  • 211. Data: 2023-10-03 12:36:07
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 03 Oct 2023 06:03:57 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > No well...
    >
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,302
    50157,sebastian-majtczak-mogl-uciec-do-tego-kraju-ni
    e-ma-umowy-ekstradycyjnej.html

    > Lekko to brzmi kuriozalnie powoływanie się na informacje posłanki lewicy
    > (nie, żebym coś miał do posłanek lewicy), ale ciekawi mnie inna rzecz,
    > ten wyjazd do Dominikany miał nastąpić 2 dni po wydaniu listu gończego.
    > Wypuszczono go wyleciał na niemiecki paszport czy to się tyle czasu
    > propaguje w jakiś bazach danych, czy jeszcze coś innego?

    Na pewno troche sie propaguje, ale czy az tyle?
    Rzekomo polski paszport ma nieważny, wiec musialby wyleciec na
    niemiecki. A niemieckiego Ziobro nie zgłosił :-)
    Kolejna sprawa - żeby Niemcy zatrzymali, to musiał Ziobro ENA zrobić.
    A kiedy zrobił?
    No i jeszcze szybka sciezka - wyjechac do Anglii. a stamtąd dalej.

    J.

  • 212. Data: 2023-10-03 12:37:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Oct 2023 06:22:03 +0200, Shrek wrote:

    > To wtedy w wypadku uczestniczyło ile samochodów szerloku?

    A to wtedy były dwa wypadki :-)
    Byc moze powiązane ...

    J.

  • 213. Data: 2023-10-03 12:41:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 03 Oct 2023 00:33:34 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > To te 200m byłoby bardzo dziwne. Powinno być dużo więcej. No chyba, że
    > nalezałoby przyjąć, że bmw jechało najwolniejszym pasem np. 60km/h.

    Poślizg na suchym asfalcie czy betonie? Raczej mniej. 200m raczej
    sugerowałoby duzą predkość ... choc pierwsze zakrety moglyby wydluzyc.
    No i mial jeszcze spory kawałek felgi sfrezowany, co IMHO tez wymaga
    prędkosci ...

    J.

  • 214. Data: 2023-10-03 12:58:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-03, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    macje/88702,Uwazajcie-na-drogach-dwa-wypadki-smierte
    lne-w-powiecie-piotrkowskim.html

    > Dwa wypadki opisane, to dwa zdjęcia. Po jednym z każdego.
    > Tylko kto sie tak nie zna, zeby Kia pomylic z BMW ? :-)

    Nie przeczytałem całości tekstu i nie zauważyłem, że to o 2ch. Powiem
    tak, pewnie zaraz zostanę zjedzony, ale nabrałem wątpliwości. To jest
    faktycznie strasznie lakoniczna notatka.

    --
    Marcin

  • 215. Data: 2023-10-03 12:58:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 03 Oct 2023 00:29:44 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > No ojciec.

    > Nie mam pojęcia, ale chyba rozsądnie dochodowy, czy tez to bmw nie ma
    > nic wspólnego z ojcem?

    Jak mieszka w Niemczech, to moze nie miec.

    > W każdym razie na dwoje, a nawet troje babka wrózyła. Nie jest to aż tak
    > nieprawdopdobne, że ojciec był szczerze przekonany o braku winy syna.
    > Nb. wiadomo kto poza synem tym bmw jechał?

    > Bo raz, pewnie nikt tam nie pomija uczestnictwa, któregoś z pojazdów. A
    > dwa, nie ginie w nich cała rodzina. Połaczenie tych 2ch rzeczy jest tu
    > krytyczne.

    IMO - rodzina sie zdarza, smierc w pożarze bulwersuje dodatkowo,
    Ale jakby nie ten filmik "jechal 300km/h", to moglby nikt sie nie
    zainteresować.

    > O tyle miała znaczenie, że pewnie wiadomo było o tym bmw już wtedy.

    no - na zdjeciu jest :-)

    > Wystarczyło napisać co wczesniej napisałem i nie było by połowy tego
    > zamieszania.

    > Te 100 mandatów nie są chyba za 250-300km/h?

    Tam 110 wolno :-(
    A duzo szybciej na odcinku sie nie pojedzie, bo zablokują ..

    > Zresztą, ponownie, to
    > kombinacja czynników, nie każdy z nich osobno. Jakby jechał te 110 i
    > pominięto informacje o bmw, to tez by nie było takiego smrodu, ale też
    > nie byłoby powodu, żeby pomijać infromacje o bmw.

    To tylko krótka notka, o dwóch wypadkach smiertelnych.
    W bmw nikt nie zginał.

    > Po prostu, to się
    > układa w pewną całość. Słusznie czy nie, ale się układa.

    Całość moze być tez taka, ze policjanci z prokuratorem normalnie ślady
    zbierali, nie będąc pewni, kto tu zawinił.

    > Należalo, a tu wcielono się w rolę biegłych i zawyrokowano, że bmw nie
    > uczestniczyło w wypadku?

    Raczej "opinia publiczna" zaczeła naciskać.
    I tp skutecznie, wiec sie nie dowiemy, co by bylo,gdyby zostawic
    sprawe samopas.

    To tak jak ze Shrekiem - narobił rabanu, uruchomił kontakty,
    znalazl motr sam, i sie nie dowiemy, czy Policji zajełoby to
    jeszcze 12h czy dwa tygodnie ... a jak widać zabrała sie do sprawy w
    miarę prawidłowo.

    J.

  • 216. Data: 2023-10-03 13:08:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 03 Oct 2023 00:07:50 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > To był przykład. Nadal nie wiem, dlaczego przyjmujesz, że gość
    > zaplanował to sobie z tak dogłębnymi szczegółami. Oczywiscie technicznie
    > miozna zrobić wiele, ale nie każdy to zrobi. Poza tym po co, skoro mógł
    > wyjechać do Niemiec z wyłączoną komórką i nigdy się już z niej do żadnej
    > siecu nie logować? Jeśli chciał, żeby myslano ze jest w Niemczech to też
    > nie wymaga to żadnych wyszukanych cyrków z wysyłaniem czy podrzucaniem.

    Jak chcesz sprawic wrazenie, ze jestes w Niemczech, będąc gdzie
    indziej, to wymaga.

    > Jak już się czepiasz nieistotnego w sumie punktu, to 253km/h
    > zarejestrowała czarna skrzynka jako predkość w momencie zderzenia. Można
    > założyć, że wczesniej hamował. 300km/h bodajże wynikało z jakiejś
    > analizy z kamerek.

    Ta czarna skrzynka mogla by miec predkosc sprzed hamowania,
    czy z paru sekund przed uderzeniem ...

    > Prawnie (w skutkach) prawdopdobnie w żaden. Ale ja tu bardziej o public
    > relation, nie o prawie.

    Teraz moze byc kwestia zachowku i odszkodowania/nawiązki dla ofiar :-)

    > Ja tu plącze aresztowanie z zatrzymaniem, stąd pewnie część
    > nieporozumienia. Ogólnie zgodze się, że jakby go tam zatrzymano na
    > miejscu i jednoczesnie zatajono udział bmw w wypadku to byłoby jeszcze
    > większe kuriozum. Ale niestety ciągle wpisuje się to w logikę próby
    > zatajenia czegoś.

    Nadal uwazam, ze krótka notatka "ku przestrodze" moze nie zawierać
    dokładniejszych danych. Szczegolnie jeśli to hipoteza.
    I moze nawet objęta tajemnicą śledztwa ...

    J.

  • 217. Data: 2023-10-03 13:19:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Oct 2023 22:20:24 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Na pewno nie wiedzą tego dziennikarze, a to jest kluczowe w tym wątku
    > akurat.

    No chyba, ze policja, ABW czy inna słuzba ujawni.
    Moze oficjalnie, moze nieoficjalnie.

    W sumie ... dziennikarze mogą dotrzec do kogos u operatora :-)

    > Nie będę publikował takich informacji.

    A to jakas straszna tajemnica ?

    > Natomiast kluczowym tu jest to,
    > ze dziennikarze do tego dostępu mieć ne powinni.

    W tym przypadku to juz bardziej skomplikowana sprawa ...

    J.

  • 218. Data: 2023-10-03 14:01:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > W sensie, że nie ma wzmianki w tekście komunikatu policji, ale jest
    > zdjęcie?

    Tak, tu:
    https://piotrkow-trybunalski.policja.gov.pl/ep/infor
    macje/88702,Uwazajcie-na-drogach-dwa-wypadki-smierte
    lne-w-powiecie-piotrkowskim.html

    Robert

  • 219. Data: 2023-10-03 14:04:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > https://piotrkow-trybunalski.policja.gov.pl/ep/infor
    macje/88702,Uwazajcie-na-drogach-dwa-wypadki-smierte
    lne-w-powiecie-piotrkowskim.html

    > Dziwne to zdjęcie, bo jeszcze jest drugie. Tak jakby ktoś losowe walnął.

    Jest ok, w tej informacji są opisane dwa niezależne wypadki z tego dnia.
    Do każdego dali po jednej fotce.

    Robert

  • 220. Data: 2023-10-03 15:07:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Oct 2023 21:13:47 +0200, Shrek wrote:

    > Po prostu policja w swoim komunikacie nie potwierdza udziału bmw.

    > No właśnie u pismaków wszelakich była już pierwszego dnia i zdziwienie
    > czmy policja piszę ze był jeden samochód.

    > I pewnie ją mieli. Sądzę że sam im tą fotkę podesłał. Albo sami zrobili.

    O widzisz - albo sami zrobili.

    > https://www.google.com/search?q=wypadek+a1+kia&clien
    t=firefox-b-d&sca_esv=570114396&sxsrf=AM9HkKkT86g8yk
    zN0SAPzf0dJp5benr4kQ%3A1696272889474&source=lnt&tbs=
    cdr%3A1%2Ccd_min%3A9%2F16%2F2023%2Ccd_max%3A9%2F16%2
    F2023&tbm=

    > Linki datowane na 16. Może rzeczywiście edytowane później.

    Szybkie pismaki. Podejrzanie szybkie - wypadek z 19:30,
    a oni przed pólnocą mają juz zdjęcia od strażaków.
    Zdjecia to niby teraz szybko lecą, ale strazacy chyba mają co robić na
    miejscu wypadku?
    I cytują st. sierzant Kowalczyk z 18.09, no chyba, ze i ona ma nocne
    dyzury. I już wiedzą, ze to BMW uderzyło w Kia ...

    > Ten wygląda na nieedytowany:
    > https://radiolodz.pl/wypadek-smiertelny-na-a1-trzy-o
    soby-nie-zyja,291536/

    U gory są dwie daty
    6 września 2023 21.46 17 września 2023 10.10

    Taa:
    -żadnej fotki BMW nie ma,
    -o bmw mowi cytat Anety Sobieraj, z KWP Łódź, zresztą kompletnie
    pomylony
    "Według wstępnych ustaleń pojazd marki BMW z niewyjaśnionych na chwilę
    obecną przyczyn wjechał w bariery energochłonne. Niestety 3 osoby
    znajdujące się w pojeździe poniosły śmierć na miejscu - mówi komisarz
    Aneta Sobieraj z Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi."

    Pani komisarz na nocnym dyżurze? Czy jednak cytat dołożono póżniej?
    Pomyłki sugerują, ze na gorąco.

    Jest jeszcze
    "Jak wyjaśnia Jędrzej Pawlak, rzecznik prasowy wojewódzkiej straży
    pożarnej, ofiary zginęły w wyniku pożaru auta.

    - Tuż przed godziną 20, na autostradzie A1 na wysokości miejscowości
    Sierosław, w powiecie piotrkowskim doszło do zderzenia dwóch
    samochodów osobowych, w wyniku którego jedno z aut stanęło w
    płomieniach."

    Rzecznik SP na dyżurze? Moze i tak, bo wygląda na bieżącą informacje.
    I to on ukrywa bmw :-)

    > Ja pamiętam że od początku było mówione o BMW.

    KM PSP ma swojego FB
    https://www.facebook.com/strazpiotrkow/?locale=pl_PL

    i tam 17.09 o 8:49 zalinkowano post TV Piotrków
    https://www.facebook.com/telewizjapiotrkow/posts/pfb
    id09oEzn483RWGuQHLD3QBt543bgmympRnT5k4wY1EgWoDrcNvAP
    QXqrvPi4ruiAiKfl

    16.09 21:59 napisali
    "Tragiczny wypadek na A1 w okolicach Sierosławia. Po zderzeniu dwóch
    pojazdów osobowych jeden z nich stanął w płomieniach. Wewnątrz pojazdu
    znajdowały się 3 osoby."
    I fotki ... jakby z drona ?

    jak widac 18.09 dodali

    "Policja w notatce na stronie i internetowej nawet nie wspomina w
    informacji o tym, że na miejscu wypadku był rozbity drugi samochód i
    zatrzymał się on kilkanaście metrów dalej - nie podaje tego o czym my
    od początku informowaliśmy na podstawie informacji ze staży pożarnej
    i tego co widzieliśmy na miejscu wypadku. "

    Widziec moze i widzieli, a fotki nie dali.
    Materiału TV tez chyba nie zmontowali
    https://telewizjapiotrkow.pl/programy-t23/informacje
    -piotrkowskie-a38

    o bmw ani słowa - tzn jako bmw.

    "19.09.2023
    Filmy z momentu zdarzenia nie pozostawiają złudzeń, na trasie doszło
    do wypadku dwóch aut. W sieci aż wrze od spekulacji, a prokuratura
    milczy. W wypadku, w płonącym aucie zginęło małżeństwo i ich syn."

    "26.09.2023
    Prokuratura zwołuje konferencję prasową. Kierowca BMW był trzeźwy,
    została pobrana krew na alkohol i narkotyki. Mężczyzna ma zatrzymane
    prawo jazdy. Nikt w sprawie nie usłyszał zarzutów!!!! Prokurator
    jedynie potwierdza, że BMW "zachaczyło" o auto 3 osobowej rodziny z
    Myszkowa!!!!
    Prokuratura prosi świadków i właścicieli nagrań z momentu wypadku o
    zgłaszanie się. Dementuje informację, że kierujący BMW jest
    powiązanych rodzinnie z funkcjonariuszami policji."

    Wszystko przez tych pismaków :-)
    Sami ukrywali bmw, a potem aferę robią :-)

    > Może nieskutecznie, a pismaków chyba tak łatwo się nie przepędza.
    > Autostrada była zamknięta siedem godzin.

    No to pismaki nie mogly dojechac :-P
    Chyba, ze przypadkiem tam były.

    > No ale brało udział w wypadku. Skąd więc informacja o jednym pojeździe?

    IMO - wyciągasz za duzo informacji z jednej małej notatki.

    > Do tego stopnia lakoniczna, że po prostu stronnicza.

    > Nie ja a policja:P Z ciekawości którego?

    A nie, inna grupa, samochody, był taki, w watku "beczka pełna mułu".
    W ogłoszeniu "przebieg udokumentowany 300tys", a naprawde 330 tys.
    "no o co chodzi - udokumentowany 300 tys, na tyle są dokumenty".

    > Się okaże. Na razie ich wypowiedzi sugerują co innego.

    > A prokurator to już chyba średnio skoro podejrzany mu prysnął.

    Szczegół. Bedzie scigał długo i do skutku.
    U nas tylko pijanych sie aresztuje na miejscu, a tu nawet nie wiadomo
    było kto jest sprawcą ..

    > No ale do poinformowania o tym że w wypadku uczesniczyły dwa samochody
    > nie potrzeba ustalenia czy BMW występowało w roli świadka.

    No to miałes, ze w innym wypadku uczestniczył pieszy i policja bardzo
    chce z nim porozmawiac :-)

    > Czyli jak w świeczkę to nie procesowo:P

    Chyba sie liczy. W przypadku pozytywnego wyniku wiozą jeszcze do
    komisariatu na stacjonarny alkomat - i sie liczy.

    Odpowiednie ustawy zawierają "stęzenie we krwi powyżej ... lub
    stężenie w wydychanym powietrzu powyzej ...".

    Co ciekawe - w przypadku wypadku kierowca ma prawo zażądać pobrania
    krwi i zmierzenia we krwi, a w przypadku kolizji nie.
    Tzn moze i moze zarządać, ale podstawy nie ma.

    Z drugiej strony "może zarządać" to nie jest "policja musi
    zrealizować" :-)

    > Podejrzany może kłamać:P Zmieni zdanie i okaże się że w zasadzie to nie
    > ma żadnej pewności że on tam był nie mówiąc już o tym że prowadził.

    Samochod fałszywy, dokumenty fałszywe, a on od miesiąca na pielgrzymce
    :-)
    Jak sam wiesz - się zdarza.

    J.