo do chorowania bez leczenia a potem się mu nie
    przypisuje winy bo chory. W takiej sytuacji to nie jest stygmatyzacja a
    rozsądne stwierdzenie faktu.

    > Jak ktoś odpierdala takie numery jak ten "Twój" sąsiad, to powinień być
    > wymóg leczenia. Nie leczy się / są nadal problemy, leczenie w placówce
    > zamkniętej.

    Problem w tym że tak nie jest. A potem pomijając już codzienne akcje
    które odpierdalają to jeden zadźga losowego pięciolatka, drugi
    przejedzie w Spocie na monciaku samochodm, teraz mamy dwa miesiące
    nowego roku a ju jedna kilentka zamordowała obu rodziców, 2 osoby w
    sytanie krytyczny (jedna to już w zasadzie wiadomo jak się skończy:( ),
    cztery w krytcznym. Zapewne wszyscy albo większośc leczona - na zasadzie
    masz tu tabletki a chory je wypierdala do śmieci bo przecież każdy
    porządny wariat wie, że to on akurat jest normalny a reszta pierdolnięta...

    > Jeśli jest agresywny, to pełna zgoda, coś z tym wypadałoby zrobić. Robi
    > kuku kolejnym osobom i to niefizycznie.

    No dobra - ale co?

    > Który to był z Sopotu?

    https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,17
    138969,szaleniec-z-sopockiego-monciaka-nie-stanie-pr
    zed-sadem-sprawa.html

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!