  • 301. Data: 2023-11-02 21:45:12
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przemieszczając się z lewego na środkowy uderzył w samochód jadący
    > środkowym?

    Tak. Pijany jesteś czy jak?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 302. Data: 2023-11-02 21:46:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czyli częś merytoryczną dyskusji możemy oficjalnie uznać za zakonczoną.
    > Skończyły sie argumenty merytoryczne.

    Wręcz przeciwnie - każdy się wypowiedział, teraz niech wyceni siłę
    swoich argumentów:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 303. Data: 2023-11-02 21:47:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Noga na przyspieszniku się zaklinowała. Zwariował system tempomatu.
    > Możliwości masa. Choć sam kierujący twierdził podobno, ze powodem było
    > zajechanie przez KIA. A my ty z uporem maniaka szukamy innego powodu,
    > jakby ten był jakoś szczególnie niemożliwy,

    My?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 304. Data: 2023-11-02 21:49:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > ale nie prędkość ich zabiła. Prędkość skasowała margines pozwalający na
    > naprawienie błędów. Prędkość byłaby przyczyną wypadku, jakby na zakręcie
    > stracił przyczepność i wypadł z jezdni - przykładowo. Albo najechał na
    > "hopkę" i wystrzelił w powietrze - jak ten gość, co nad rondem poleciał
    > ki kościołowi.

    Aha... Prędkość skasował margines, ale nie miało to wpływu na
    wystąpienie wypadku. Masz jeszcze jakieś złote myśli?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 305. Data: 2023-11-03 00:35:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-02, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    Wątpię aby coś takiego przeszło w tym z przyczyn prawnych.

    > A tymczasem z UK donoszą, ze policjanci masowo wyłaczają swoje kamery,
    > jak chcą cos złego robić, i "nie ma dowodów".
    >
    > Wiec zasada by sie bardzo przydała, ale kto ma wprowadzic - naród w
    > referendum?
    >
    > A u nas jeszcze nie kazdy policjant ma kamere, bateria moze sie
    > naprawde rozładować, kamera moze niedokladnie zobaczyc ...
    > zeznanie policjanta ciągle istotne.

    Powiedzmy, że mamy kamerę, która jest zabezpieczona przed ingerecją
    (tamper-proof). Policja nie ma w ogóle w niej prawa grzebać, ma tylko
    ładować i uzywać. Obsługą zajmuje się firma/instytucja/agencja
    niepodlegająca policji. Kamera zrzuca gdzieś na niepolicyjny serwer
    informacje typu, stan aku, lokalizację, parę innych. Kamera jest
    niewyłączalna. Oczywiście nadal można ją uszkodzić albo uczynić
    nieprzydatną np. poprzez ubabranie obiektywu błotem, ale tu jest też
    czynnik czysto ludzki - te wszystkie przypadki gdy takie kamery mogły
    coś zarejestrować istotnego, ale sie automagicznie popsuły, wyłączyły,
    rozładowały... to raczej nie będą przypadki uczciwych funkcjonariuszy.
    Jesli ktoś tak postępuje, to raczej nie jest to incydent a pewna rutyna.
    Incydentem jest to, że doszło do czegoś grubego, ale "problemy" z kamerą
    będą i wczesniej. Chce kulson komuś wpierdolić, to ją gdzieś zostawi,
    ubrudzi, zamknie w klatce faradaja. Jeśli ww rzeczy będą rejestrowalne
    to wtedy będzie przypadek uprawdopodobniający winę w tym grubym
    incydencie, ewentualnie, już wczesniej powód do jakiegos postępowania
    dyscyplinarnego.

    Natomiast co Shrek proponuje to de facto domniemanie winy. Nie jestem
    przekonany czy istnieje jakikolwiek przepis, który coś takiego
    sankcjonuje, bo ten w sumie najbardziej zblizony (178kk), związany z
    ucieczką z miejsca wypadku, nie jest jednak tak skonstruowany.

    --
    Marcin

  • 306. Data: 2023-11-03 05:58:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wątpię aby coś takiego przeszło w tym z przyczyn prawnych.

    Wiem. To dowód na to że prawo nie nadąża za technologią. A ponoć każdą
    wątpliwość rozstrzyga się na korzyść oskarżonego...

    > Natomiast co Shrek proponuje to de facto domniemanie winy.

    Nie - wprost przeciwnie - domniemanie niewinności - tylko nie
    funkcjonariusza, a obywatela;) Policjant mówi, że obywatel naruszył jego
    nietykalność na demonstarcji. Obywatel mówi że nic takiego nie miało
    miejsce a jedyny kontakt z policjantem miał jak ten go dusił
    przyciskając do chodnika. No to sprawdzamy - policjant powinien mieć
    kamerę, do okoła pełno monitoringu, w tym policjyjnego. Nie nagrało się
    - no szkoda. Proszę przeprosić pana obywatela.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 307. Data: 2023-11-03 11:27:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > to wtedy będzie przypadek uprawdopodobniający winę w tym grubym
    > incydencie, ewentualnie, już wczesniej powód do jakiegos postępowania

    Powodów, dla których kamera może przestać nagrywać jest masa. Może
    przykładowo spaść. Jest też masa przyczyn, z których nie może ona
    pracować cały czas. Przykładowo zwianych z Ustawą o ochronie informacji.
    Po za tym była "drama" z rejestrowaniem czynności fizjologicznych, czy
    przerwy śniadaniowej. Gdyby nie to, to najprościej byłoby nie wyposażyć
    jej w wyłącznik. Kamera włącza się z chwilą wyjęcia z ładowarki i
    wyłącza, jak ją wkładasz do ładowarki.

    Dziwi mnie że urządzeń nike wyposażono w zabezpieczenia elektroniczne.
    Bo przecież taki monitoring profesjonalny w ogóle nie zapisuje filmiku,
    tylko obrazki macierz tych obrazków. Jak czegoś brakuje, to widać. Jeśli
    chcesz filmik, to programowo robisz to z klatek. Mało kto wie, że z
    rejestratora można wyciągnąć obraz z o wiele większą rozdzielczością,
    niż się zabezpiecza filmiki. Czasem ma to krytyczne znaczenie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 308. Data: 2023-11-03 11:41:48
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 1 Nov 2023 13:52:47 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Żadnej, ale dwupasmówek już sporo się znajdzie.

    Przykładowo?
    Swego czasu żaliłeś sie, że z Nowego Sącza nigdzie się nie da dojechać, bo
    droga do Brzeska kręta, cały czas ciągła linia i nie da się wyprzedzić
    traktorów, które złośliwie tamują ruch.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 309. Data: 2023-11-03 11:47:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Powodów, dla których kamera może przestać nagrywać jest masa. Może
    > przykładowo spaść.

    Może. Więc sprawa wyglada tak - policjant coś mówi, na potwierdzenie
    tego powinno być nagranie ale nie ma.

    Przez analogię - oskarżyciel coś mówi, działanie o którym mówi powinno
    zostawić jakieś ślady, które powinny zostać zabezpieczone. No ale nie
    zostały.

    W obydwu przypadkach powinny być dodatkowe dowody na potwierdzenie słów
    policjanta/oskarżyciela, no ale nie ma. Jest słowo przeciw słowu i
    powinny być dowody na potwierdzenie słów oskarżyciela, no ale nie ma.
    Wątpliwosci rozstrzygamy na korzyść oskarżonego, więc wychodzi na to że
    on ma rację a nie oskarżyciel, któremu zabrakło dowodów, choć
    obiektywnie powienien je mieć.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 310. Data: 2023-11-03 11:51:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 31 Oct 2023 23:00:54 +0100, Kviat napisał(a):

    > Ale po co wymyślasz bzdurne scenariusze,

    Na psychiatrii się nie znam, więc tym chętniej się wypowiem, że Robert
    Policmajster ma jakiś deficyt związany z wzbudzaniem podziwu. W pracy i
    domu go pewnie zlewają, więc znalazł sobie niszę w internetach, żeby
    zabłysnąć. Prawie przy każdej okazji wymyśla jakieś odjechane teorie, na
    które nikt inny by nie wpadł. Lubi też zadziwić opowieściami z egzotycznych
    krain; już to opowie o Słowacji, już to o piwie w Niemczech.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com