eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam? › Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    From: "kredytobiorca" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    Date: 19 Oct 2004 20:50:57 +0200

    Witam! Mam taki problem - komornik lada moment zacznie ściągać moje długi
    (niespłacone kredyty), których nie byłem w stanie spłacić z powodu zaknięcia
    mojej jednoosobowego Działalności Gospodarczej. Długi są nie na firmę, ale
    fizycznie na mnie. Posiadam tylko jedną wartościową rzecz jaką jest mieszkanie -
    bo na licytację z mieszkanie niewiele rzeczy raczej się nadaje. Długi
    przewyższają wartość mieszkania. Mieszkanie za to jest obciążone hipoteką
    kaucyjną w wysokóści ok. 2,5x wartości mieszkania - bo było brane na kredyt
    (90% wartości to kredyt). Spłacone jest prawie wcale, bo raty równe więc na
    razie spłacam odsetki. KREDYT NA MIESZKANIE SPŁACAM REGULARNIE! Pytanie mam -
    czy komornik zabierze mi to mieszkanie również, mimo że go spłacam? Na jakiej
    podstawie? Czy mnie eksmitują, tym bardziej, że mam żonę i za chwilę się urodzi
    dziecko? Podobno nie można eksmitować w takiej sytuacji? Pomóżcie, bo jestem
    załamany - życie finansowe legło mi w gruzach i nie wiem czy nie wyląduję
    gdzieś pod mostem.... :( Status prawny mieszkania to pełna własność hipoteczna.