  • 91. Data: 2024-03-06 18:30:50
    Temat: Re: Dwóch kolejnych psychicznych
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.03.2024 o 15:09, Shrek pisze:
    > prokurator miał zniesioną poczytalność

    Po upojeniu alkoholowym w świetle prawa nie ma się zniesionej poczytalności.
    Czyli jakąś traumę przeżył, która to wywołała?
    Można pobrać kurs online jak oszukać biegłych?

    RObert

  • 92. Data: 2024-03-07 00:00:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.03.2024 o 18:11, J.F pisze:

    > Zaraz zaraz - sąd skazuje.
    > Więc sąd musi być poczytalny.

    Twierdzisz, że nie ma potrzeby żeby prokurator był poczytalny? Odważnie.

    > Flaszkę owszem, ale pijany był w czasie wolnym od pracy.

    Ale na przykład można go takimi zachowaniami szantażować. Tu akurat
    słaby szantaż bo i tak się wydało, ale nie wiadomo czy innych takich
    akcji nie odpierdalał. Prokurator ma mieć nieposzlakowaną opinię, ten
    nie miał.

    > Tylko ... jakbym tak ja się nachlał i chodził nago po osiedlu,
    > a policjanci by złapali ... to czy sąd by mnie uniewinnił/umorzył,
    > bo niepoczytalny byłem?

    To też...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 93. Data: 2024-03-07 00:00:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Kluczowym jest tu słowo "chwilowe". Chwila minęła.

    I może wrócić.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 94. Data: 2024-03-07 00:02:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Po upojeniu alkoholowym w świetle prawa nie ma się zniesionej
    > poczytalności.

    To inna sprawa - nawet jak był niepoczytalny bo coś tam, to jak się
    naprał albo naćpał to się niepoczytalność nie liczy. Znaczy dla areczka,
    bo dla lepszego sortu to inna sprawa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 95. Data: 2024-03-07 00:33:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.03.2024 o 00:00, Shrek pisze:

    > I może wrócić.

    Każdy z nas może zwariować. Dlatego też uważam zresztą, że badania
    prewencyjne w tym zakresie nie mają sensu. Nikt nie wykluczy, że jutro
    Tobie albo mnie nie odbije.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 96. Data: 2024-03-07 00:42:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Każdy z nas może zwariować. Dlatego też uważam zresztą, że badania
    > prewencyjne w tym zakresie nie mają sensu. Nikt nie wykluczy, że jutro
    > Tobie albo mnie nie odbije.

    NIe. Ale jak już masz historię, to masz podstawy domniemywać, że moze
    się powtórzyć. Z taką hisorią to byś nawwet dostępu do informacji
    niejawnej nie dostał. Prokurator to chyba wyższa półka - ma mieć nie
    poszlakowaną opinię - więc utracił zdolność do sprawowania funkcji.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 97. Data: 2024-03-07 02:03:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jest - jak dostanę papiery to napiszę jak sąd to ocenił. Na razie jest

    Myślisz, że aż tylu pod krawatem się rzuca?

    > nieprawomocny wyrok. Ale ustnie padło - "powinien pan sie domyślić".

    Co nie jest dużym zaskoczeniem, bo MZ powinieneś :) Postawiłeś na aspekt
    formalny (niekonsekwecje w oznakowaniu pionowym), a bardziej istotny
    jest MZ aspekt faktyczny (oznakowanie poziome klarownie wskazuje na
    skrzyżowanie).

    Też mi się kiedyś nb. tak zdarzyło. Zaparkowałem motor w miejscu gdzie
    położyli świeży asfalt i nie zdążyli jeszcze namalować lini. Na
    szczęście "traffic warden" uciekł bo chyba nie był przyzwyczajony, że
    ktokolwiek może kwestionować jego uwagi. Ale jakby sprawa trafiła do
    sądu to pewnie bym przegrał.

    > Ale to globalnie nic nie zmienia. Jak go przeniosą do innej to dalej
    > będzie ten sam problem.

    W takiej szkole specjalnej nie powinno być lepszego dozoru?

    Bo?

    --
    Marcin

  • 98. Data: 2024-03-07 02:08:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wisienka na torcie:P
    >
    > https://swidnica24.pl/2024/03/nago-spacerowal-po-swi
    dnicy-prokurator-wrocil-do-pracy/

    > " Trzy niezależne od siebie zespoły biegłych zgodnie stwierdziły, że w
    > czasie zarzucanego mu czynu prokurator miał zniesioną poczytalność i nie
    > może odpowiadać za przewinienie dyscyplinarne. (...) Jak potwierdza
    > teraz Prokuratura Krajowa, świdnicki prokurator został przywrócony do
    > obowiązków służbowych."
    >
    > Czyli chwilowe niepoczytalności nie przeszkadzają w pełnieniu obowiązków
    > prokuratora...
    >
    > Kurwa kraj z kartonu - koleś któremu czasem odpierdala w imieniu państwa
    > będzie oskarżał ludzi przed sądem...

    Mnie ciekawi o co chodzi z tą niepoczytalnością, bo jak już Robert (W)
    napisał, zasadniczo nawalenie się nie zwalnia z odpowiedzialności.
    Czy nie zwalnia jedynie z karnej (jest stosowny paragraf w kk),
    a z dyscyplinarnej zwalnia?

    --
    Marcin

  • 99. Data: 2024-03-07 02:09:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Każdy z nas może zwariować. Dlatego też uważam zresztą, że badania
    > prewencyjne w tym zakresie nie mają sensu. Nikt nie wykluczy, że jutro
    > Tobie albo mnie nie odbije.

    Badania prewencyjne mogą stwierdzić problem, który już istnieje.

    --
    Marcin

  • 100. Data: 2024-03-07 06:35:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Myślisz, że aż tylu pod krawatem się rzuca?

    Myślę że większość się nie rzuca, bo to się finansowo nie spina. Ja to
    też w imię zasad robię a nie dla 300 PLNów.

> [...]
    > formalny (niekonsekwecje w oznakowaniu pionowym), a bardziej istotny
    > jest MZ aspekt faktyczny (oznakowanie poziome klarownie wskazuje na

    Przypomnij jak powinny być rozstrzygane wątpliwości? Skoro sam
    projektant przyznał stawiając znak z jednej strony (tylko tam gdzie jest
    to istotne z punktu widzenia ustąpienia pierwszeństwa) to znaczy że
    wątpliwości są. Ministere nakazał w takim razie oznaczeniw wszystkich
    wlotów, zarządca tego niedopełnił. Z tego wprost wynika że kierujący
    mogą nie postrzegać tego miejsca jako skrzyżowanie, więc jest obowiązek
    postawienia znaku pionowego - nie było go, co więcej strażnik zeznał że
    było, choć nie było. Na dodatek sedzia dała grzywnę większą niż
    wnioskował oskarżyciel (taką samą jak zaoczny), czym uzłała że
    szkodliwość jest wyższa niż uznał sam oskarżyciel:P

> [...]
    > szczęście "traffic warden" uciekł bo chyba nie był przyzwyczajony, że
    > ktokolwiek może kwestionować jego uwagi. Ale jakby sprawa trafiła do

    No skąd masz wiedzieć że linia jak nie ma linii?

    > W takiej szkole specjalnej nie powinno być lepszego dozoru?

    Ale do szkoły specjalnej to chyba najpierw trzeba mieć orzeczenie - to
    nie jest (chyba) tak że rodzice mogą kogoś do specjalki zapisać.

    > Bo?

    Bo po prostu ich nie słucha - mają go skuć czy jak?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!