    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dwóch kolejnych psychicznych
    Date: Sat, 2 Mar 2024 18:55:33 +0100

    W dniu 02.03.2024 o 18:24, PD pisze:

    > Z tego wynika, że za 93-95% zabójstw odpowiedzialna jest grupa
    > stanowiąca 99% społeczeństwa. To którymi wpierw należało by się zająć? ;)

    To podobnie jak z trzeźwymi kierowcami:P Zresztą po co ścigać zabójców -
    kilkaset zgonów w skali roku to w sumie nieznaczny procent - zamiast
    ścigać zabójców zajmijmy się służą zdrowia:P

    > Zdaje się, że w historii już tak bywało. Czy to rozwiązywało problem to
    > nie wiem. Na pewno ułatwiało rozwiązywanie problemu przeciwników, np.
    > politycznych.

    Dziwne że do więzień można w ogóle zamykać, bo przecież zamykano
    politycznych - u nas to nawet całkiem niedawno. Zakazać więzień!

    > Za moich czasów to raczej psychiczny miał przejebane bo był gnębiony.
    > Teraz jest to niby odwrócone o 180 stopni, ale czy w praktyce?

    Tak. W praktyce jest tak, że masz takiego ancymona i masz do wyboru albo
    że się rodzice zbiorą i spowodują wywalenie go do innej szkoły abo że
    będzie odpierdalał co chce łącznie z atakami na nauczycieli... Sprawa
    jest klarowna jak trafisz na roszczeniowych rodziców - wtedy nie ma
    przebacz - twoje dziecko albo ich. U mnie sprawa jest bardziej
    skomplikowana bo rodzice szczerze przejęci i próbują coś ogarnąć, ale
    nie przynosi to żadnych wymiernych rezultatów, no a dziecka do specjalki
    zabierać nie chcą i nawet ich osobiście rozumiem. No ale to nie
    powinien być problem rodziców ani dzieci, tylko od zapewnienia
    bezpieczeństwa w szkole jest dyrektor, kuratorium i prawo a nie jakieś
    pospolite ruszenia.

    > Jakoś nie
    > chce mi się wierzyć, że na takiego zawodnika nie organizuje się nigdy
    > grupa.

    Trochę jak z murzynem goniącym stado białych - niby w kupie biali
    silniejsi ale nikt nie chce dostać plomby od murzyna. Dodatkowo w klasie
    masz kilka grup, nie każdy jest w tej silnej. Poza tym obecnie skończy
    się to na tym że w najlepszym przypadku będzie "nie obchodzi mnie kto
    zaczął" a w najgorszym konsekwencje poniesie ta grupa:(

    > A zresztą, jak to jest. W podstawówce
    > same aniołki, nie mogące dać odporu jednemu agresorowi

    Czasem dają, czasem nie dają - wiesz - po pierwsze większość jednak nie
    jest łobuzami i nie odpierala jakiś akcji wieczorami, po drugie chyba
    jak się zastanowisz to zapewne dojdziesz do wniosku, że ałtosrsowanie
    zadnia zapewnienia bezpoieczeństwa dzieci w szkole na klasowych łobuzów
    to jednak nieco ułomne rozwiązanie. Dla ustalenia uwagi w tym konkretnym
    przypadku mówimy o zerówce...

    No i postawowy problem to są dzieciaki - raz że napierdalanie się z nie
    do końca racjonalnymi odobnikami jest mocno ryzykowne, bo mają zaburzone
    postrzeganie kiedy przestać, dwa że nie rozwiązuje problemu, bo dzieciak
    z prawdziwym ADHD przecież od tego się nie uzdrowi, ba... pewnie będzie
    bardziej nadpobudliwy...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!