  • 91. Data: 2023-10-31 13:52:59
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To przyznasz, że byłby to zadziwiający zbieg okoliczności, że zasnął
    > wtedy jak tamten mu nałyskał.

    Tylko spójrz na to inaczej. Kiedyś musiał i ktoś w niego wjechać wówczas
    mógł. Jaka wina wjeżdżającego?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 92. Data: 2023-10-31 13:55:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale tez trzeba powiedziec wyraźnie, bo i tu jest sporo nieporozumień, to
    > przeciez nie oznacza, że każda ze stron jest w jakimś (znaczacym stopniu
    > winna). Hałasujący, jaskrawy samochód, może być argumentem, jesli pieszy
    > mógł go na czas zobaczyc i usłyszeć. Jesli go nie widział (np. wyskoczył
    > za innego pojazdu), a np. hałas przy przejsciu był na tyle duzy, że to
    > bmw się jakoś specjalnie nie wyrózniało, to winy pieszego być nie
    > powinno.

    Kluczowym, czy mógł go dojrzeć, albo przynajmniej powinien. W tym rzecz.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 93. Data: 2023-10-31 14:04:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.10.2023 o 22:10, Shrek pisze:

    > No dobra - masz hinta - BMW zmieniając pas z lewego na środkowy uderzyło
    > w coś prawym przodem. Skoro uderzyło, to znaczy że uderzyło w coś. Skoro
    > w coś to znaczy że coś tam było. Skoro tam było to znaczy że musiało się
    > tam znaleźć. Skoro się tam znalazło... to znaczy że było tam w momencie
    > uderzenia, skoro się nie teleportowało, to znaczy że chwilę wcześniej
    > też tam było. Teraz łapiesz?

    Teraz łapię, że sam udowodniłeś, że nie masz zielonego pojęcia, co się
    tam zdarzyło. Ja zresztą też nie mam, ale od początku to pisałem, więc
    nic nowego.

    Jeżeli BMW uderzyło prawym przodem to by wskazywało, że poprzedzający
    pojazd był od niego bardziej na prawo (patrząc w kierunku jazdy). Jak
    sam piszesz, raczej środkowym pasem wcześniej nie jechał. Zresztą całe
    zdarzenie miałoby niewielki sens, bo BMW by sobie lewym pasem
    przemknęło, jak obok wielu innych pojazdów.

    Skoro KIA była na lewym, a BMW uderzyło w nią na środkowym prawym
    przodem, to bez wątpienia słuszna jest Twoja koncepcja, że musiała tam
    przejechać. Problem w tym, że jeśli ów środkowy był zajęty przez BMW, no
    to nie powinna zjeżdżać.

    Chyba, że próbujesz przekonywać, że BMW chciało bardzo w KIA uderzyć, i
    jak ta zaczęła uciekać z lewego pasa, to podążało za nią na środkowy.
    Niby możliwe, ale trochę niedorzeczne.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 94. Data: 2023-10-31 14:06:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Krytyczne jest jak ten manerw był wykonywany. Zmiana pasu tuz przed
    > kiją, z dużą prędkością, nawet jesli bmw pierwsze się na tym pasie
    > znalazło, pozbawia kierowcę kii faktycznej możliwości zauważenia tego
    > całego manewru bmw.
    Tak. Oczywiście. Tylko, jeśli nie był w stanie ocenić, czy można to
    zrobić bezpiecznie, to nie powinien tego w ogóle zrobić.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 95. Data: 2023-10-31 14:06:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 31.10.2023 o 05:23, Wiesiaczek pisze:

    > Masz coś z głową... W żadnym sensie nie ma!
    > To co zacytowałeś nie jest żadną zasadą tylko wyjątkiem od niej.
    > Mówimy  ZASADZIE!

    Którą trzeba interpretować tak:
    (pierwsza część przepisu - "Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca
    się na drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu
    przestrzegają przepisów ruchu drogowego"

    Jedzie rowerzysta, ja go wyprzedzam zgodnie z zasadami tego manewru.

    Jedzie rowerzysta wężykiem, ja już normalnie go nie wyprzedzam, ale
    szerokim łukiem, lub zaniecham tego manewry. Stosując drugą część tego
    przepisu. ("chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich
    zachowania")

    Robert

  • 96. Data: 2023-10-31 14:07:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.10.2023 o 22:13, Shrek pisze:

    > Tylko te ślady prowadzące z lewego na środkowy a nie ze środkowego na
    > lewy. Pieprzone pismaki, dronami jeszcze latajo i fimujo...
    Czyli BMW miało zamiar w to KIA uderzyć, i gdy KIA zaczęła zmieniać pas
    to za nią podążył? Ech te pismaki.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 97. Data: 2023-10-31 14:08:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.10.2023 o 22:45, Kviat pisze:

    > Shrek twierdzi, że ślady hamowania bmw były od lewego pasa.
    On wiele rzeczy twierdzi, w zależności od tego, co mu pasuje do jego
    wersji.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 98. Data: 2023-10-31 14:33:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-31, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > decydowanie masz rację, ale to wykroczenie.

    177kk?

    --
    Marcin

  • 99. Data: 2023-10-31 15:51:35
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Jest to prawdopodobne, ale - teraz uważaj! - KIA nie powinna mu zajechać
    > drogi na środkowym nawet, jak "zapierdalał znacznie szybciej niż był w
    > stanie kontrolować bolid" a może nawet zdecydowanie wówczas.

    Ale - teraz uważaj! - kia nie zajechała mu drogi. Ustępowała mu lewy
    pas. A że bmw zapierdalało tak szybko, że kierowca bmw nie ogarnął - bo
    miał za mało czasu na ogarnięcie ze swojej winy - to podjął błędną
    decyzję (o błędnej decyzji zapierdalania z litości nie wspomnę) zmiany
    pasa na środkowy.
    To nie kia mu zajechała drogę, to bmw wpierdolił się w poprzedzający
    pojazd nie zachowując bezpiecznej odległości. O bezpiecznej prędkości
    dostosowanej do warunków panujących na drodze z litości nie wspominając.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 100. Data: 2023-10-31 16:05:11
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > przodem, to bez wątpienia słuszna jest Twoja koncepcja, że musiała tam
    > przejechać. Problem w tym, że jeśli ów środkowy był zajęty przez BMW, no

    Ale nie był zajęty przez bmw.

    > Chyba, że próbujesz przekonywać, że BMW chciało bardzo w KIA uderzyć, i
    > jak ta zaczęła uciekać z lewego pasa, to podążało za nią na środkowy.
    > Niby możliwe, ale trochę niedorzeczne.

    Czyli ślady hamowania na lewym pasie zostawiło UFO?

    Niedorzeczne jest to, że twierdzisz, że jedynym powodem podążenia bmw za
    kia na środkowy pas była chęć uderzenia w kia.
    Inny powód jest taki, o wiele bardziej dorzeczny, że chciał uderzenia
    uniknąć na pasie lewym. A że zapierdalał ile zapierdalał, to nie był w
    stanie ocenić, czy taki manewr mu się uda. No i się nie udał.
    Mało tego, bmw zrobiło to z premedytacją. Nie bez powodu mrugał długimi,
    pewnie już wtedy podejrzewał, że nie da rady wyhamować na lewym pasie.
    Albo nawet nie zamierzał hamować, skoro tymi światłami mrugał, tylko
    zwyczajnie przepędzić z pasa innego kierowcę.
    Czyli miał świadomość, że jedzie za szybko.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr