  • 1. Data: 2023-10-29 20:01:52
    Temat: Przywracanie praworządności
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pf
    bid023SzvifeMv3pAAt1dxNaCmLDnJ8bx6YpZGS6eWEjjqTFK4dU
    FGjcsyc3bvqaumCsKl&id=100010999506616

    Pislamiści zapominają, że to nie pierwszy raz w historii kiedy trzeba
    przywracać (albo zaprowadzać) praworządność. Więc się da.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2023-10-29 20:04:59
    Temat: Re: Przywracanie praworządności
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:
> [...]
    >
    > Pislamiści zapominają, że to nie pierwszy raz w historii kiedy trzeba
    > przywracać (albo zaprowadzać) praworządność. Więc się da.

    A ile razy dało się tylko mówić że się przywraca praworządność?

    <żart> Po czym poznać że polityk kłamie? Po tym że otwiera usta. </żart>

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2023-10-29 20:07:38
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 29.10.2023 o 20:04, A. Filip pisze:

    > <żart>

    Nie wtrącaj się, gdy dorośli rozmawiają o poważnych sprawach.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 4. Data: 2023-10-29 20:22:00
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

    > Nie wtrącaj się, gdy dorośli rozmawiają o poważnych sprawach.

    Dorośnij do bycia dorosłym.
    Cynizmu szkołą wielką życie jest.

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2023-10-29 20:37:26
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 29.10.2023 o 20:22, A. Filip pisze:

    > Dorośnij do bycia dorosłym.
    > Cynizmu szkołą wielką życie jest.

    I niczego się nie nauczyłeś. Nawet cynizmu.
    I zapomniałeś, że życie, to nie bajka z Gwiezdnych Wojen, a mistrz Yoda
    nie byłby z ciebie dumny, że takie głupoty piszesz nieudolnie próbując
    naśladować jego styl.
    Jeszcze z tego nie wyrosłeś, czy po prostu próbujesz maskować braki w
    znajomości języka polskiego?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 6. Data: 2023-10-30 04:55:44
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    bid023SzvifeMv3pAAt1dxNaCmLDnJ8bx6YpZGS6eWEjjqTFK4dU
    FGjcsyc3bvqaumCsKl&id=100010999506616

    > A ile razy dało się tylko mówić że się przywraca praworządność?

    Ja wolałbym dowiedzieć się, ile razy (i kiedy) udało się przywrócić
    praworządność?

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 7. Data: 2023-10-30 10:37:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 29 Oct 2023 20:04:59 +0100, A. Filip napisał(a):

    > <żart> Po czym poznać że polityk kłamie? Po tym że otwiera usta. </żart>

    Morawiecki i polityk to nie są synonimy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2023-10-30 13:44:47
    Temat: Re: Przywracanie praworządności [w ocenie "bezstronnej inaczej" strony]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Morawiecki i polityk to nie są synonimy.

    Morawiecki to coś lepszego niż "polityk domyślnie fuj" ? :-)

    A wracając do tematu oryginalnego: Można podejść do kwestii od ogona
    czyli kiedy UE/KE będzie miała pieniądze w budżecie na KPO dla RP3.
    Dyskusja o tym temacie na grupie prawo IMHO jest stratą czasu bo oceniać
    nie będzie jako tako bezstronna strona. Ocena będzie IMHO (wyraźnie)
    bardziej polityczna niż prawna.

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2023-10-30 17:32:45
    Od: Henryk hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2023-10-29 o 20:01, Kviat pisze:
> [...]
    >
    > Pislamiści zapominają, że to nie pierwszy raz w historii kiedy trzeba
    > przywracać (albo zaprowadzać) praworządność. Więc się da.

    Jak dla mnie, praworządność to kwestia umowna. Raz się jedni mówią, że
    tak jest praworządność, a drudzy, że jednak odwrotnie, a innym razem
    drudzy mówią, że teraz jest praworządność, a pierwsi, że nie.

  • 10. Data: 2023-10-30 21:56:55
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 30.10.2023 o 17:32, Henryk hajdan pisze:
> [...]
    > tak jest praworządność, a drudzy, że jednak odwrotnie, a innym razem
    > drudzy mówią, że teraz jest praworządność, a pierwsi, że nie.

    Ale to nie jest tak, że jak kiedyś niewolnictwo było zgodne z prawem, to
    było praworządne w sensie filozofii prawa. I w tym bardzo skrótowym
    wywodzie jest to rozróżnione (od prawa sensu stricto, jakiegoś zapisu na
    papierze, prawa gdzieś tam przez kogoś ustanowionego). Wystarczy przeczytać.
    Nauka idzie do przodu, rozumienie świata (i prawa, a szerzej
    praworządności) również.

    Posługując się analogią - to nie jest tak, że jak kiedyś jedni mówili,
    że Ziemia jest płaska, a później drudzy, że jednak nie jest, to znaczy,
    że to kwestia umowna, i że raz jedni mają rację (są praworządni), a za
    drugim razem ci drudzy. I to nie znaczy, że można się teraz umówić
    (znowu), że Ziemia jest płaska, wrócić do tej płaskiej Ziemi i też
    będzie ok. Nie będzie. Nie da się zaklinać rzeczywistości. Do pewnych
    rzeczy nie ma powrotu.

    I tak samo jest z praworządnością, a ściślej, z rozumieniem
    praworządności. Nawet jak jakieś zacofane plemię gdzieś tam jeszcze
    sobie zapisze, że ich religijne prawo (czyli państwowe - jakiejś
    społeczności, czyli prawo sensu stricte) nakazuje kobietom być
    niewolnicami, zakazuje im edukacji itd., to nie znaczy, że jest to
    praworządne we współczesnym świecie.
    Obecnie nikt normalny nie ma wątpliwości, że niewolnictwo kobiet
    praworządne nie jest, ale równocześnie nie neguje, że takie prawo gdzieś
    funkcjonuje w sensie prawnym. (Tak samo jak obecnie nikt normalny nie ma
    wątpliwości jaki Ziemia ma kształt, a równocześnie nie neguje istnienia
    płaskoziemców.)

    Ten w/w link właśnie o tym traktuje. Jest o rozważaniach jak wprowadzać
    (albo przywracać) praworządność wtedy, gdy zostały ustanowione
    niepraworządne prawa. Przypomina, że nad tym problemem myślały tęgie
    głowy już dekady temu i nie jest to jakaś nowość.
    Więc pis nie powinien być zaskoczony, że mając świadomość łamania
    praworządności, ktoś będzie chciał tę praworządność przywrócić.
    Pytanie nie brzmi, czy przywracać praworządność (bo to jest oczywiste),
    pytanie brzmi: jaką metodą? Bo metody też są znane.

    Pozdrawiam
    Piotr